  • 1. Data: 2018-02-17 21:05:43
    Temat: Rura ocieplana do wentylacji - problem
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    postanowiłem wreszcie, po kilku latach mieszkania w domu, podłączyć
    kratki wentylacyjne z poddasza do kominków wentylacyjnych na szczycie dachu.

    W tym celu zakupiłem oryginalne rury ocieplane wełną, typu termoflex bez
    perforacji, czyli rura wewnętrzna -> warstwa wełny->rura zewnętrzna.
    Rury biegną przez nieocieplony strych, gdzie panuje temperatura prawie
    jak na zewnątrz domu. Po kilku dniach, będąc na strychu, zauważyłem, że
    dół każdej rury jest mokry. Po bliższym przyjrzeniu się się okazało się
    że skrapla się woda w warstwie ocieplenia, tj. woda znajduje się w
    wełnie, pomiędzy warstwą wewnętrzną a zewnętrzną i spływa na sam dół.
    Woda na pewno nie dostała się z zewnątrz, przy kominkach przewód jest
    szczelnie zamontowany i oklejony taśmą.

    Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem, co może być przyczyną
    pojawiania się wody pomiędzy warstwami przewodów?

    Pozdrawiam Tomek.

  • 2. Data: 2018-02-21 08:59:48
    Od: g...@g...com

    Wewnętrzna rura może mieć dziurki