  • 1. Data: 2017-08-09 21:47:05
    Temat: Skorki w daliach?
    Od: i...@g...pl

    Sporo pąków moich pięknych, kupionych w tym roku, dalii zamiast z kulistej główki
    uformować płatki i rozkwitnąć - wydłuża się dziwnie, nie wykształca płatków i nie
    rozwija się w kwiat, a po jakimś czasie żółknie i zasycha.
    Podobno to skutek żerowania skorków.
    Pozostałe pąki rozkwitają bez problemu.
    Czy są jakieś skuteczne sposoby na tę przykrą, skorkową działalność?

  • 2. Data: 2017-08-11 18:31:27
    Temat: Re: Skorki w daliach?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-09 o 21:47, i...@g...pl pisze:
> [...]
    > Podobno to skutek żerowania skorków.
    > Pozostałe pąki rozkwitają bez problemu.
    > Czy są jakieś skuteczne sposoby na tę przykrą, skorkową działalność?

    No, ale skorki to chyba "mięsożercy", w jaki więc sposób miałyby
    szkodzić roślinie?

  • 3. Data: 2017-08-15 17:48:51
    Od: i...@g...pl

    > No, ale skorki to chyba "mięsożercy", w jaki więc sposób miałyby
    szkodzić roślinie?

    To polifagi. Przecież piszę - wgryzają się w pąki dalii, nie gardzą też liśćmi. Jak i
    suchą karmą mojego psa w jego misce - jeśli coś zostanie do wieczora, to wieczorem
    pełno tam skorków. W sumie to chyba właśnie wymyśliłam pułapkę.

  • 4. Data: 2017-08-16 10:52:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 17:48:51 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:
    > Jak i suchą karmą mojego psa w jego misce - jeśli coś zostanie do wieczora,
    > to wieczorem pełno tam skorków. W sumie to chyba właśnie wymyśliłam pułapkę.

    Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
    zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże i cholera wie
    co jeszcze ;)

    L.

  • 5. Data: 2017-08-16 11:14:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
    > zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże
    > i cholera wie co jeszcze ;)

    Jeże mogą przychodzić po te ślimaki, które wcześniej przybiegły
    do kociej karmy. Co by wskazywało, że jest ona czynnikiem
    łańcuchotwórczym.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-08-16 14:57:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2017 10:52, Lisciasty pisze:

    > Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
    > zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże i cholera wie
    > co jeszcze ;)

    Gdyby to się działo u Ciebie, to pewnie byś już tu - albo na prd -
    skamlał: "Czym wytruć jeże wyżerające kotom karmę z miski".

  • 7. Data: 2017-08-16 20:03:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 14:57:06 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    > Gdyby to się działo u Ciebie, to pewnie byś już tu - albo na prd -
    > skamlał: "Czym wytruć jeże wyżerające kotom karmę z miski".

    Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
    Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
    to trzeba być zdrowo jebniętym.

    L.

  • 8. Data: 2017-08-16 20:17:02
    Od: i...@g...pl

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 20:03:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
    > Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
    > to trzeba być zdrowo jebniętym.

    Ano cóż. Takie j...e egzemplarze też nosić musi nasza wspólna Ziemia :-(

  • 9. Data: 2017-08-16 20:18:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
    > Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
    > to trzeba być zdrowo jebniętym.

    Ekstra polowanie na jeże?! Panowie, przestańcie!

    Jarek

    --
    A ja sobie jeżdżę | Może jestem wariat
    na motorowerze | lecz nie jestem głupi

  • 10. Data: 2017-08-16 21:12:25
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ekstra polowanie na jeże?! Panowie, przestańcie!

    Hejka. Warto przy tej okazji odróżniać złośliwości, których prawienie
    podobno cechuje ludzi inteligentnych od chamstwa.
    Pozdrawiam kulturalnie Ja...cki