  • 1. Data: 2021-09-22 18:36:21
    Temat: Rząd sobie szyje gruba poduszkę na dupę.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od kilku dni na portalach artykuły żeby ludzie dobrze się zastanawiali jak biorą
    kredyty na kupno mieszkań. Informują że oprocentowanie nie zawsze będzie bardzo
    korzystne. Że może się okazać że raty się znacząco zwiększa i niekoniecznie będzie to
    miało powiązane z wartością ruchomości. Że niekoniecznie będzie komu wynajmować. Że
    progresywny podatek katastralny nie jest niemożliwy do wprowadzenia.

  • 2. Data: 2021-09-22 18:41:37
    Temat: Re: Rząd sobie szyje gruba poduszkę na dupę.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 18:36 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > ruchomości. Że niekoniecznie będzie komu wynajmować. Że progresywny
    > podatek katastralny nie jest niemożliwy do wprowadzenia.

    Ja od roku się przygotowuję na hiperinflację i kryzys. Oby te
    przygotowania nie były potrzebne...
    Katastralnego ta banda nie wprowadzi, cytując klasyka - "dam sobie za to
    ... w talarki pociąć" :-)

    TG

  • 3. Data: 2021-09-22 19:13:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.09.2021 17:36, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    progresywny podatek katastralny nie jest niemożliwy do wprowadzenia.

    bo że stopy podniosą to pewne, pytanie tylko kiedy i o ile.
    W UK banki teraz ostrzegają o możliwości wzrostu raty 3-krotnie. Jeśli
    to się spełni to będzie to dla wielu zabójcze. Nie wiem jak w Polsce,
    ale tutaj wielu jest zakredytowanych pod korek - choć i tak często są
    chronieni stałym oprocentowaniem przez 2 lata - gorzej jak te 2 lata
    upłyną w momencie, gdy będą wysokie stopy - będą musieli to przetrwać.
    Gdzieś czytałem, że banki szykują się, żeby wykupować takie
    nieruchomości (pierwsze banki już ogłosiły że zostają landlordami i
    kupują pierwsze nieruchomości)- zamiast raty kredytu ludzie będą płacić
    rent do końca życia... Z drugiej strony - będzie można w okazyjnej cenie
    (co nie oznacza, że niższej niż teraz) kupić nieruchomości - może nawet
    już z lokatorami...

    Lukasz

  • 4. Data: 2021-09-22 19:34:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 18:41:40 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > przygotowania nie były potrzebne...
    > Katastralnego ta banda nie wprowadzi, cytując klasyka - "dam sobie za to

    Hiperinflacja nie grozi, nawet inflacja wyższa niż higieniczna nie grozi. Załatwili
    to dając kredyty mieszkaniowe/budowlane. Inflacja jest wtedy kiedy ludzie w
    kieszeniach mają więcej niż jest dóbr do kupienia. Ludzie przez kredyty wyjęli sobie
    pieniądze z kieszeni na dziesiątki lat. Do tego im bardziej są ludzie zadłużeni tym
    rząd ma nad nimi większą kontrolę. Kryzys nie grozi bo pracy jest do oporu. Czasy
    takie że pić pierdolić nie żałować. W życiu trzeba pofolgować. Oczywiście tylko w
    sytuacji jak się nie ma kredytu. Dla niezadłużonych jest doskonały czas do życia. Nie
    będzie inflacji czyli podstawowe dobra nie będą bardzo drożały bo zadłużeni by
    biologicznie nie przeżyli.

  • 5. Data: 2021-09-22 19:50:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.09.2021 18:34, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    hiperinflacji może nie będzie, ale wysoka inflacja może się utrzymać
    długo, bo jest rządzącym na rękę. ja obstawiam scenariusz, w którym na
    ile to możliwe wysoka inflacja będzie ukrywana, a później to już

    > Hiperinflacja nie grozi, nawet inflacja wyższa niż higieniczna nie grozi. Załatwili
    to dając kredyty mieszkaniowe/budowlane. Inflacja jest wtedy kiedy ludzie w
    kieszeniach mają więcej niż jest dóbr do kupienia.

    kreowane z powietrza pieniądze rozpływają się i nikt nie ma ich więcej
    ;)) jeszcze wyższej inflacji nie ma tylko dlatego, że dla wielu
    stabilność życia w dzisiejszych czasach (gdy mogą ci jednym
    rozporządzeniem zakazać zarabiania na życie) nie jest wystarczająca i
    jeszcze tych pieniędzy nie wydają

[...]

    nie wiem w jakiej rzeczywistości żyjesz jeśli nie widzisz wzrostu cen

    Lukasz

  • 6. Data: 2021-09-22 20:35:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 19:50:52 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > będą bardzo drożały bo zadłużeni by biologicznie nie przeżyli.
    > >
    > nie wiem w jakiej rzeczywistości żyjesz jeśli nie widzisz wzrostu cen

    Budownictwo to nie jest kreowanie pieniędzy z powietrza. Za może i bez pokrycia
    pieniądze powstają dobra za które kredytobiorca zapłaci w żywej zarobionej gotówce
    30% więcej. To co ludzie będą oddawali to nie będą pieniądze wykreowane z powietrza.
    Bez bańki budowlanej była by dopiero inflacja i kryzys. Bańka budowlana uratowała
    chwilowo wszystkim dupy. A że za jakiś dłuższy czas zapłacą za nią lemingi z pustymi
    mieszkaniami i niezapłaconymi kredytami będzie problemem innego rządu i sejmu.

