  • 1. Data: 2023-06-02 00:01:53
    Temat: Solary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania
    Od: a a <m...@g...com>

    Latem w poludnie, gdy en ergia nikomu niepotrzebna, to solary pracują 100% mocy
    nominalnej.

    Zimą gdy zimno, solary pracują 10% mocy nominalnej, bo dni krótkie i niebo
    zachmurzone.

    Makrela nauczyła Helmutów na targach Intersolar w Monachium, aby na plaskich dachach
    montowali solary w kierunku wschód-zachód,
    aby pozyskać więcej energii przed południem i po południu, gdy jest potrzebna i
    wracamy do domu.

    Latem, nadmiar tej śmieciowej energii można wykorzystać do grzania wody w jeziorze.

  • 2. Data: 2023-06-02 22:35:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 00:01:55 UTC+2 a a napisał(a):
> [...]
    wracamy do domu.

    > Latem, nadmiar tej śmieciowej energii można wykorzystać do grzania wody w jeziorze.
    Jak pojebany jestes na maksa to akurat w tym co napisałeś masz całkowita rację.
    Teoretycznie fotowoltaika ma powodować ze w dzień nadwyzki będą wykorzystywane przez
    przemysł. Ale nigdzie na świecie nie projektowało się lini energetycznych na przepływ
    mocy od uzytkownika końcowego do elektrowni. Zawsze to miało isc w druga stronę. Za
    zabezpieczenie energetyczne każdego normalnego państwa odpowiada rzad. Rzad nie może
    sobie pozwolić na perturbacje z pradem. Fotowoltaika nalezy do niepewnych zrodeł
    pradu. Produkcja pradu z fotowoltaiki wymaga utrzymania w ruchu profesjonalnych
    elektrowni i w zasadzie nie ma wpływu na emisję co2. Na linku trochę nieaktualna mapa
    państw w których obowiazuje opłaty za co2. To te na zielono. Mapa stara i po jej
    opublikowaniu Kanada wyszła z porozumienia. Czyli obydwie Ameryki na czerwono.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Protok%C3%B3%C5%82_z
    _Kioto#/media/Plik%3AKyoto_Protocol_Commitment_map_2
    010.png
    Do tego fotowoltaika w systemie prosumenckim przynosi realne straty. Instalacje
    "magazynują" prad w sieci kiedy tradycyjne nośniki węgiel, gaz itp są najtańsze a
    odbierają zima kiedy są najdroższe. Za jakis czas,ale nie liczony dziesiątkami lat,
    na zasadzie dobrowolności przymusowej prosumenci przejdź na sprzedaż wyprodukowanych
    nadwyżek. Na otarcie łez dostana parę groszy dopłaty do akumulatorów. Bo tylko
    fotowoltaika z akumulatorami ma sens i mozna ja traktować jako pewne zrodło energii.

  • 3. Data: 2023-06-03 08:03:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 22:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Do tego fotowoltaika w systemie prosumenckim przynosi realne straty.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,174372,298
    21828,polska-nigdy-nie-potrzebowala-tak-malo-wegla-w
    iatr-i-slonce.html#do_w=55&do_v=812&do_st=RS&do_sid=
    608&do_a=608&s=BoxZieImg2&do_upid=812_ti&do_utid=298
    21828&do_uvid=1685692230107

    Powyżej masz linka, który potwierdza, że napisałeś bzdurę i to kolejny
    raz w tym samym temacie.
    Daj linka na potwierdzenie tego zdania: "fotowoltaika w systemie
    prosumenckim przynosi realne straty" bo inaczej nadal będziesz uważany za
    grupowego głupka i inni nadal będą sobie Twiom nikiem gęby wycierać.

    > Instalacje "magazynują" prad w sieci kiedy tradycyjne nośniki węgiel,
    > gaz itp są najtańsze a odbierają zima kiedy są najdroższe.
    Kolejne bzdury, tu masz podsumowanie cen nośników dla energetyki
    (statystyki do czasu rozpoczęcia wojny, która ceny wywróciła poza regóły
    rynkowe)

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wegiel-dla-PGE-takz
    e-drozszy-Sredni-koszt-to-nawet-460-zl-za-tone-84096
    52.html

    Jakbyś tam nie kliknął i się nie zapoznał to najważniejsze wklejam tu:

    "Spośród poszczególnych segmentów działalności całej grupy, węgiel
    kamienny pojawia się w kosztach energetyki konwencjonalnej oraz
    ciepłownictwa. Jego cena stanowi jeden z kluczowych kosztów zmiennych w
    obu segmentach, chociaż większą dynamikę zmian wykazały koszty uprawnień
    emisji CO2. Na przykładzie energetyki konwencjonalnej ten koszt (CO2)
    wzrósł o ponad 158 proc. Natomiast koszt węgla kamiennego w tym segmencie
    był wyższy o 52,5 proc"

    Dzięki PV energetyka ma duże oszczędności na uprawnieniach (ile to było w
    kwietniu masz wyjaśnione w pierwszym linku, na górze strony)

    > Bo tylko fotowoltaika z akumulatorami ma sens i mozna ja traktować jako
    > pewne zrodło energii.

