  • 21. Data: 2018-08-03 10:27:45
    Temat: Re: Słupek drewniany powichrował sie
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.2018 15:49, egips pisze:

    > Ostatnio zauważyłem że w wiacie garażowej jeden drewniany słupek się zwichrował,
    > na dole jest prosto, u góry krzywo. Boje sie ze sie rozejdzie
    > Robić cos z tym? Czy zostawić ?

    Poprawić górne mocowanie słupka złączem ciesielskim i zostawić.
    Jak wicher będzie wiał od zawietrznej, to go wyprostuje z czasem.
    A trąba powietrzna zrobi to w try miga, nie bój nic.

  • 22. Data: 2018-08-03 11:45:45
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.08.2018 collie <c...@v...pl> napisał/a:

    > Jak wicher będzie wiał od zawietrznej, to go wyprostuje z czasem.

    No to raczej nie wyprostuje, bo wicher zwykle
    wieje od nawietrznej :-)

    BP, NMSP.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2018-08-03 12:24:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 03.08.2018 11:45, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No to raczej nie wyprostuje, bo wicher zwykle
    > wieje od nawietrznej :-)

    A "Dwa wiatry" Tuwima czytał za młodu? Nie?
    No to niech czyta teraz:

    Jeden wiatr - w polu wiał,
    drugi wiatr - w sadzie grał:
    Cichuteńko, leciuteńko,
    liście pieścił i szeleścił,
    mdlał...

    Jeden wiatr - pędziwiatr!
    Fiknął kozła, plackiem spadł,
    skoczył, zawiał, zaszybował,
    świdrem w górę zakołował
    i przewrócił się, i wpadł
    na szumiący senny sad,
    gdzie cichutko i leciutko
    liście pieścił i szeleścił
    drugi wiatr...

    Sfrunął śniegiem z wiśni kwiat,
    parsknął śmiechem cały sad,
    wziął wiatr brata za kamrata,
    teraz z nim po polu lata,
    gonią obaj chmury, ptaki,

    mkną, wplątują się w wiatraki,
    głupkowate mylą śmigi,
    w prawo, w lewo, świst, podrygi,
    dmą płucami ile sił,
    łobuzują, pal je licho!...

    A w sadzie cicho, cicho...

    :)

  • 24. Data: 2018-08-07 11:01:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-27 o 15:49, egips pisze:
    > Witam
    > Ostatnio zauważyłem że w wiacie garażowej jeden drewniany słupek się
    > zwichrował, na dole jest prosto, u góry krzywo. Boje sie ze sie rozejdzie
    > Robić cos z tym? Czy zostawić ?

    Przybij długimi gwoździami pod skosem z 4 stron. Wątek z grupy
    pl.misc.budowanie:

    http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/grupy/mocne-
    wkrety-do-drewna,t,577352,p,2,8.html

    Jak się popatrzy na przeciętne gospodarstwo, np na konstrukcje pod
    tunele foliowe, to wszystko jest pozbijane gwoździami, niby byle jak i
    wygląda tandetnie jakby się miało zaraz rozlecieć. Ale stoi latami mimo
    dość dużych obciążeń.
    Tylko wszędzie sterczą ostrza gwoździ :(