  • 1. Data: 2015-11-23 13:52:00
    Temat: Sadpal i inne srodki do czyszczenia komina
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Macie jakies doswiadczenia ze srodkami chemicznymi do czyszczenia kominow?
    Ja stosuje od czasu do czasu Sadpal i wg kominiarza to dzieki temu w moim
    kominie jest luzna, dajaca sie wyczyscic sadza, a nie zlepy.
    Pale suchyn drewnem lisciastym. Po roku nieczyszczenia zeszlo ok. 10 l
    sadzy z 8 metrow.

    Mam znajomych, ktorzy twierdza, ze rozmaite srodki - sadpale, diavoliny i
    inne - sa bardzo skuteczne i na dowod pokazuja mi swoje czysciutkie kotly,
    ale mam tez takich, dla ktorych to bujda.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-11-23 13:56:12
    Temat: Re: Sadpal i inne srodki do czyszczenia komina
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 13:47:45 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Macie jakies doswiadczenia ze srodkami chemicznymi do czyszczenia kominow?
    > Ja stosuje od czasu do czasu Sadpal i wg kominiarza to dzieki temu w moim
    > kominie jest luzna, dajaca sie wyczyscic sadza, a nie zlepy.

    Ja stosowałem sadpal teraz nie stosuje. róznic w kominie nie widzę.

    > Pale suchyn drewnem lisciastym.
    I pewnie dlatego masz czysty komin.
    Najf=gorszy syf to brzoza no i drzewa iglaste szczególnie jak są niewysuszone.
    Mama przez jeden sezon samą brzsoza paliła i komin był od srodka oblepiony tłustą
    sadzą

  • 3. Data: 2015-11-23 17:00:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2015 04:56:12 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > I pewnie dlatego masz czysty komin.

    W sumie nie wiem, czy 10 l sadzy po sezonie to duzo czy malo. Wczesniej
    czyscilem czesto i trudno mi oszacowac, ile sie tych zmiotkow zbieralo.

    Brzoza dobrze sie pali nawet wilgotna, ale wtedy brudzi. A handlarze
    wciskaja ledwie podsuszona jako "sezonowana".
    Jak jest sucha, to pali sie wg mnie czysto.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2015-11-23 17:23:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 17:00:26 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Brzoza dobrze sie pali nawet wilgotna, ale wtedy brudzi.
    Wilgotna się pali to fakt ale energii z tego mizernie.

    >A handlarze
    > wciskaja ledwie podsuszona jako "sezonowana".
    > Jak jest sucha, to pali sie wg mnie czysto.

    Ale kleisty osad zostawia

  • 5. Data: 2015-11-24 09:05:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-23 o 13:52, Maciek pisze:

    > Czolem,
    >
    > Macie jakies doswiadczenia ze srodkami chemicznymi do czyszczenia kominow?

    "Środek do czyszczenia kominów" to taka sama bujda marketingowa, jak
    większość reklam z ich "formułami", "inteligentnymi lekami" itp. bełkotem.
    Sadpal i jemu podobne działa, ale TYLKO w miejscu, gdzie się go wsypie a
    więc można nim palenisko podczyścić, ale nie komin.
    Sadpal to siarczan miedzi + chlorek amonu + węglan wapnia (kreda).
    Działa katalitycznie i powoduje lepsze spalanie węgla (także tego w
    drewnie). Jak to katalizator - działa w kontakcie z paliwem, a nie
    bardzo sobie wyobrażam, żeby sadpalami obsypywać ścianki komina.
    Jacek
    PS
    siarczan miedzi w hurcie to ok. 12 zł/kg, a sadpal po ile?

  • 6. Data: 2015-11-24 11:20:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 09:05:29 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > siarczan miedzi w hurcie to ok. 12 zł/kg, a sadpal po ile?

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =Sadpal&bmatch=engagement-v10-promo-sm-sqm-hou-1-2-1
    120

  • 7. Data: 2015-11-24 11:35:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-24 o 11:20, Kris pisze:

    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =Sadpal&bmatch=engagement-v10-promo-sm-sqm-hou-1-2-1
    120

    Link dałeś do Spalsadz. Nikt nie lubi dopłacać do interesu, więc tutaj
    pewnie więcej kredy. Kreda 230 zł/tonę.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-11-24 13:29:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2015 09:05:27 +0100, Jacek napisał(a):

    > siarczan miedzi w hurcie to ok. 12 zł/kg, a sadpal po ile?

    Ok. 15 w rolniczym :>

    Ale sa tez inne srodki - czesc jest zolta i przy spalaniu czuc siarke. Inne
    ponoc zawieraja tez skrobie...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2015-11-24 15:11:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 11:35:23 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Link dałeś do Spalsadz. Nikt nie lubi dopłacać do interesu, >więc tutaj pewnie
    więcej kredy. Kreda 230 zł/tonę.
    Jest tam gdzieś i Sadpal ale mniejsza o to
    Z rok temu jak ostatnio kupowałem w lokalnym składzie to coć koło 13zł płaciłem i
    chyba 1kg to było. Co do wagi pewności nie mam i może faktycznie 0,5kg ale raczej 1kg

  • 10. Data: 2015-11-24 15:13:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 13:29:15 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Ale sa tez inne srodki - czesc jest zolta i przy spalaniu czuc siarke. Inne
    > ponoc zawieraja tez skrobie...

    Z kg siarczanu zrobią z5kg Sadpalu i biznes się kręci.
    Kilka dni temu podobnie o preparatach czyszczących było. Kwas solny za kilka zł litr
    a super hiper preparaty zawierające rozcieńczony kwas to już kilkanaście zł za mała
    flaszkę. Marketing kosztuje.