  • 1. Data: 2016-10-01 10:46:20
    Temat: Sosna i thuja - brązowienie igieł
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Cześć.

    Od około miesiąca, może dwóch na moich sosnach usychają igły.
    Praktycznie wszystkie sosny żółkną od pnia - igły na starszych pędach
    robią się żółte i po potrząśnięciu opadają. O zgrozo, dzisiaj zwróciłem
    też uwagę na thuje, na których również pojawiły się brązowe pędy.

    Mam się martwić, czy może to być objaw suchego lata? A może to normalne,
    że sosny zrzucają igły? Wszystkie są 7-8 letnie.

    Łączyć zamieranie pędów na thujach z sosnami?

    Pryskać czymś?

    Tutaj zdjęcia pacjentów:
    http://www.fotosik.pl/u/wolim/album/2369371

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2016-10-02 00:33:57
    Temat: Re: Sosna i thuja - brązowienie igieł
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-10-01 10:46, wolim wrote:
> [...]
    >
    > Tutaj zdjęcia pacjentów:
    > http://www.fotosik.pl/u/wolim/album/2369371
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi :)

    Jeżeli chodzi o sosny, to IMHO wszystko w porządku - zrzucane są stare
    igły. Martw się, jeżeli zaczną żółknąć od końca gałęzi.

    Tuje (po polsku piszemy bez H) także są chyba w porządku - należy je po
    prostu przetrzepać.

    Piotr

  • 3. Data: 2016-10-02 16:22:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Uncle Pete napisał:

    > Tuje (po polsku piszemy bez H)

    Niektórzy próbują pisać bez T.

    Jarek

    --
    Szuja -- najpiękniejszy kęs mi życia ujadł
    Szuja -- toczył ze mnie hektolitry łez

  • 4. Data: 2016-10-03 09:04:59
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Tuje (po polsku piszemy bez H) także są chyba w porządku - należy je po
    > prostu przetrzepać.

    rok w rok taka akcja odchodzi u mnie na brabantach.
    obok stoja tzw aureo, i na nich tego nie ma....
    rosnie toto, oba rodzaje - znosnie.
    ale te galazki male obsyachajace w okolicach pnia na brabantach podnosza mi
    cisnienie...
    ale dzieje sie to wybiorczo, i wyglada jak naturalny proces starzenia sie
    drzewa...
    jednak wole zapytac...
    to naprawde jest norma?

  • 5. Data: 2016-10-03 12:44:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-03 o 09:04, abn140 pisze:

> [...]
    > cisnienie...
    > ale dzieje sie to wybiorczo, i wyglada jak naturalny proces starzenia sie

    U mnie w tym roku po raz pierwszy toto zaobserwowałem. Kobieta w
    ogrodniczym powiedziała, że to efekt suchego roku i wysokiej temperatury
    we wrześniu. Ponoć masowo brązowieją iglaki w okolicy. Poleciła oprysk
    Discusem. Niestety, od wczoraj u nas pada i nie mogę opryskać.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2016-10-03 15:03:22
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Pozdrawiam,
    > MW
    to obsychanie po calosci, plaga w tym roku - to co innego jest...
    pytalem tu juz nawet na grupie... - patrz 9 maja.