  • 1. Data: 2017-02-27 07:40:20
    Temat: Rura drenarska - ułożenie
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Chce wywalic wode z dachu w naroznik działki. Woda spływa oczywiscie rynnami i rurami
    spustowymi. Do narożnika mam kawałek. Wszystko chce zakopac na 50-80 cm. I teraz
    opcje (wraz z rosnącym kosztem):
    - rura drenarska, przysypana gruntem rodzimym
    - rura drenarska przysypana drobnym tłuczniem i potem gruntem rodzimym
    - rura drenarska w otulinie, grunt rodzimy
    - rura drenarska w otulinie, tłuczeń , grunt rodzimy

    Co zadziała, a będzie najtańsze? :)

    --
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2017-02-27 11:05:14
    Temat: Re: Rura drenarska - ułożenie
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > "ArekM"

    ja mam po calosci domu takie cos.
    dziala 7 rok bez problemu.
    wersja ostatnia niestety.
    jak to ma po drodze sie rozsaczac - pozostaje tylko ostatnia.
    jak nie - zwykla rura + studnia chlonna czy jak to sie tam zwie, na koncu
    odbioru.
    tanio to chyba nie bedzie bo trzeba policzyc dla ekstremalnych ulew...

  • 3. Data: 2017-02-27 17:41:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-27 o 11:05, abn140 pisze:

    > tanio to chyba nie bedzie bo trzeba policzyc dla ekstremalnych ulew...

    Ekstremalne ulewy mają to do siebie, że wszędzie jest pełno wody i woda
    na podwórku nie będzie niczym niezwykłym. Po co więc liczyć jakieś
    studnie na takie warunki? Niech sobie się przeleje, nie widzę problemu.

    --
    MN

  • 4. Data: 2017-02-27 17:52:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-27 o 07:40, ArekM pisze:
> [...]
    > - rura drenarska w otulinie, grunt rodzimy
    > - rura drenarska w otulinie, tłuczeń , grunt rodzimy

    rura odprowadzająca do starej wanny do góry dnem pod ziemią.

  • 5. Data: 2017-02-27 18:45:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.02.2017 o 07:40, ArekM pisze:
> [...]
    teraz opcje (wraz z rosnącym kosztem):
    > - rura drenarska, przysypana gruntem rodzimym
    Zasadnicze pytanie:
    jaki masz ten "grunt rodzimy", bo w PL bywają bardzo różne.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-02-27 22:10:35
    Temat: Re: Rura drenarska - u?o?enie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > tanio to chyba nie bedzie bo trzeba policzyc dla ekstremalnych ulew...

    Rura drenarska to nie rocket sience, żeby nad tym tyle gdybać. Kopiemy
    rów na około, tuczeń 2cm, rura, tyczeń 2cm nad rurę i resztę piachu /
    ziemi z wykopu jak się nadaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz