  • 1. Data: 2021-09-18 17:17:05
    Temat: Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    Od: a a <m...@g...com>

    "Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/sejm-
    uchwalil-ustawe-o-budowie-domow-do-70-mkw-bez-formal
    nosci/9nkvqwx

  • 2. Data: 2021-09-18 18:06:38
    Od: "Twardy" <t...@x...pl>

    Użytkownik "a a" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com
    > "Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/sejm-
    uchwalil-ustawe-o-budowie-domow-do-70-mkw-bez-formal
    nosci/9nkvqwx

    Jeśli zdecydujemy się na budowę domu do 70 m kw. bez pozwolenia, będziemy
    musieli udowodnić, że powstał po to, aby zaspokoić nasze potrzeby
    mieszkaniowe. W przeciwnym wypadku inwestorowi może grozić nawet osiem lat
    więzienia.

    --
    Pozdrawiam,
    T.

  • 3. Data: 2021-09-18 22:09:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 września 2021 o 18:06:49 UTC+2 Twardy napisał(a):
> [...]
    > musieli udowodnić, że powstał po to, aby zaspokoić nasze potrzeby
    > mieszkaniowe. W przeciwnym wypadku inwestorowi może grozić nawet osiem lat

    Ale o co ci miętki chodzi. Można budować domy do 70 metrów z kierownikiem budowy i z
    książką budowy. Zakazu nie zrobili. Jeśli ktoś chce uniknąć papierologi to musi
    złożyć oświadczenie że dla siebie buduje a nie na handel. Do ośmiu lat nie jest za
    zbudowanie nie dla siebie a za złożenie oświadczenia niezgodnego z prawda. Pomimo że
    metraż trochę za mały, mogło by być do 90 metrów, to pomysł świetny. Obawiam się że
    nic na masową skale z tego nie będzie bo brak tanich działek.

  • 4. Data: 2021-09-18 23:19:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-18 o 17:17, a a pisze:
    > "Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/sejm-
    uchwalil-ustawe-o-budowie-domow-do-70-mkw-bez-formal
    nosci/9nkvqwx

    Gdzieś czytałem, że już w 2015r wprowadziło ustawę, uchwaloną jeszcze za
    czasów rządów PO, na mocy której istnieje możliwość zbudowania
    jednorodzinnego domu mieszkalnego o dowolnej powierzchni bez pozwolenia,
    a tylko na zgłoszenie. Warunkiem postawienia takiego domu jest, aby
    obszar oddziaływania tego budynku mieścił się w całości na działce, na
    której budynek ten jest projektowany.

    Problem polega na tym, że mało kto korzysta z takich możliwości, bo mało
    kto o tym wie. Nawet w urzędach nie za bardzo znają te ustawy. Poza tym
    żeby budynek nie oddziaływał na sąsiednie działki to działka na której
    projektowany jest budynek bez pozwolenia musiałaby być odpowiednio duża.
    Poza tym pozostaje jeszcze kwestia określenia kiedy budynek oddziałuje,
    a kiedy nie oddziałuje na sąsiednie działki?

    Tak to zrozumiałem, ale mogę się mylić. Warto sprawdzić, bo może się
    okazać, że rząd jak zwykle tylko szerzy propagandę. Może coś ktoś wie
    więcej na ten temat?

  • 5. Data: 2021-09-18 23:46:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2021 22:09, Zenek Kapelinder wrote:
    > Obawiam się że nic na masową skale z tego nie będzie bo brak tanich działek.

    Więc po co to?

  • 6. Data: 2021-09-19 00:04:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 września 2021 o 23:46:23 UTC+2 heby napisał(a):
    > Więc po co to?

    Medialnie ładnie wygląda.
    W praktyce:
    Po ok 3 latach,(niespodziewanie szybko) udało mi się sprawy spadkowe, darowizny,
    prawa pierwokupu przez KOWR itp ogarnąć.
    Dość skomplikowana sytuację.
    Działka ok 6000m2 i w końcu jestem w KW prawomocnym właścicielem.
    Ale szacuje że jeszcze że 3-5 lat potrwa zanim faktycznie będą mógł tam zrobić to co
    planuję.
    Walka z papierlologią niestety.
    Ale ja cierpliwy jestem

  • 7. Data: 2021-09-19 09:30:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Sep 2021 18:06:38 +0200, "Twardy" <t...@x...pl> wrote:
    > musieli udowodnić, że powstał po to, aby zaspokoić nasze potrzeby
    > mieszkaniowe. W przeciwnym wypadku inwestorowi może grozić nawet
    > osiem lat
    > więzienia.

    Czyli nie można sprzedać? Nie można wybudować dzieciom, znajomym lub
    kochance?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-09-19 10:26:18
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 09:30, Marek pisze:

    > Czyli nie można sprzedać? Nie można wybudować dzieciom, znajomym lub
    > kochance?

    Ile może kosztować budowa takiego domu?
    W mojej okolicy
    - projekt około 4000,zł
    - kierbud 1000zł
    - geodeta 1000zł
    Czyli +- dodatkowe 6000zł. Ile oszczędzę na zgłoszeniu 2-3%?

  • 9. Data: 2021-09-19 10:32:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 10:26, Baczek pisze:

> [...]
    > - kierbud 1000zł
    > - geodeta 1000zł
    > Czyli +- dodatkowe 6000zł. Ile oszczędzę na zgłoszeniu 2-3%?

    Oszczędzisz też sporo czasu liczonego często w miesiącach, gdy trafisz
    na upierdliwego urzędasa.

    A jeśli procedura odbioru domu też jest uproszczona - to oszczędzasz też
    kolejne tysiące i czas.

    --
    MN

  • 10. Data: 2021-09-19 10:33:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 23:46, heby pisze:

    > Więc po co to?

    Po co? Żeby żyło się lepiej. Im więcej masz swobody tych chyba lepiej?
    Czy może jednak wolisz, żeby urzędnik decydował o wszystkim i tworzył
    procedury na podcieranie tyłka?

    --
    MN