  • 1. Data: 2018-12-30 12:07:25
    Temat: Solarna alternatywa dla podwyżek prundu
    Od: "Zenek Kapelinder" <4...@g...com>

    Może poda ktoś namiar na kompletny zestaw fotowoltaiczny dla domku
    jednorodzinnego, to policzę, czy po POdwyżkach prądu się już opłaca takie
    instalacje instalować.
    Temat jest mocno na czasie, bo prund 60gr, plus opłaty drugie tyle i teraz
    podwyżki trzecie tyle i kto wie, czy czwarte się nie szykuje jeszcze.

  • 2. Data: 2018-12-30 13:26:04
    Temat: Re: Solarna alternatywa dla podwyżek prundu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Temat jest mocno na czasie, bo prund 60gr, plus opłaty drugie tyle i
    > teraz podwyżki trzecie tyle i kto wie, czy czwarte się nie szykuje jeszcze.

    Nie wpadałbym w panikę.
    Cały czas (od lat) mówiono, że prąd "ekologiczny" jest drogi. Tani jest
    z węgla. Teraz nagle słyszę wszędzie, że z węgla jest drogi.

    Prąd z węgla powinien zawsze być tańszy niż inny - inaczej na świecie
    produkowałoby się go w inny sposób.

    Twierdzę, że obecnie widzimy polityczną nagonkę pseudoekologów bez
    pojęcia o prądzie. Zwłaszcza tych, którzy w swojej naiwności uważają, że
    węgiel da się zastąpić źródłami odnawialnymi.

    Czekam, żeby w końcu dziennikarze popatrzyli, jak produkują prąd Niemcy
    - tam 50% jest z węgla i atomu.

    --
    MN

  • 3. Data: 2018-12-30 13:39:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 13:26:04 +0100, Marcin N napisał(a):

    > pseudoekologów

    Możesz wyjaśnić to pojęcie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-12-30 13:42:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 12:07:25 +0100, Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Może poda ktoś namiar na kompletny zestaw fotowoltaiczny dla domku
    > jednorodzinnego, to policzę, czy po POdwyżkach prądu się już opłaca takie
    > instalacje instalować.

    Wyguglaj sobie "panele słoneczne na abonament". Znajdziesz oferty firm,
    które montują zestawy z rozłożeniem spłaty na raty.
    Moim zdaniem jest to kompletnie nieopłacalne, na zero wychodzi się po paru
    dekadach, a sprzęt wieczny nie jest.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-12-30 17:31:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli ktos by sie pytal to nie jest moj, znaczy sie kogutka temat. Na polityce siedzi
    jeden chuj osrany podszywajacy sie pod innych. Jak widac przenosi sie na inne grupy.

  • 6. Data: 2018-12-30 20:07:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jesli ktos by sie pytal to nie jest moj, znaczy sie kogutka temat. Na
    > polityce siedzi jeden chuj osrany podszywajacy sie pod innych. Jak
    > widac przenosi sie na inne grupy.

    Coś mi ten domek jednorodzinny "śmierdział".
    ;)

  • 7. Data: 2018-12-30 20:19:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 13:39, Maciek pisze:

    > Możesz wyjaśnić to pojęcie?

    Z przyjemnością: nieuk, który braki w wiedzy z fizyki nadrabia
    "ekologicznym" żargonem licząc, że ludzie się nie zorientują, że nie ma
    pojęcia, o czym mówi.

    --
    MN

  • 8. Data: 2018-12-30 22:35:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jesli ktos by sie pytal to nie jest moj, znaczy sie kogutka temat. Na polityce
    siedzi jeden chuj osrany podszywajacy sie pod innych. Jak widac przenosi sie na inne
    grupy.

    Widać, że pisze z OE i z Twoim mailem. A z Google Mail nie miałby
    możliwości?

    Robert

  • 9. Data: 2018-12-30 22:47:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem jak to robi i mam na niego wyjebane. Z kretynem walczyl nie bede.

  • 10. Data: 2018-12-31 12:05:14
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 20:45, Lisciasty pisze:

    > Ja sobie chcę wrzucić na dach testowo parę paneli z czymś takim
    >
    > https://ekopulsar.pl/news/sterownik-fotowoltaiczny-P
    ulsarSimple

    > i zobaczyć jak toto pracuje ;)

    A jest ktoś kto takiego zestawu używa i chciał by się podzielić wiedzą?

    Robak