  • 1. Data: 2016-03-31 19:13:47
    Temat: Ślimak
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takiego oto natrafiłem dzisiaj w ... piecu:

    http://sebobialy.net:82/slimak.jpg

    Smutny jest los palących węglem. Tym bardziej że jak się okazało wymiar
    nietypowy i będzie trzeba dorabiać :/.

    Dla osób ktore chciałby by się dowiedzieć ile wytrzymał: 4 lata palenia
    non-stop (w lato też, grzeje wodę). Palę dobrym, ale mokrym weglem (na
    śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).

    Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

  • 2. Data: 2016-03-31 22:12:11
    Temat: Re: Ślimak
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 19:13:47 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).
    >
    > Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

    Jaki masz piec? - konkretnie?

  • 3. Data: 2016-03-31 22:19:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-31 22:12, Ikselka wrote:
    > Jaki masz piec? - konkretnie?

    Nazywa się KWM-SGR i zrobiony był w Pleszewie, w jednej z miliona firm
    które robia tam kotły. Śjakieś 25kW.

  • 4. Data: 2016-03-31 22:47:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > śląsku nie sposób kupić dobrego węgla, w Białymstoku mają znacznie lepszy).
    >
    > Ehhh... dobrze że jeszcze gaz i kominek zostały bom przewidujący...

    4 lata dla ślimaka to i tak sporo. Mój też padł po czterech chyba, a u
    znajomych ledwo 3 wytrzymał. Nie ma co narzekać. To jest element
    eksploatacyjny i ma prawo się wytrzeć. Ja zamawiałem na allegro, ponad
    sto złotych, ale wygląda naprawdę solidnie i do tego jeszcze gość mi
    dospawał pazur, który ładnie wygarnia węgiel z kielicha i od ponad roku
    ani razu mi zawleczki nie zerwało. Robią praktycznie każdy wymiar,
    poszukaj sobie.

    Z innych ciekawostek - jestem już prawie po ósmym sezonie używania
    ekogroszku i do wymiany nadaje się zasobnik na węgiel. Jest już tak
    przeżarty rdzą, że kolejnego sezonu nie wytrzyma. W niektórych miejscach
    już są wykwity na wylot, a blacha jest grubości papieru.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2016-03-31 23:12:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-31 22:47, wolim wrote:
    > 4 lata dla ślimaka to i tak sporo. Mój też padł po czterech chyba, a u
    > znajomych ledwo 3 wytrzymał. Nie ma co narzekać. To jest element
    > eksploatacyjny i ma prawo się wytrzeć.

    Też nie narzekam. Wręcz cieszę się że po raz pierwszy zerwał zawleczkę
    jak już nie miał czym popychać węgla i zrobił to na wiosnę.

    > Robią praktycznie każdy wymiar,
    > poszukaj sobie.

    Wiem, na szczęscie moj ma jeszcze resztki czegoś co można pomierzyć.

> [...]
    > przeżarty rdzą, że kolejnego sezonu nie wytrzyma. W niektórych miejscach
    > już są wykwity na wylot, a blacha jest grubości papieru.

    Mój też rdzewieje. Paćkalem to czymś super na rdze i w ogóle, ale w
    środku jest chyba kwasowa atmosfera i żre nad pojęcie bez względu na
    powłokę. W zasadzie mi nie zależy gdyby nie to że jest pierdyliard
    rozstawów śrub, otworów, szerokości itp. bez spawacza się nie obejdzie,
    albo nawet lepiej, bedzie powód do zakupu spawarki :D

  • 6. Data: 2016-03-31 23:28:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:12:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > rozstawów śrub, otworów, szerokości itp. bez spawacza się nie obejdzie,
    > albo nawet lepiej, bedzie powód do zakupu spawarki :D

    Czytając powyższe posty odechciewa mi się kupna pieca na ekogroszek, z
    podajnikiem. Chyba poprzestaniemy na naszym tradycyjnym bezawaryjnym
    "Zębcu" na węgiel/koks, a dokupimy piec i instalację gazową, mając w
    odwodzie także pokojowe piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem...

  • 7. Data: 2016-03-31 23:29:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-31 23:28, Ikselka wrote:
    > Czytając powyższe posty odechciewa mi się kupna pieca na ekogroszek

    Wymiana slimaka co 4 lata (jakieś 1h jak się nie wie jak) i malowanie
    zasobnika co 4 lata. Faktycznie, nie ma się co równać z ręcznym
    dorzucaniem co pare godzin paliwa na ruszt.

    > "Zębcu" na węgiel/koks, a dokupimy piec i instalację gazową, mając w
    > odwodzie także pokojowe piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem...

    A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

  • 8. Data: 2016-03-31 23:42:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Wymiana slimaka co 4 lata (jakieś 1h jak się nie wie jak) i malowanie
    > zasobnika co 4 lata. Faktycznie, nie ma się co równać z ręcznym
    > dorzucaniem co pare godzin paliwa na ruszt.

    Bez przesady - duży piec wystarczy "załadować" koksem raz na
    kilka/kilkanaście godzin. Jednakże szukamy dodatkowego sposobu "grzania",
    na wypadek, kiedy np nie będzie nas w domu albo po prostu siły "siądą".

    > A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

    Nie wymiana, a dołożenie innej możliwości. Piece aku już mamy. Co do pompki
    ciepła - zimą jakoś nie bałdzo wierzę, aby "to" mogło ogrzać cały dom.
    Zwłaszcza że u nas piachy-piachy, czyli głębokość przemarzania gruntu duża.
    A pompa ciepłą to jednocześnie wychładzanie gruntu...

  • 9. Data: 2016-03-31 23:45:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

    http://eko.org.pl/energia/book1.php?dzial=3&kat=33&a
    rt=84

  • 10. Data: 2016-03-31 23:45:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>