  • 7. Data: 2021-09-22 21:23:55
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.09.2021 19:35, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    mieszkaniami i niezapłaconymi kredytami będzie problemem innego rządu i sejmu.

    nadal nie jesteś w stanie sobie wyobrazić, że te świeżo "wydrukowane"
    pieniądze trafiły/trafiają do czyjegoś portfela i prędzej czy później
    będą wydane

  • 8. Data: 2021-09-22 22:11:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 21:23:57 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > >
    > nadal nie jesteś w stanie sobie wyobrazić, że te świeżo "wydrukowane"
    > pieniądze trafiły/trafiają do czyjegoś portfela i prędzej czy później
    Jeśli dzień wolności podatkowej wypada u nas w połowie roku to połowa tych pieniędzy
    od razu wraca do budżetu w formie podatków. Gdyby nie wirus to część drugiej połowy
    została by wywieziona za granicę w formie opłat za wakacje. A że motłoch nie mógł
    wyjeżdżać, bo elity to i owszem, to zaczela się tworzyć bańka inflacyjna. Za dużo
    zostało ludziom pieniędzy. Dużo pieniędzy na rynku i mało towarów to klasyczne powody
    inflacji. Żeby jej zapobiec należało znaleźć branże maksymalnie odporna na wirusa.
    Budownictwo jest w miarę odporne na wirusa. Trzeba było znaleźć dziedzinę gospodarki
    w której jest mały wkład dewizowy, żeby nie pozbywać się dewiz. Budownictwo jest taka
    dziedzina.Trzeba było obniżyć oprocentowanie lokat żeby oszczędzanie stało się
    nieopłacalne. Dla rządu to jak pstryknąć palcami. Wywołało to niewielka ogólna
    inflację. Z tym że większy wpływ na inflację miały wzrosty cen surowców
    energetycznych i budowlanych. Ciekawa sprawa. Używam stali nierdzewnej. W przeciągu
    roku zdrożała o jakieś 5%, tyle co inflacja. W stali nierdzewnej cirka jebalt 80% to
    żelazo to samo co w zbrojeniowej/budowlanej. Podobno stał zbrojeniowa zdrożała więcej
    niż 5%. Konserwy też nie zdożaly więcej niż inflacja a puszki są z blachy stalowej.
    Wszystko wskazuje że bańka budowlana została stworzona jako odpowiedź na wirusa. O
    korzyściach jakie będą z tego miały kolejne rządy napisałem wcześniej.

  • 9. Data: 2021-09-23 08:09:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.09.2021 21:11, Zenek Kapelinder wrote:
    >Wszystko wskazuje że bańka budowlana została stworzona jako odpowiedź na wirusa. O
    korzyściach jakie będą z tego miały kolejne rządy napisałem wcześniej.

    przecież polityka niskich stóp utrzymywana jest od dłuższego czasu, a co
    za tym idzie, ci którzy mają pieniądze starają się je wydawać. Wirus
    zmienił tylko tyle, że dużo więcej pieniędzy się "drukuje", a mniej z
    tych pieniędzy idzie na konsumpcję - więcej buduje bańkę na
    nieruchomościach, akcjach itd. Na razie papierki zwane pieniędzmi,
    którymi rząd przekupuje obywateli i których wydrukował w ostatnim czasie
    znacznie więcej niż wcześniej trafiają do dużych korporacji, które te
    pieniądze przeznaczają właśnie na takie inwestycje. Oczywiście niewielka
    część tych pieniędzy trafia też do Kowalskiego, żeby się cieszył, że mu
    rząd daje i znowu zagłosował - bo Kowalski nie widzi, że rząd trzyma
    jego portfel.
    W zasadzie to musiało p..nąć, a wirus był fajnym pretekstem żeby
    pudrować trupa i na tym jeszcze zarobić. Tymczasem foliarze wiedzą od
    dawna, że idziemy w kierunku systemu punktowego, gdzie np. za protest
    przeciwko władzy można delikwenta pozbawić wszystkiego. Wszyscy będą
    zdrowi, szczęśliwi i bezpieczni- chyba że nie będą robić tego, co chce
    ich właściciel. Ale to tylko teorie spiskowe - powoli wprowadzane, ale
    nadal spiskowe:
    https://uk.finance.yahoo.com/news/bank-england-tells
    -ministers-intervene-154253091.html

    Lukasz

  • 10. Data: 2021-09-23 10:35:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 18:41:40 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ja od roku się przygotowuję na hiperinflację

    Ale przecież inflacja jest dobra dla obywateli.
    Za te same pieniądze mniej dźwigają że sklepow.