  • 1. Data: 2018-02-14 08:55:38
    Temat: Ślepa podłoga - jaki impregnat?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jaki polecacie impregnat do ochrony drewna przed szkodnikami i
    ewentualnie grzybem?
    Chodzi o pomalowanie "ślepej podłogi" i legarów, które będą pod właściwą
    podłogą (docelowo parkiet). Pomieszczenie jest w starym domu, ale jest
    tam sucho, więc ryzyko grzyba niewielkie. Natomiast robale w rodzaju
    kołatków, czy im podobnych już tam co nieco zjadły.
    Zależy mi na skutecznej ochronie i żeby nie śmierdziało. Jest już za
    późno na impregnację legarów i desek w tartaku, bo już kupione.
    Musimy się zadowolić impregnacją przez malowanie.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-02-14 18:52:15
    Temat: Re: Ślepa podłoga - jaki impregnat?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > późno na impregnację legarów i desek w tartaku, bo już kupione.
    > Musimy się zadowolić impregnacją przez malowanie.
    Znaczy jak - masz w szopie, czy już położone?
    Jak już położyłeś, to..tego...daj se siana.Od spodu też się dostaną.Jeszcze lepiej,
    bo pod parkietem to mu jeszcze łapkę przygniotą .
    Jeśli na kupie, to dowolny impregnat przeciw robakom.Najlepiej oleisty, ale nawet
    mineralny sie zda.Problem w tym, że robal składa jaja 2-3 mm pod powierzchnią drewna
    i srodki powierzchniowe mogą mu...natrukać. A jak coś przekąsi na powierzchni, to juz
    jest za póżno. Ale warto impregnować, bo nie mam zaufania do tartacznej
    impregnacji.Bo: nie wiem, czy nie chrzczona.
    Jeżeli nie- to po pierwszym deszczu może zostać tylko barwnik( patrz pkt 1) .
    I przypominam o zerwaniu resztek kory i łyka przed malowaniem!
    pozdro.abomito