  • 1. Data: 2018-05-14 14:25:44
    Temat: Re: Solary - szeregowo czy równolegle?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Panele dają max <20V, kontroler wytrzyma max 100V
    > Będzie różnica w wydajności w zależności od podłączenia? Wolałbym
    > szeregowo, trochę mniejsze prądy będą pływać, a przewód między panelem a
    > kontrolerem musi kilka metrów mieć...

    kluczowa dla ciebie sprawa to mniejszy prąd i to tylko o to chodzi. Może
    być jeszcze różna sprawność kontrolera w zależności od napięcia ale to
    będą raczej pomijalne wartości.

    robiłbym szeregowo.

  • 2. Data: 2018-05-14 14:25:50
    Temat: Solary - szeregowo czy równolegle?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    chyba ta grupa lepsza niż p.m.s
    Kupiłem dwa solary 100Wp do kampera. Jak najlepiej podłączyć je do
    kampera - szeregowo czy równolegle?
[...]

    link do paneli:
    https://www.aliexpress.com/item/100W-flexible-solar-
    panel-for-solar-powered-fishing-boats-backside-conne
    ction-for-12V-solar-panel-module/32726986548.html

    Łukasz