  • 1. Data: 2018-02-18 12:16:47
    Temat: Ściany zelbet vs porotherm
    Od: m...@g...com

    Cześć

    Bardzo proszę o jakieś informacje czy któryś materiał ma jakieś istotne wady. W
    ofertach są domy szeregowe w porothermie 25 oraz drugie ze wszystkimi ścianami
    żelbetowymi (pewnie prefabrykat, tak jak w blokach). O porothermie wiem
    wystarczająco, ale o zelbecie niewiele.

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2018-02-18 13:15:02
    Temat: Re: Ściany zelbet vs porotherm
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 12:16:49 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    żelbetowymi (pewnie prefabrykat, tak jak w blokach). O porothermie wiem

    dla budynków z porotermu trzeba prawdzic jak zostały ocieplone - jesli płyty
    styropianu zostały przyklejone na placki (a prawie na pewno tak jest) to parametry
    ocieplenia leca na pysk. Jeśli prawidłowo na ramki - to jest ok.

    ale zeby ktos budowal z zelbetu? linke daj

    b.

  • 3. Data: 2018-02-18 13:32:13
    Od: m...@g...com

    Dzięki. Sprawdze ocieplenie na budowie, choć pewnie będzie jak piszesz. Co do żelbetu
    to robi w tym dombud.

  • 4. Data: 2018-02-18 19:53:41
    Od: m...@g...com

    Dodam że wątpliwa jest sprawa ścian oddzielających segmenty. Z jednej strony zelbet
    2x15 z dylatacja 5cm, z drugiej jedna sciana zelbet 21cm.

    W drugiej inwestycji 2xporothern 25 i 10cm dylatacji wypelnionej styropianem, co daje
    ponad pół metra przerwy między sąsiadami i pewnie lepszą izolację akustyczną.

    Znowu podobnie do pierwszego pytania - jaka jest wasza ocena rozwiązania tego na
    zelbecie?

    Z góry dziękuję...

  • 5. Data: 2018-02-18 20:02:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 19:53:43 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > Znowu podobnie do pierwszego pytania - jaka jest wasza ocena rozwiązania tego na

    Moja ocena jet taka ze developerów trzeba odpuścić w trosce o swoje finanse
    Ale to moje zdanie

  • 6. Data: 2018-02-18 20:36:02
    Od: m...@g...com

    > Moja ocena jet taka ze developerów trzeba odpuścić w trosce o swoje finanse
    > Ale to moje zdanie

    Wiem i zgadzam się. Po drugiej stronie jest kwestia czasu budowy, samej chęci budowy
    i bliskości miasta.

    Tu wspominam o ofertach w podobnej lokalizacji, różnych cenach ale odmiennym
    wykonaniu. Na posiadaniu domu jednorodzinnego najmniej mi zależy, na wyjściu z bloku
    - tak.

    Może moje pytanie nie pasuje do grupy, jeśli tak to przepraszam, ale polecono mi ją
    ze względu na fachowców ją czytających. Oczywiście samodzielnie też szukam odpowiedzi
    na pytania.

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2018-02-18 20:48:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.02.2018 o 20:36, m...@g...com pisze:

> [...]
    wykonaniu. Na posiadaniu domu jednorodzinnego najmniej mi zależy, na wyjściu z bloku
    z kontekstu (50cm od sąsiadów) wnioskuje że Ci sąsiedzi blokowi zaszli
    za skórę? No to w szeregu domków będziesz miał to samo, z wyjątkiem
    skakania po suficie. jak ktoś bęzie kosił trawę - też się nie wyśpisz.
    nie sprawdzałem, ale wiercenie dziur też będziesz słyszał. cięższe
    materiały będą lepiej tłumiły pewne hałasy, drgania, cieńsze poradzą
    sobie z innymi. to loteria. a pytasz o jeden mały szczegół, który ma
    swoje wady i zalety. natomiast w niewielkim stopniu wpływa na całość.

    > Może moje pytanie nie pasuje do grupy, jeśli tak to przepraszam, ale polecono mi ją
    ze względu na fachowców ją czytających. Oczywiście samodzielnie też szukam odpowiedzi
    na pytania.

    grupa dobra, ale napisz coś więcej.

    ToMasz

    Ps Na Twoim miejscu, wytrzymałbym jeszcze trochę w bloku i budował sam.
    albo kupił mieszkanie gdzie indziej. mnie się udało.

  • 8. Data: 2018-02-18 22:33:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Feb 2018 04:15:02 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > pewno tak jest) to parametry ocieplenia leca na pysk. Jeśli
    > prawidlowo na ramki - to jest ok.

    Co znaczy "na ramki" - warstwą kleju w ramce po zewnętrznej?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-02-18 22:37:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 22:33:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Co znaczy "na ramki" - warstwą kleju w ramce po zewnętrznej?

    si si
    http://www.ocieplenia.com.pl/uploads//galleries/unkn
    own-gallery/Pasmo_obwodowe_czy_nie.jpg

    b.

  • 10. Data: 2018-02-19 00:39:15
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 20:48:09 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > z kontekstu (50cm od sąsiadów) wnioskuje że Ci sąsiedzi blokowi zaszli
    > za skórę?

    Nie do końca. Bardziej chodzi o komfort życia, przede wszystkim większą przestrzeń,
    gdzie trochę własnego pasa zieleni jest miłym dodatkiem.

    > to loteria. a pytasz o jeden mały szczegół, który ma
    > swoje wady i zalety. natomiast w niewielkim stopniu wpływa na całość.

    Może tak należy do tego podejść.

    Martwi mnie pojedyncza ściana 21cm bez dylatacji dzieląca od jednego z sąsiadów. Choć
    przyznam szczerze, że nie wiem ile teraz mnie w bloku dzieli - bez wiercenia jest
    cicho, chyba że z dołu chłop obrywa słowotokiem od swojej (kaloryfery najbardziej
    przenoszą - to by mi odpadło).

    > grupa dobra, ale napisz coś więcej.

    Jutro może dowiem się czegoś więcej o materiałach.

    > Ps Na Twoim miejscu, wytrzymałbym jeszcze trochę w bloku i budował sam.
    > albo kupił mieszkanie gdzie indziej. mnie się udało.

    Z pewnych powodów czas jest istotny, toteż korzystając z twojej rady musiałoby to być
    mieszkanie (na rynku pierwotnym różnica w cenach jest marginalna, chyba że zetnę
    metraż), a lokalizacja wpłynie na cenę gruntu. Taniej nie będzie a czas zeżre. To
    jest wariant C, gdyby ktoś te gotowce wykupił przede mną.

    Budowałeś gospodarczo? Jak długo od kupna działki po zamieszkanie? Nie śledzę tej
    grupy a pytanie jest offtopiczne, więc ew. możemy wbić na priv.