  • 11. Data: 2020-03-24 11:26:54
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w instalacji CO
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Mar 2020 00:47:15 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Ale gdyby naczynie było uszkodzone to ciśnienie by rosło wra
    > z ze wzrostem temp w obiegu CO. A nic takiego nie zaobserwowałem

    Być może delta wzrostu temperatury była już za mała by zaobserwować
    widoczny wzrost ciśnienia.
    Wylacz grzanie by spadek był o min 10C i obserwuj czy spada
    ciśnienie.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-03-24 20:12:45
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    A jakie masz ciśnienie po stronie gazowej naczynia wzbiorczego? Przewaźnie biją 1,5
    bara czyli 15 m słupa wody. Przy "niskich" instalacjach takie naczynie w ogole nie
    spełnia swej roli. Właściwe ciśnienie to 2 m slupa wody plus odległość od punktu
    włączenia naczynia do najwyźszego punktu instalacji, jak sie nie mylę, najwyżej
    lokalni eksperci mnie poprawią.

  • 13. Data: 2020-03-24 20:26:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.03.2020 o 09:49, Kris pisze:
    > Kocioł Termet Eccocondens Gold Plus co kilka dni alarmuje że ciśnienie w instalacji
    spadło poniżej 0,5bar
    > Odkręcenie dosłownie na 2 sekundy zaworu doprowadzającego wodę do instalacji
    powoduje wzrost ciśnienie do ok 1,8-2bar. Czyli wychodzi na to ze ubytek wody jest
    symboliczny(szklanka?)
    > Przejrzałem gdzie mogłem cała instalację i nie widać nigdzie nieszczelności.
    > Jakieś pomysły gdzie ta woda znika?

    Nie musi być przecieku. Wystarczy, że przy dziurze w membranie zbiornika
    (albo, jak jest nie napompowany) woda się ogrzeje, czyli zwiększy
    objętość i już ciśnienie rośnie. Jak stygnie, to spada. U mnie w
    termecie Uni-Co dzieje się tak co mniej więcej miesiąc. Dopompowanie
    zbiornika załatwia sprawę. Ponieważ zbiornik przeponowy zachowuje się
    tak od kilku lat i stan się nie pogarsza, więc dopompowuję okresowo.
    Jacek

  • 14. Data: 2020-03-24 20:29:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-03-24 o 20:26, Jacek pisze:

> [...]
    > zbiornika załatwia sprawę. Ponieważ zbiornik przeponowy zachowuje się
    > tak od kilku lat i stan się nie pogarsza, więc dopompowuję okresowo.
    Powietrze Ci na wentylu ucieka.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2020-03-24 21:55:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2020 20:12, Hans Kloss wrote:
    > plus odległość od punktu włączenia naczynia do najwyźszego punktu instalacji, jak
    sie nie mylę, najwyżej lokalni eksperci mnie poprawią.

    No ja to się trzymałem zasady, że naczynie wyrównawcze to blisko pompy
    po jej stronie ssawnej - bo tam ciśnienie jest najniższe. Umówmy się że
    ciśnienie w instalacji nie jest takie samo w całej.

    Druga sprawa to odpowietrzniki, te najwyżej ale teraz ponoć wypierane
    przez "separatory" który już nie muszą być w najwyższym punkcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2020-03-24 21:58:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2020 20:26, Jacek wrote:
    > więc dopompowuję okresowo.

    Wszystkie zabawy z dolewanie inhibitorów korozji i ustawianiem
    odpowiedniego pH wody CO mogą się iść paść z takim założeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2020-03-24 22:17:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Wszystkie zabawy z dolewanie inhibitorów korozji i ustawianiem
    > odpowiedniego pH wody CO mogą się iść paść z takim założeniem.

    Dlaczego? z tego co zrozumiałem Jacka to nie dolewa wody tylko pompuje
    powietrze do zbiornika.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-03-28 14:31:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2020 22:17, Janusz wrote:
    > Dlaczego? z tego co zrozumiałem Jacka to nie dolewa wody tylko pompuje
    > powietrze do zbiornika.

    A, ja zrozumiałem że wody dopuszcza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2020-03-28 16:25:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A, ja zrozumiałem że wody dopuszcza.

    No wiem :)

    "Dopompowanie zbiornika załatwia sprawę. Ponieważ zbiornik przeponowy
    zachowuje się tak od kilku lat i stan się nie pogarsza, więc dopompowuję
    okresowo. "

    Gdyby woda uciekała, to w pewnym momencie dopompowanie powietrza nic nie
    da, bo zbiornik będzie pełny powietrza i membrana zatka wylot.
    Z kolei przy uciekającym powietrzu dopompowywanie wody też się skończy
    na tym co opisał Kris, szklanka wody i pełne ciśnienie bo brak poduszki,
    co też od razu widać jako anomalię.

    --
    Janusz