  • 1. Data: 2019-06-26 15:13:05
    Temat: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jakiś czas temu, ktoś tu opisywał eksperyment z wpuszczeniem w układ
    schłodzonej wody. Nie pamiętam już konkluzji ani wyniku owego
    eksperymentu. Czy ktoś pamięta?
    Ma to jakiś sens? Gdyby źródło zimna było o góry (ciekawe kiedy
    wymyśla chłodzenie sufitowe) to by jeszcze miało racjonalne podstawy
    ale na dole....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-06-26 15:20:32
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Jun 2019 15:13:05 +0200, Marek

    > Jakiś czas temu, ktoś tu opisywał eksperyment z wpuszczeniem w układ
    > schłodzonej wody. Nie pamiętam już konkluzji ani wyniku owego
    > eksperymentu. Czy ktoś pamięta?

    Liściasty z pewnością użytkuje. :P

    > Ma to jakiś sens? Gdyby źródło zimna było o góry (ciekawe kiedy
    > wymyśla chłodzenie sufitowe) to by jeszcze miało racjonalne podstawy
    > ale na dole....

    Przecież są maty na suficie montowane. Problem w tym taki, że grzanie wtedy
    działa nieoptymalnie. Dlatego jest też grzanie i chłodzenie ścianami, to
    taki kompromis między podłogówką a sufitem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-06-26 15:39:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 15:12:48 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Jakiś czas temu, ktoś tu opisywał eksperyment z wpuszczeniem w układ
    > schłodzonej wody. Nie pamiętam już konkluzji ani wyniku owego
    > eksperymentu. Czy ktoś pamięta?

    Ja użytkuję ;) Jako bieda-klima się sprawdza. Tzn. przy upałach typu
    obecnych w chacie jest około 25C. Od prawdziwej klimy różni się tym,
    że nie osusza powietrza. Mankamentów nie stwierdzono ;)

    L.

  • 4. Data: 2019-06-26 15:46:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Jakiś czas temu, ktoś tu opisywał eksperyment z wpuszczeniem w układ
    > schłodzonej wody. Nie pamiętam już konkluzji ani wyniku owego
    > eksperymentu. Czy ktoś pamięta?

    W skrócie: jest OK.

    > Ma to jakiś sens? Gdyby źródło zimna było o góry (ciekawe kiedy
    > wymyśla chłodzenie sufitowe) to by jeszcze miało racjonalne podstawy
    > ale na dole....

    Na dole też ma racjonalne. Za to o pierwszym (chyba) w Warszawie
    budynku grzanym bez kaloryferów, z lat sześćdziesiątych, mówiono
    wówczas, że ma "ogrzewanie podłogowo-sufitowe".

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2019-06-26 15:50:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ja użytkuję ;) Jako bieda-klima się sprawdza. Tzn. przy upałach typu
    > obecnych w chacie jest około 25C.

    W sumie fajnie, ale tyle to ja mam bez żadnych rurek.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2019-06-26 15:58:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    Robiłem doświadczenia w zeszłym tygodniu.
    Ustawiłem PC na chłodzenie...17stopni woda
    Zajebiście nie fajne było chodzenie po zimnej podłodze.....zero komfortu.
    Poza tym dużo wzrosła wilgotność w domu.
    Temp spadła o 1-2 stopnie.

    Wyłączyłem to :-)

    uciu

  • 7. Data: 2019-06-26 16:05:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Jun 2019 06:39:38 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Ja użytkuję ;) Jako bieda-klima się sprawdza.

    Co schładza czynnik? Masz generator wody lodowej?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-06-26 16:56:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Jun 2019 16:05:30 +0200, Marek

    > Co schładza czynnik? Masz generator wody lodowej?

    Generator wody lodowej hihih :D

    BPNMSP :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-06-26 16:59:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Jun 2019 06:58:47 -0700 (PDT), uciu

    > Zajebiście nie fajne było chodzenie po zimnej podłodze.....zero komfortu.
    > Poza tym dużo wzrosła wilgotność w domu.
    > Temp spadła o 1-2 stopnie.

    To akurat było do przewidzenia w tym systemie, tj. temperatura spadnie a
    skoczy wilgotność. Właśnie całą zaleta chłodzenia powietrzem to jest
    eliminacja wilgoci. Sama temperatura w ogóle nie jest problemem gdy
    wilgotność niska.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-06-27 01:33:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 06:58:47 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Poza tym dużo wzrosła wilgotność w domu.
    > Temp spadła o 1-2 stopnie.
    >
    > Wyłączyłem to :-)

    A na jak długo włączyłeś? Jeśli budynek jest nagrzany, to zaczyna to
    działać dopiero po kilku dniach.

    I generalnie jest OK. Klima toto nie jest, ale działa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl