  • 1. Data: 2016-05-03 15:30:59
    Temat: Samodomykacz-spowalniacz
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    Mam w dwóch garażach duże, ciężkie drzwi dwuskrzydłowe o wysokościach
    ponad 3m.
    Szukam jakiegoś gotowego samodomykaczy-spowalniaczy, ale nieco innego
    niż standardowe z funkcją STOP.
    Te standardowe wyposażone są w dodatkowy przełącznik blokady. W moim
    przypadku korzystanie z takiej blokady ze względu na wysokość drzwi
    ponad 3m "nie wchodzi w grę".
    Dlatego też szukam takiego mechanizmu, który w zakresie otwarcia od 0 do
    90 stopni będzie zamykał drzwi, a po przekroczeniu kąta otwarcia 90
    stopni, starał się je dalej otwierać, aż do ogranicznika. Mój problem
    polega na tym, że bardzo często wiatr zamyka mi te drzwi, a typowe nóżki
    po prostu nie zdają egzaminu.
    Jak nie znajdę gotowego rozwiązania to będę kombinował z siłownikami
    samochodowymi od podnoszenia drzwi/klap.
    Mniej więcej wiem jak to zrobić, aby to działało tak jak sobie życzę,
    ale może są jakieś gotowe rozwiązania?

  • 2. Data: 2016-05-03 18:58:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z silownikami od szyb albo klap to mozesz kombinowac z drzwiami w domku dla lalek.
    Jak masz sprezone powietrze to silowniki pneumatyczne i troche logiki do sterowania
    albo silowniki do bram.

  • 3. Data: 2016-05-03 21:46:45
    Temat: Re: Samodomykacz-spowalniacz
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z silownikami od szyb albo klap to mozesz kombinowac z drzwiami w domku dla lalek.
    Jak masz sprezone powietrze to silowniki pneumatyczne i troche logiki do sterowania
    albo silowniki do bram.

    Jaja se robisz?

    Nawet w moim aucie mam takie siłowniki sprężynowe, które podnoszą
    ciężką, tylną klapę do góry. Klapa waży z 50-60 kg i podnoszą ją 2
    siłowniki. Siłowniki te spowolnione są pneumatycznie. Wystarczy tylko,
    że lekko uchylę tą klapę, a siłowniki same ją unoszą do samej góry.

    Jeżeli chodzi o moje drzwi do garażu to ważą prawdopodobnie po kilkaset
    kg, ale otworzyć je można jednym palcem, bo one są na zawiasach i
    otwierają się na boki, a nie do góry. Problem tylko jest z tym, że jak
    je otworzę to nawet lekki wiatr potrafi nimi walić: zamykając lub
    całkowicie otwierając do ograniczenia.

    Sprężone powietrze mam, ale nie chodzi mi o automatykę otwierającą i
    zamykającą te drzwi lecz o spowalniacz blokujący te drzwi w pozycji
    całkowicie zamknięte lub całkowicie otwarte. Jeżeli miałbym robić
    automatykę to wystarczy kupić normalne siłowniki elektryczne do bram
    skrzydłowych i to takie najtańsze, ale nie chcę automatyki, bo samochody
    i tak parkuję pod wiatą.

    Garaże traktuję bardziej jako pomieszczenia gospodarcze i nie mam
    potrzeby, aby się otwierały pilotem.

  • 4. Data: 2016-05-03 22:45:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sorki. Nie zatrybilem ze to nie chodzi o silowniki od zamka a o sprezyny gazowe.
    Mozliwe ale mechanicznie moze byc trudne do zrobienia. Jak ktos wie co to sa patyki
    (i je ogarnia) z dawnych studiow mechanicznych to algorytm wykombinuje od razu bo
    prosty. Z wykonaniem niewielu sobie poradzi bo to musi byc zrobione minimum w
    warsztatowej klasie dokladnosci a niektore elementy sporo dokladniej. Oprocz narzedzi
    recznych takich jak pilka, pilniki minimum tokarka bedzie potrzebna.

  • 5. Data: 2016-05-04 00:07:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    recznych takich jak pilka, pilniki minimum tokarka bedzie potrzebna.

    Raczej nie jest to trudne do wykonania pod względem technicznym, lecz
    organizacyjnym. Musiałbym najpierw dorwać jakieś siłowniki. Policzyć i
    zrobić projekt, pospawać wysięgniki, poskręcać. Może to wyglądać np.
    tak: http://imgur.com/10o3w6t

  • 6. Data: 2016-05-04 04:20:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moze tak wygladac bo nie spelnia warunkow jakie postawiles. Cos mi sie wydaje ze
    poza chcenie nie wyjdziesz.

  • 7. Data: 2016-05-04 06:43:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie moze tak wygladac bo nie spelnia warunkow jakie postawiles. Cos mi sie wydaje
    ze poza chcenie nie wyjdziesz.

    Jak nie spełnia, jak spełnia :)

    Czarne punkty oznaczają punkty ruchomości. Dwa z nich są stałe
    podlegające tylko obrotowi tj. punkt zaczepienia siłownika do ościeżnicy
    oraz zawiasy drzwi. Trzeci punkt łączący cięgno siłownika z ramieniem
    jest punktem ruchomym, który podlega obrotowi i zmianie położenia.

    Linia biegnąca pomiędzy dwoma punktami stałymi wyznacza linię zmiany
    kierunku działania siłownika. Jeżeli punkt ruchomy znajduje się po
    wewnętrznej stronie tej linii (po stronie pomieszczenia) to siłownik
    domyka drzwi. Kiedy znajduje się dokładnie w tej linii to drzwi nie są
    ani domykane, ani otwierane.

    Kiedy punkt ruchomy znajduje się po zewnętrznej stronie tej linii to
    drzwi są otwierane.

    Dobierając długość siłownika, długość ramienia oraz miejsce jego
    usytuowania można zmienić kąt przejścia kierunku działania siłownika.

    Dla mnie nie jest ważne przy jakim kącie otwarcia zmienia się kierunek
    działania siłownika. Ważne jest tylko, żeby się zmienił.

    Jak nie znajdę czegoś gotowego to zrobię samemu.