  • 1. Data: 2020-11-23 11:08:01
    Temat: Śmieci i opłata
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zamieszkuje w lokalizacji A (obecnie bez meldunku ale mam zamiar z meldunkiem
    czasowym) gdzie płacę za śmieci.
    Jestem zameldowany na stałe w lokalu B - (nie miszkam tam) gdzie też płacę za
    śmieci...

    Płacę wiec 2 razy.
    Są to 2 rózne miasta.
    Pasowałoby mi się wypisać z jednej z lokalizacji i mogę wypisać się tylko z lokalu A.

    Czy to jest zgodne z przepisami?
    Z B nie mogę się wypisać (umowa TBS) i śmieci są tam doliczane do czynszu.

    Dzięki
    uciu

  • 2. Data: 2020-11-23 12:57:13
    Temat: Re: Śmieci i opłata
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 23.11.2020 o 11:08, uciu napisał:

> [...]
    >
    > Czy to jest zgodne z przepisami?
    > Z B nie mogę się wypisać (umowa TBS) i śmieci są tam doliczane do czynszu.

    Możesz się wypisać z każdej własnej, samo stojącej nieruchomości,
    w której nikt nie mieszka. Składasz w gminie wniosek o czasowe
    wyłączenie Twojej nieruchomości z gminnego systemu odbioru odpadów,
    ponieważ nieruchomość jest niezamieszkała. Tam, gdzie mieszkasz -
    nawet bez zameldowania - musisz płacić za śmieci i bez znaczenia
    jest, że posiadasz też lokal, w którym śmieci są doliczane do czynszu.
    Tyle teoria. W praktyce Polak potrafi. Nie płacić, a śmieci wywozić
    do lasu.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 3. Data: 2020-11-23 16:10:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.11.2020 o 11:08, uciu pisze:
> [...]
    >
    > Czy to jest zgodne z przepisami?
    > Z B nie mogę się wypisać (umowa TBS) i śmieci są tam doliczane do czynszu.

    Zameldowanie nie ma nic wspólnego z "podatkiem śmieciowym".
    Piszesz do zarządcy TBS, że od dnia xx nie będziesz zamieszkiwał w
    lokalizacji B, co za tym idzie nie będziesz zużywał wody oraz
    "produkował" śmieci i od tego dnia pomniejszasz sobie opłaty za te
    śmieci. Wpadałoby faktycznie w tym miejscu śmieci nie "produkować".

  • 4. Data: 2020-11-23 18:23:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 23.11.2020 16:10 you wrote:

> [...]
    > "produkował" śmieci i od tego dnia pomniejszasz sobie opłaty za te
    > śmieci. Wpadałoby faktycznie w tym miejscu śmieci nie "produkować".

    Przy okazji, niedawno w radio rozmawiali o propozycji powiązania opłaty
    za śmieci z zużyciem wody.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2020-11-23 20:43:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 18:23, Pete pisze:

    > Przy okazji, niedawno w radio rozmawiali o propozycji powiązania opłaty
    > za śmieci z zużyciem wody.

    I to jest słuszna koncepcja, bo segregowane śmieci (plastiki, butelki)
    należy myć przed wyrzuceniem do worka. :)

  • 6. Data: 2020-11-23 20:44:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 18:23, Pete pisze:

    > Przy okazji, niedawno w radio rozmawiali o propozycji powiązania opłaty
    > za śmieci z zużyciem wody.
    Przecież już w kilku miastach tak jest np: Warszawa.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-11-23 21:03:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    czasowym) gdzie płacę za śmieci.
    > Jestem zameldowany na stałe w lokalu B - (nie miszkam tam) gdzie też płacę za
    W urzędzie miasta/gminy składa się przecież deklarację na śmieci: ile
    osób mieszka i od tego jest wyliczana opłata.
    Dawno temu było to bardziej skomplikowane. Teraz jest deklaracja i już.
    Złóż nową deklarację w lokalizacji B i masz a głowy. W razie kontroli
    pokażesz, że płacisz w lokalizacji A i będzie wszystko lege artis.
    Jacek

  • 8. Data: 2020-11-23 21:46:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 21:03:34 UTC+1 Jacek napisał(a):
    czasowym) gdzie płacę za śmieci.
    > W urzędzie miasta/gminy składa się przecież deklarację na śmieci: ile
    > osób mieszka i od tego jest wyliczana opłata.

    To raczej dotyczy domow, w blokowiskach (np. u mnie w Krk) zajmuje sie tym
    spoldzielnia mieszkaniowa, do spoldzielni sklada sie deklaracje ile osob mieszka i na
    tej podstawie sa wyliczane oplaty. U mnie od ilosci osob placi sie wlasnie za wywoz
    smieci, winde i wode (ryczalt, bo brak licznikow, chyba, ze ktos sie uparl i sobie
    zamontowal).

  • 9. Data: 2020-11-23 21:56:40
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Przecież już w kilku miastach tak jest np: Warszawa.

    I na przykład Biała Podlaska. Ciekawie wygląda tu to u ludzi, którzy
    mają własne ujęcia wody.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2020-11-23 22:03:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Janusz.
    On 23.11.2020 20:44 you wrote:

    > Przecież już w kilku miastach tak jest np: Warszawa.

    Jak? Gdzie? Jaka cena śmieci za m3 wody?

    --
    Pete