    Nawet energetycy z PSE, PGE i Taurona piszą, że to chory pomysł i nie
    mający sensu ekonomicznego.

    TG

  • 4. Data: 2023-06-03 10:46:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nawet energetycy z PSE, PGE i Taurona piszą, że to chory pomysł i nie
    > mający sensu ekonomicznego.

    Dla Zenka ma sens ale tylko dlatego, że w panią od matematyki rzucał
    kamieniami :) On uważa, że w tym wszystkim jest "niezależny" i to dla
    niego jest najważniejsze, koszty się nie liczą. Sądzę nawet, że jeździ
    hulajnogą po Łodzi i ładuje akumulatorek, żeby dowieźć prąd do domu i
    zasilić czajnik na herbatę. Zwykły złodziej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-06-03 10:51:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 czerwca 2023 o 08:04:59 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > kwietniu masz wyjaśnione w pierwszym linku, na górze strony)
    > Nawet energetycy z PSE, PGE i Taurona piszą, że to chory pomysł i nie

    https://strefainwestorow.pl/sites/default/files/styl
    es/large/public/imagepicker/15366/thumbs/newcastle_c
    oal_5l.jpg?itok=hMmCXX4w
    I tyle w temacie.

  • 6. Data: 2023-06-03 12:42:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 10:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://strefainwestorow.pl/sites/default/files/styl
    es/large/public/imagepicker/15366/thumbs/newcastle_c
    oal_5l.jpg?itok=hMmCXX4w
    > I tyle w temacie.

    Podałem Ci wykres do cen dla polskiej energetyki, nie uwierzysz ale oni
    nie kupują codziennie po dwie taczki węgla. Kontraktują sobie stałą cenę
    na wiele miesięcy i takie fluktuacji ich nie dotyczą.
    Giełdowa cena węgla ma się nijak do ceny węgla energetycznego. Jak chcesz
    podyskutować to najpierw zbadaj chociaż w minimalnym stopniu temat.
    Zobacz w słowniku co znaczy pojęcie "kontrakty terminowe" i do czego je
    się stosuje.

    TG

  • 7. Data: 2023-06-03 16:06:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 czerwca 2023 o 12:42:12 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > podyskutować to najpierw zbadaj chociaż w minimalnym stopniu temat.
    > Zobacz w słowniku co znaczy pojęcie "kontrakty terminowe" i do czego je

    Na wykresie jaki dałem jest cena węgla energetycznego. I tyle w temacie.

  • 8. Data: 2023-06-03 16:22:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    >>> https://strefainwestorow.pl/sites/default/files/styl
    es/large/public/imagepicker/15366/thumbs/newcastle_c
    oal_5l.jpg?itok=hMmCXX4w

    > Na wykresie jaki dałem jest cena węgla energetycznego. I tyle w temacie.

    Drogi debilu. Czy jeśli ludzie zlikwidują PV to węgiel automatycznie
    stanieje i prąd będzie tańszy?

    Teraz wejć na hulajnogę i jeć na najbliższy smętasz. Wyślij mi "pinezkę"
    to przyjadę i cię zakopię za darmo :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-06-03 21:50:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 16:06 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    es/large/public/imagepicker/15366/thumbs/newcastle_c
    oal_5l.jpg?itok=hMmCXX4w

    > Na wykresie jaki dałem jest cena węgla energetycznego. I tyle w temacie.

    Ale, tego węgla nie kupują nasze elektrownie.
    Elektrownie kupują węgiel wyceniany wg Polskiego Indeksu Rynku Węgla
    Energetycznego 1 (PSCMI 1).
    Ceny tego węgla masz na pierwszym wykresie w linku który podawałem i
    jaszcze raz tu wkleję.

  • 10. Data: 2023-06-03 23:13:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 czerwca 2023 o 21:50:40 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > jaszcze raz tu wkleję.
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wegiel-dla-PGE-takz
    e-drozszy-Sredni-koszt-to-nawet-460-zl-za-tone-84096

    Tak prostego wykresu nie potrafisz zinterpretować. Ręce opadają. Chyba ze tylko ja na
    tych wykresach widzę ze latem węgiel tańszy niz zima. Docelowy system to jak ktoś
    miał pradu z fv za dużo to sprzedał po chwilowej cenie rynkowej a jak miał za mało to
    dokupił po aktualnej cenie taryfowej. A czy to zrobi bez akumulatorow czy z
    akumulatorami to jego sprawa.