  • 1. Data: 2017-06-28 09:04:13
    Temat: "Rozluźnienie" gleby
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jest sobie czarnoziem, do tej pory były to nieużytki, przez lata tam różne zielska
    rosły, nikt tego nie kosił. Wygląda na glebę urodzajną(nawet pod torf podchodzi) jego
    wadą jednak jest że się zbija/twardnieje i wtedy nawet takie pęknięcia na wierzchu
    powstają czy twarde grudy. Budowana jest tam chałupa i koparka wywaliła wierzchnią
    warstwę spod chałupy na boki, tam to rozgarnęliśmy. jednak szybko to stwardniało i
    popękało. Poziom wód gruntowych wysoki i jak to koparka wywalała to było wszystko
    mokre i ładne pulchne.

    Na większej części będzie trawnik(a raczej łąka;)) to i problemu nie widzę jednak
    pewna część będzie przeznaczona pod warzywniak i tu myślę warto to rozluźnić

    Jest jakiś sposób rozluźnienia/spulchnienia tego?

  • 2. Data: 2017-06-28 14:05:14
    Temat: Re: "Rozluźnienie" gleby
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.06.2017 o 09:04, Kris pisze:
> [...]
    pewna część będzie przeznaczona pod warzywniak i tu myślę warto to rozluźnić

    > Jest jakiś sposób rozluźnienia/spulchnienia tego?

    Zbadaj kwasowość i jak nie jest wysoka to pomieszaj z torfem.
    Ja mam duże zakwaszenie i mieszałem z piaskiem (10-15%). Efekt
    rozluźnienia jest widoczny i przy okazji zagospodarowałem resztę piasku
    z budowy chodników. Niestety ręczne mieszanie trzeba potraktować, jako
    fitness, czy inną siłownię, bo inaczej bez mechanizacji jest to robota
    uciążliwa.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-06-28 14:26:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 14:05:17 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Zbadaj kwasowość i jak nie jest wysoka to pomieszaj z torfem.

    Dzięki
    Gdzieś tam w domu kwasomierz na płyn Helliga się wala to potestuję. Z kronikarskiego
    obowiązku dam znac co wyszło.

    > fitness, czy inną siłownię, bo inaczej bez mechanizacji >jest to robota uciążliwa.

    A to akurat nie problem, ciężkiej pracy fizycznej od dziecka nauczony jestem
    Zrzucę przy okazji jakiś kilogram z wagi;)