  • 1. Data: 2018-11-26 23:25:19
    Temat: Scianka, umowmy sie ze tymczasowa dzialowa.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Potrzebuje postawic scianke. Nie ma zadnych wymagan co do wytrzymalosci. Ma byc na
    maksymalnie rok. Wyszlo ze najtaniej przy najmniejszej zaangazowanej energii,
    najczysciej itp bedzie jak postawie scianke ze styropianu. Czym ja wykonczyc zeby nie
    tylko stala ale i wygladala. Jakies siatki i tynkowania ze wzgledu na robocizne i syf
    jaki sie przy tym robi chcialbym wykluczyc. Czy farba emulsyjna bedzie sie
    dostatecznie dobrze trzymala styropianu? Czy typowa masa do szpachlowania bedzie sie
    nadawala? A moze tapeta? Czy typowy klej do tapet zlapie do styropianu? A jak typowy
    nie zlapie to moze jest jakis nietypowy?

  • 2. Data: 2018-11-26 23:41:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Przyklej z obu stron styro płytę gk, na leżąco. Panel SIP to się nazywa. Potem postaw
    i zamocuj. Tylko pomalować i gotowe. No i niechcąco wyjdzie całkiem mocna.

    b.

  • 3. Data: 2018-11-27 00:11:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie ja bede robil. Ktos sie mnie pytal co zrobic i jak. Nie ma potrzeby karton
    gipsu przyklejac. Ma byc tymczasowo, tanio i estetycznie. Farba jest potrzebna co od
    styropianu nie bedzie odpadala, nie bedzie sie luszczyla. Tapeta tez bedzie dobra pod
    warunkiem ze jest klej tory zlapie papier do styropianu. Scianke trzeba na jakims
    patencie zrobic a nie pierdolic sie plytami, laminowaniem itp. Nie jestem w temacie
    to pytam tutaj. Moze jest ktos kto napisze ze pomalowal styropian jedynka i 5 lat
    jest dobrze.

  • 4. Data: 2018-11-27 06:53:34
    Od: l...@g...com

    Kilkanaście lat temu kleiłem za grzejnikami plyty styropianowe o gr. 1-2 cm.
    Pomalowane zwykła farbą emulsyjną, było to malowane już kilka razy. Nic nie odpada,
    wygląda dosyć estetycznie.

  • 5. Data: 2018-11-27 11:44:29
    Temat: Re: Scianka, umowmy sie ze tymczasowa dzialowa.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jak typowy nie zlapie to moze jest jakis nietypowy?

    Ja kleiłem styropian ze sobą, z MDF-em melaminowanym, z betonem klejem
    Bunakar. Pod tą nazwą chyba już nie występuje. Ale jest tylko nie wiem
    jak to teraz nawali.
    To jest klej polimerowy, bezbarwny, piękny zapach (mi się podoba :-) )
    Tu jakaś stare info o tym kleju:

    "Klej polimerowy służy do przyklejania kasetonów styropianowych,
    drewnianych, glazury, szkła, ekranów zagrzejnikowych,
    ceramiki, korka, sztucznej skóry, płytek poliestrowych
    do podłoży takich, jak: tynk cementowo-wapienny, gipsowy,
    płyty gipsowe, cegła itp.

    Klej polimerowy jest roztworem polioctanu winylu w metanolu.
    Jest to gęsta ciecz, bezbarwna lub lekko żółta. Tworzy
    bezbarwne, wodoodporne spoiny"

    Jak duża ściana to pewnie będzie za drogo tapetę kleić tym klejem.
    Może kupić folię samoprzylepną z metra. A jak ma być wypas to zadrukować
    stosowną grafiką. Folia z drukiem to 25 zł/m2.

    A jak zwykły klej do tapet jeżeli styropianu się nie trzyma, to
    zagruntować go.

    Robert

  • 6. Data: 2018-11-27 14:08:04
    Od: alberciq <n...@g...pl>

> [...]
    nadawala? A moze tapeta? Czy typowy klej do tapet zlapie do styropianu? A jak typowy
    nie zlapie to moze jest jakis nietypowy?

    a może płyta meblowa?

    wszędzie to przycinają na wymiar, ino wstawić i nawet malować nie trzeba.

  • 7. Data: 2018-11-27 15:27:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znajoma wynajmuje pomieszczenie na biuro w nowym biurowcu. Administracja nie pozwala
    gwozdzia w sciane wbic zeby obrazek powiesic. A ona chce wydzielic mala powierzchnie
    zeby czajnik postawic itp. W pomieszczeniu jest wneka z woda i odplywem. Ma zaslonke
    na rozkrecanym drazku ale to byle jak wyglada. Wymyslila ze zrobi ze styropianu i
    dwoch drazkow. Wedlug mnie dobry i tani pomysl.

  • 8. Data: 2018-11-27 15:28:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzieki, bardzo przydatna informacja.

  • 9. Data: 2018-11-27 16:34:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    Ma zaslonke na rozkrecanym drazku ale to byle jak wyglada. Wymyslila ze zrobi ze
    styropianu i dwoch drazkow. Wedlug mnie dobry i tani pomysl.

    No to ścianka nie może być przyklejona do istniejącej ściany. Tak więc
    gustowna ścianka wolnostojąca typ parawan.
    Jak ktoś pisał z wiórowej z marketu.

    Robert

  • 10. Data: 2018-11-27 19:23:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    nadawala? A moze tapeta? Czy typowy klej do tapet zlapie do styropianu? A jak typowy
    nie zlapie to moze jest jakis nietypowy?

    A pod hasłem "parawan pokojowy" może coś Ci podejdzie.
    Widziałem za 245 zł fajny parawan z bambusa 2x2,5 metra. Nie jest to
    może rekord taniości, ale gotowiec bez roboty.
    https://tinyurl.com/ycvhdzww
    Jacek