  • 11. Data: 2018-09-11 07:08:47
    Temat: Re: Rozdrabniacz do gałęzi
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 21:37 collie <c...@v...pl> pisze:

    > W środku latają dwa zespoły noży: jeden
    > działa jak w kosiarce rotacyjnej, drugi - jak w sieczkarni. Silnik
    > 1-fazowy bezszczotkowy.

    Już lepiej gadasz :-) - jeszcze tylko przypomnij sobie model/markę.
    Na alle wyskakuje 20 stron rozdrabniaczy przy założonych filtrach typ
    "nowe", "kup teraz".
    Jakbyś podał markę urządzenia, które działa u Ciebie klika lat w ogrodzie
    przydomowym to wiele wniesiesz do mojego wątku.

    TG

  • 12. Data: 2018-09-11 10:01:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Jak w temacie - ktoś używa i może coś polecić?
    > Ciągle się męczę z wywożeniem do kontenerów gminnych gałęzi z podcinania
    > drzewek/iglaków - decyzja zapadła, kupię rozdrabniacz.
    > Wstępne rozeznanie mam - celuję w budżet 800-1300 zł. Ktoś używa 2-3
    > lata i może polecić konkretny model?
    Miałem kilka lat rozdrabniacz, który miał pojedynczy frez - coś takiego:
    https://allegro.pl/frez-rozdrabniacza-elektrycznego-
    faworyt-grizzly-i4995240314.html
    Frez przecinał gałęzie dociskając je do nieruchomej płytki metalowej.
    Tej konstrukcji nie polecam. Dopóki wszystko nowe, to działa, ale jak
    się płytka wytrze, to między frezem a płytką jest za duża szczelina,
    której nie da się zmniejszyć, bo płytka wyciera się nierówno.
    Wtedy zamiast zrębków z rozdrabniacza wychodzą gałęzie "pozygzakowane"
    ale nadal długie.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-09-11 11:01:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.09.2018 07:08, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jakbyś podał markę urządzenia, które działa u Ciebie klika lat w ogrodzie
    > przydomowym to wiele wniesiesz do mojego wątku.

    E tam kilka lat - kilkanaście dobrych lat, jak sięgnę
    pamięcią. No dobra, z wielkim trudem udało mi się
    odczytać tabliczkę znamionową:

    Steinmax Germany
    Haecksel Max
    Sondermodel 1300W
    4 min/6 min

    Tym ostatnim się nie przejmowałem za bardzo,
    maszyna pracowała często i godzinę, z przerwami
    (bez wyłączania) na przyniesienie nowych gałęzi.
    Wiem, to nie po pańsku tak postępować z maszyną -
    gdy Niemiec pisze - 4 minuty Arbeit, 6 minut
    Pause - ale to pewnie zalecenie dla Niemca,
    żeby się nie przepracował. ;)

  • 14. Data: 2018-09-11 17:56:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 19:25 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Kika postów tutaj masz
    > https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.og
    rody/rozdrabniacz%7Csort:date/pl.rec.ogrody/ybNJtCzM
    u08/hPYaRzufAgAJ

    Dzięki, przejrzałem ale to nie mój budżet -na początku dyskusja jest o
    spalinowych, później zeszła na manowce :-)

    TG

  • 15. Data: 2018-09-11 18:01:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 10:01 Jacek <k...@a...com> pisze:

> [...]
    > której nie da się zmniejszyć, bo płytka wyciera się nierówno.
    > Wtedy zamiast zrębków z rozdrabniacza wychodzą gałęzie "pozygzakowane"

    Trochę mnie zmartwiłeś - planuję kupić makitę UD2500

    https://allegro.pl/makita-ud2500-elektryczna-rozdrab
    niarka-do-galezi-i7402133115.html

    która ma taki frez i płytkę.
    Praktycznie nie ma żadnej sensownej alternatywy do tych z frezem - albo są
    "pierdziawki" z nożami albo "frezy" robione na jedno kopyto.

    TG

  • 16. Data: 2018-09-11 18:02:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 11:01 collie <c...@v...pl> pisze:

    > E tam kilka lat - kilkanaście dobrych lat, jak sięgnę
    > pamięcią. No dobra, z wielkim trudem udało mi się
> [...]

    To jak mercedes okularnik - teraz takich ze świecą szukać. Wprawdzie są
    używki na ebay'u ale nie zaryzykuję.

    TG

  • 17. Data: 2018-09-11 19:30:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.09.2018 18:02, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > To jak mercedes okularnik - teraz takich ze świecą szukać. Wprawdzie są używki na
    > ebay'u ale nie zaryzykuję.

    Boisz się 10 ojro zaryzykować? Wstydziłbyś się. ;)

  • 18. Data: 2018-09-11 20:27:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam znajomych co maja dzialki w ogrodkach pracowniczych czy jak to
    > sie nazywa. Czasami u kogos jestem. Z narzedzi wiekszosc ma kosiarke
    > elektryczna, szpadel, grabie.

    No to tak jak ja.
    Ale jak ktoś ma większą działkę i różne rośliny, od trawy, przez krzaki
    do drzew, to ilość narzędzi wzrasta, nawet jak to tylko ROD.

    > Maja tyle co mozna zapakowac w bagaznik zeby zabrac.
    > Jak zostawia to jest prawie pewne ze beda musieli kupic nowe.

    Balsam na oczy tych co mają domy z ogródkiem.;)

  • 19. Data: 2018-09-11 20:55:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Trochę mnie zmartwiłeś - planuję kupić makitę UD2500
    >
    > https://allegro.pl/makita-ud2500-elektryczna-rozdrab
    niarka-do-galezi-i7402133115.html

    A tak z ciekawości, to co chcesz tym robić? Bo na oko widać, że do
    działalności to za małe, a do użytku prywatnego to wyciągnięte raz w
    roku dla kilku patyków?

    Sporo gałęzi to ja miałem w zeszłym roku po sierpniowej wichurze kiedy
    pourywało konary 18 metrowych topoli na ogrodzie. A tak co roku...masz
    lat i drzewa rąbiesz do kominka? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-09-11 21:44:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wiekszych wzrasta o mlotek, drabine i pilke do drewna. Ogolnie ogrodki sa male.
    Slyszalem ze w granicach miasta 300m? a poza granicami do 500m?. Na trzystu metrach
    trawe mozna nozyczkami scinac.