  • 1. Data: 2016-10-23 09:52:42
    Temat: Rusztowanie warszawskie jak zabezpieczyć by się nie przewróciło?
    Od: a...@a...pl

    Witam
    Ocieplam sobie hałupę i potrzebuję zabezpieczyć rusztowanie warszawskie
    aby się nie przewróciło. Kupiłem sobie 28 żeberek i ledwie wystarczyło mi
    na dwa słupki ... Można je jakoś rozciągnąć żeby starczyło na więcej
    ściany? Rusztowanie stoi z jednej strony na betonowej opasce wokół domu
    a z drugiej na betonowych bloczkach fundamentowych. Stoi dość stabilnie
    ale obawiam się czy to się nie przewróci (jakieś 6 metrów). Ostatnio parę
    dni lało tak że woda miejscami stoi. Podeprzeć niema za bardzo czym, mam
    tylko dwie krokwie tej długości. Przywiązać liną do dachu? Wszelkie
    sugestie mile widziane.

  • 2. Data: 2016-10-23 11:32:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-23 09:52, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > dni lało tak że woda miejscami stoi. Podeprzeć niema za bardzo czym, mam
    > tylko dwie krokwie tej długości. Przywiązać liną do dachu? Wszelkie

    Jak sobie wyobrażam patrząc na sposób składania elementów, przywiązanie
    lina do dachu niższych przęseł niż dach to skuteczny sposób na
    rozsypanie się rusztowania.

  • 3. Data: 2016-10-23 14:06:53
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 09:52, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > dni lało tak że woda miejscami stoi. Podeprzeć niema za bardzo czym, mam
    > tylko dwie krokwie tej długości. Przywiązać liną do dachu? Wszelkie

    Standardowo mocuje się na kotwach przymocowanych do budynku. Rusztowanie
    to nie tylko same ramki, trochę przyoszczędziłeś na swoim zdrowiu a może
    i życiu .......

  • 4. Data: 2016-10-24 03:37:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokad srodek ciezkosci nie wyjdzie poza pole podstawy to sie nie przewroci. Jesli juz
    zabezpieczac to dociazyc najnizszy poziom rusztowania.