  • 1. Data: 2015-08-08 15:29:39
    Temat: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy jeśli mój dom stoi w granicy (bliźniak) to czy wolno mi
    zainstalować skraplacz klimatyzacji dwuczęściowej na tej ścianie?
    Tak, wiem, w razie gdyby sąsiad wybudował kiedyś swoją
    część bliźniaka to będę musiał to zdemontować, ale teraz mogę?

  • 2. Data: 2015-08-08 18:44:58
    Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2015 08:29:39 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Tak, wiem, w razie gdyby sąsiad wybudował kiedyś swoją
    > część bliźniaka to będę musiał to zdemontować, ale teraz mogę?

    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/7263-wspolna-sciana-graniczna.html
    I pomyśl.
    --
    XL
    "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

  • 3. Data: 2015-08-08 18:47:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > Tak, wiem, w razie gdyby sąsiad wybudował kiedyś swoją
    > część bliźniaka to będę musiał to zdemontować, ale teraz mogę?

    a jak chcesz to zrobić na jego działce?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-08-08 19:54:17
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-08-08 o 15:29, Pszemol pisze:
> [...]
    > Tak, wiem, w razie gdyby sąsiad wybudował kiedyś swoją
    > część bliźniaka to będę musiał to zdemontować, ale teraz mogę?
    To ja sąsiad, nie możesz.
    Sąsiada zapytaj baranie.

  • 5. Data: 2015-08-09 16:07:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mq5brf$mvl$1@dont-email.me...

    > a jak chcesz to zrobić na jego działce?

    Z jego pomocą, oczywiście... a jak inaczej?
    Pytanie nie brzmi czy się sąsiad zgodzi, bo oczywiste jest
    że bez jego zgody nic się nie zrobi, ale o to *czy wolno*
    coś takiego zainstalowac na takiej ścianie...

  • 6. Data: 2015-08-09 18:13:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Z jego pomocą, oczywiście... a jak inaczej?

    Można próbować podejść do tematu z góry. Da się.

    > Pytanie nie brzmi czy się sąsiad zgodzi, bo oczywiste jest
    > że bez jego zgody nic się nie zrobi, ale o to *czy wolno*
    > coś takiego zainstalowac na takiej ścianie...

    Tu by warto przeanalizować casus Telekomunikacji Polskiej SA i jej
    biurowca przy ul. Twardej 18 w Warszawie (już inny właściciel, inna
    nazwa). Pierwotny projekt budowy zakładał jakieś przewieszki gdzieś
    w okolicy trzydziestego piętra. Zrzutowane na płaszczyznę powierzchni
    gruntu naruszały strefy ochronne sąsiednich działek czy też działki
    ulicy Twardej. Może nawet coś miało wystawać ponad ulicę -- tego
    już dobrze nie pamiętam. No i się okazało, że *nie wolno*. Projekt
    zminiono i dopiero według niego budowano.

    Wolno natomiast sąsiadowi przyczepić coś do tej ściany. Wystarczy,
    że spyta o zgodę. Widuje się w ten sposób umieszczone oświetlenie.
    Może więc to być klimatyzator należący do sąsiada, który będzie
    przy jego pomocy świadczył usługę skraplania czynnika R22 na rzecz
    bliźniaczego partnera.

    Jarek

    --
    Człowiek człowiekowi wilkiem
    Lecz ty się nie daj zwilczyć

  • 7. Data: 2015-08-10 09:32:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 09:07:50 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Z jego pomocą, oczywiście... a jak inaczej?
    > Pytanie nie brzmi czy się sąsiad zgodzi, bo oczywiste jest
    > że bez jego zgody nic się nie zrobi, ale o to *czy wolno*
    > coś takiego zainstalowac na takiej ścianie...

    Pytałeś, czy na TEJ, a nie czy na TAKIEJ.
    Oj, ma się kłopoty z artykulacją...

  • 8. Data: 2015-08-10 10:46:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Pytałeś, czy na TEJ, a nie czy na TAKIEJ.
    > Oj, ma się kłopoty z artykulacją...

    http://picco.pl/product-pol-1341-Masc-na-bol-dupy.ht
    ml

    Spróbuj, może pomoże.
    TA ściana, jest TAKĄ ścianą, która stoi w granicy.
    I o montaż na takiej ścianie chodzi.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 9. Data: 2015-08-10 12:46:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 10:46:51 +0200, krys napisał(a):

    > http://picco.pl/product-pol-1341-Masc-na-bol-dupy.ht
    ml

    > Spróbuj, może pomoże.
    > TA ściana, jest TAKĄ ścianą, która stoi w granicy.
    > I o montaż na takiej ścianie chodzi.

    Tak, panie Pszemol.

  • 10. Data: 2015-08-11 01:51:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>