  • 1. Data: 2020-02-25 21:17:30
    Temat: Sciagacz obcegi obcinacz izolacji - co kupic?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Ściągacz izolacji - który kupić - najlepiej automatyczny?
    Pokażcie, który jest wart zakupu - proszę wskazać najlepiej na allegro.
    https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-szczypce-nozy
    ce-obcegi-147659?string=szczypce%20do%20izolacji&bma
    tch=baseline-eyesa2-dict43-hou-1-4-0205&rodzaj=szczy
    pce%20do%20izolacji&order=qd
    Zastosowanie w domu, drobne prace przy instalacji elektrycznej, usuwanie izolacji na
    końcach przewodów w ścianach, przy doprowadzaniu do nowych gniazdek, lamp.

    Miałam taki za 5 zł krokodylek z Castoramy, ale rozszedł mi się w rękach na kilka
    części po kilku latach sporadycznego używania.
    Czy tzw. szczypce czołowe są lepsze?
    Oglądałam jakiś Falon-tech. Oglądałam też dextera z leroya:
    https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/szczypce
    -pily-nozyce/kombinerki-szczypce-i-obcegi/szczypce-d
    o-usuwania-izolacji-auto-200-mm-dexter,p448315,l1528
    .html
    I nie wiem co wybrać.
    Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi elektrykiem żeby w to ładować więcej
    niż 30-40 złotych.

    Dziękuję za pomoc, Majka

  • 2. Data: 2020-02-25 21:24:07
    Temat: Re: Sciagacz obcegi obcinacz izolacji - co kupic?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2020 o 21:17 Majka <k...@g...com> pisze:

    > Ściągacz izolacji - który kupić - najlepiej automatyczny?
    >
    > Dziękuję za pomoc, Majka

    https://www.tme.eu/pl/details/nb-028b/sciagacze-izol
    acji/newbrand/

    TG

  • 3. Data: 2020-02-25 21:31:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-25 o 12:17 -0800, Majka napisał:
    > Ściągacz izolacji - który kupić - najlepiej automatyczny?
    > (...)
    > I nie wiem co wybrać. Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi
    > elektrykiem żeby w to ładować więcej niż 30-40 złotych.

    W tym budżecie jakikolwiek automat to będzie tandeta.

    Proste, solidne, sprawdzone (sklepu nie znam, marka do znalezienia
    również w marketach):

    https://robo-kop.com.pl/s/-31375-0-STANLEY--szczypce
    -do-izolacji-150mm-75-068.html

    Mateusz

  • 4. Data: 2020-02-25 22:18:37
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 25.02.2020 o 21:17, Majka pisze:
> [...]
    > I nie wiem co wybrać.
    > Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi elektrykiem żeby w to ładować więcej

    Dokładnie te właśnie używałem przy rozszywaniu rozdzielni po remoncie
    https://allegro.pl/oferta/sciagacz-izolacji-do-kabli
    -i-przewodow-0-2-6mm-aut-7797582138
    dały radę choć sporo siły w ręce trzeba, szczególnie przy ściąganiu
    pierwszej warstwy izolacji zbiorczej, wymiękają na starych kablach ze
    stwardniałą izolacją
    --
    M.

  • 5. Data: 2020-02-25 22:27:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-25 o 21:17, Majka pisze:
> [...]
    > I nie wiem co wybrać.
    > Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi elektrykiem żeby w to ładować więcej

    Od zawsze używam scyzoryka tzw kozika, w zupełności wystarcza.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-02-25 22:38:28
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > I nie wiem co wybrać.
    > Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi elektrykiem żeby w to ładować więcej

    Mam Magnusson z Castoramy. Nie polecam, zacinają się, ślizgają się na
    przewodzie.

    https://www.castorama.pl/szczypce-do-sciagania-izola
    cji-magnusson-automatyczne-id-1100492.html

    U znajomego elektryka widziałem prawie identyczne konstrukcyjnie, ale
    kosztowały około 200 zł i one działały perfekcyjnie.

    yabba

  • 7. Data: 2020-02-25 23:58:28
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > I nie wiem co wybrać.
    > Nie musi być tani, ale znowu nie jestem profi elektrykiem żeby w to ładować więcej

    Do drutów osobiście uważam że to jest najlepsze:
    https://www.castorama.pl/szczypce-do-sciagania-izola
    cji-magnusson-210-mm-id-1100488.html
    Bo można tym obierać i ciąć. Do 10mm^2 idzie jak masło.

    Do linek coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/automatyczny-czolowy-sciag
    acz-izolacji-neo-01-500-7472657362

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2020-02-26 09:35:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2020-02-25 o 22:38, yabba pisze:
    > Mam Magnusson z Castoramy. Nie polecam, zacinają się, ślizgają się na
    > przewodzie.
    >
    > https://www.castorama.pl/szczypce-do-sciagania-izola
    cji-magnusson-automatyczne-id-1100492.html

    Od siebie dodam, że elementy przytrzymujące "ranią" izolację ostrymi
    ząbkami. Bywa, że na wylot.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-02-27 12:03:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 09:35, Miroo pisze:

    cji-magnusson-automatyczne-id-1100492.html

    > Od siebie dodam, że elementy przytrzymujące "ranią" izolację ostrymi
    > ząbkami. Bywa, że na wylot.

    Od siebie dodam, że tam jest małe pokrętełko do regulacji siły ścisku i
    żadna izolacja nie czuje się zraniona.
    Nawet z kabla utp da się ściagnąć zewnętrzną warstwę izolacji bez
    uszkodzenia izolacji żył.

    Taka sama zasada działania, tylko by neo tools:
    https://allegro.pl/oferta/neo-01-500-automatyczny-cz
    olowy-sciagacz-izolacji-6783479750

    Kupiłem w sklepie stacjonarnym za 50 złotych. Okablowałem dom i nadal
    działa jak po wyjęciu z pudełka.
    Problemem są kable marki AKS Zielonka.
    Zewnętrzną, biała warstwę robią z takiego tworzywa, że nie zrywa jej od
    razu, tylko trzeba dwukrotnie robić zrywkę. Jakiś bardziej "gumowaty"
    materiał. I dają mniej talku, po zerwaniu 10cm izolacji już jest problem
    ze ściągnięciem jej z żył.
    Przy kablach np z Telefoniki nie ma takiego problemu, zerwanie białej
    izolacji jest za pierwszym razem, a odcinki po 20-25cm można ściągać bez
    problemu.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2020-03-02 22:01:15
    Od: Majka <k...@g...com>

    Wszystkim za podpowiedzi, uwagi, przekazane doświadczenie - serdecznie dziękuję!

    M.