  • 1. Data: 2020-05-30 00:36:26
    Temat: Spadki
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Jak ustalić czy spadkodawca miał jakieś nieruchomości, ziemię itp?
    Chodzi mi o całą Polskę. Czy da się to jakoś sprawdzić po nazwisku,
    peselu itp? Numerów działek oczywiście nie ma, bo nawet nie wiem czy są.

  • 2. Data: 2020-05-30 05:42:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    J>ak ustalić czy spadkodawca miał >jakieś nieruchomości, ziemię itp?

    Komornik takie rzeczy ustala.
    Zadzwoń zapytaj o szczegóły

  • 3. Data: 2020-05-30 08:12:55
    Temat: Re: Spadki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 00:36, KIKI pisze:
    > Jak ustalić czy spadkodawca miał jakieś nieruchomości, ziemię itp?
    > Chodzi mi o całą Polskę. Czy da się to jakoś sprawdzić po nazwisku,
    > peselu itp? Numerów działek oczywiście nie ma, bo nawet nie wiem czy są.

    Ty się martw czy spadkobierca nie miał czasami długów, bo jak przyjmiesz
    spadek to długi Ty będziesz musiał spłacić.

    Co ciekawsze na odrzucenie spadku masz 6 miesięcy. Po tym czasie jeżeli
    kwalifikujesz się do grupy spadkobierców już nie będziesz mógł odrzucić
    spadku i jeżeli osoba ta jest zadłużona to będziesz musiał spłacać te długi.

    Jeżeli się podejmiesz przyjąć spadek to pamiętaj, żeby to zrobić nie
    "wprost" lecz "z dobrodziejstwem inwentarza". Dzięki temu jeżeli
    spadkodawca miał długi to będziesz odpowiadał za te długi do wysokości
    wartości przyjętego spadku.

    Niestety jeżeli spadkobierca miał kredyty bankowe to żaden bank nie
    udzieli Ci żadnych informacji do czasu, kiedy nie przyjdziesz z
    prawomocnym postanowieniem sądu o nabyciu spadku. Nawet Ci nie powiedzą
    czy ta osoba w ogóle miała konto w tym banku.

    Jeżeli chodzi o nieruchomości to dość łatwo jest to ustalić, bo są
    księgi wieczyste.

  • 4. Data: 2020-05-30 11:36:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 08:12, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > kwalifikujesz się do grupy spadkobierców już nie będziesz mógł odrzucić
    > spadku i jeżeli osoba ta jest zadłużona to będziesz musiał spłacać te

    Nieprawda.
    Tak było kiedyś. Teraz wariant standardowy to 'z dobrodziejstwem
    inwentarza'.

    --
    MN

  • 5. Data: 2020-05-30 14:00:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 11:36, Marcin N pisze:

    > Nieprawda.
    > Tak było kiedyś. Teraz wariant standardowy to 'z dobrodziejstwem
    > inwentarza'.

    Ale co jest nieprawda? Uważasz, że jak będzie z "dobrodziejstwem
    inwentarza" to nie będzie zobowiązany do spłacania długów, czy co?

  • 6. Data: 2020-05-30 16:57:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-30 o 14:00, Uzytkownik pisze:

    > Ale co jest nieprawda? Uważasz, że jak będzie z "dobrodziejstwem
    > inwentarza" to nie będzie zobowiązany do spłacania długów, czy co?

    Sam napisałeś przecież wcześniej. Dziwisz się temu, co napisałeś?

    --
    MN

  • 7. Data: 2020-05-30 18:42:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 08:12, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > czy ta osoba w ogóle miała konto w tym banku.
    >
    > Jeżeli chodzi o nieruchomości to dość łatwo jest to ustalić, bo są

    No właśnie. Ktoś zmarł po kim dziedziczę i nic nie wiem co
    odziedziczyłem, bo jego druga rodzina najpewniej ukrywa informacje.
    Jak spadkobiercy nie stawią się u notariusza w te 6 miesięcy to co ?
    Wiesz jak to jest w rodzinie.
    To co mam sam iść do notariusza i złożyć jakieś oświadczenie?
    A jak miał konto w banku i jeden z członków po śmierci wybrał kasę to
    Policja?

  • 8. Data: 2020-05-30 18:43:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 11:36, Marcin N wrote:

    > Nieprawda.
    > Tak było kiedyś. Teraz wariant standardowy to 'z dobrodziejstwem
    > inwentarza'.

    Oby.
    Czyli jak nie dojdziemy do porozumienia to z dobrodziejstwem z 'urzędu' ?

  • 9. Data: 2020-05-30 19:14:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2020 05:42, Kris wrote:

    > Komornik takie rzeczy ustala.
    > Zadzwoń zapytaj o szczegóły

    Bardzo dobry pomysł tylko czy po śmierci spadkodawcy coś zrobi?

  • 10. Data: 2020-05-30 21:17:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No właśnie. Ktoś zmarł po kim dziedziczę i nic nie wiem co
    > odziedziczyłem, bo jego druga rodzina najpewniej ukrywa informacje.
    najlepiej jakbyś się zrzekł.
    Jeśli chcesz coś wziąć, to zdobądź akt zgonu, i pylaj do gminy/urzędu
    pytać jakie tam będziesz miał płacić podatki jak sąd przyzna Ci spadek.
    Jest duża szansa że powiedzą.
    > Jak spadkobiercy nie stawią się u notariusza w te 6 miesięcy to co ?
    spadkobiercy w dobrze pojętym interesie powinni wnieść sprawę do sądu o
    ustalenie nabycia spadku ( a nie co w tym spadku jest!) Jeśłi są bliską
    rodziną to składają w urzędzie skarbowym oświadczenie co dostali i są
    zwolnieni od podatku. to zwolnienie będzie potrzebne przy sprzedaży. po
    6 miesiącach od decyzji sądu - zwolnienie przepada. więc jak dostaniesz
    pół stodoły o wartości zero złotych, to i tak zapłacisz podatek, lub
    będziesz musiał płacić 1200zł za biegłego który to wytłumaczy
    urzędnikowi że wartość nieruchomości jest zerowa. > Wiesz jak to jest w
    rodzinie.
    wiem, więc lepiej od razu zrezygnować, dla świętego spokoju. JAk ich nie
    lubisz to jedź do nich i powiedz że za 5 tyś "do łapy" podpisujesz
    dobrowolną rezygnacje. może zadziała?

    ToMasz