  • 1. Data: 2014-12-09 00:41:49
    Temat: Spawanie plastiku
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    Sprawa wyglada tak.

    Kawalek rury kanalizacyjnej musze polaczyc z plaska plyta z tworzywa.
    Rury, te szare i pomaranczowe o ile wiem sa z twardego PCV.
    Plyte z twardego PCV kupic mozna, ale biorac pod uwage ze mam powycinac
    kolka wiekszosc materialu nie bedzie wykorzystana z racji ksztaltu.

    Polaczenie ma byc mocne mechanicznie, nie jest istotna szcelnosc,
    odpornosc chemiczna itp.

    Pytanie zasadnicze.
    Czy spawajac tworzywa moge polaczyc ta technologia PCV z jakims innym
    uzyskujac wytrzymala calosc np PCV + PC, czy spawa sie tylko takie same?

    pozdro
    Tmek

  • 2. Data: 2014-12-09 01:45:04
    Temat: Re: Spawanie plastiku
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 00:41:37 UTC+1 użytkownik Tmek napisał:
> [...]
    > Czy spawajac tworzywa moge polaczyc ta technologia PCV z jakims innym
    > uzyskujac wytrzymala calosc np PCV + PC, czy spawa sie tylko takie same?

    Spawa się te same tworzywa. Do spawania trzeba używać prętów do spawania tego
    tworzywa które ma być spawane. Spawa się gorącym powietrzem, ważna jest temperatura.
    Są specjalne pistolety. Podobno są dysze do opalarek ale nie próbowałem spawać
    opalarką bo miałem pistolet. Są dwa decydujące o jakości spoiny czynniki pomijając
    specjalne pręciki do spawania. To temperatura i powietrze pozbawione wilgoci i oleju.
    Powietrze z typowej sprężarki nawet jak ma odolejacz mechaniczny się nie nadaje. Musi
    być jeszcze separator. Gdzieś niżej niedawno opisałem jak taki separator zrobić.
    Optymalne było by spawanie azotem. Do niektórych tworzyw azot jest niezbędny. Do PCV
    nie trzeba go używać.

  • 3. Data: 2014-12-09 08:35:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.12.2014 00:41, Tmek pisze:
    > Sprawa wyglada tak.
    >
    > Kawalek rury kanalizacyjnej musze polaczyc z plaska plyta z tworzywa.
    użyj kleju do klejarki termiczej. jeśli możesz, to nie używaj klejarki.
    tzn jak możesz rozgrzać klejone powierzchnie przed klejeniem tak mocno
    aby same rozpuszczały klej - tak zrób, następnie połącz je ze sobą.
    Będzie zaskakująco mocne

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-12-09 10:14:16
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Można rówmież-niezależnie od klejenia z poprzedniego postu-wkleić w środek pierścień
    z tworzywa i skręcić wkrętami z plytą.
    pozdro dolniak

  • 5. Data: 2014-12-09 10:14:26
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-09 o 08:35, ToMasz pisze:
    > kleju do klejarki termiczej

    Mowisz o kleju glucie w laskach do pistoletu?

    Tmek

  • 6. Data: 2014-12-09 10:19:11
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-09 o 01:45, k...@g...com pisze:

> [...]
    Optymalne było by spawanie azotem. Do niektórych tworzyw azot jest niezbędny. Do PCV

    Sprzet posiadam wiec nie jest to problem.

    Czy te laski ktore sprzedaja do laczenia maja jakies magiczne
    wlasciwosci czy jest to samo tworzywo tozsame z laczonym?

    Czyli, jak mam pomaranczowa rure i nie chce aby spoina byla widoczna to
    moge to polaczyc uzywajac jako spoiny paska odcietej rury?

    Tmek

  • 7. Data: 2014-12-09 10:22:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 10:19:13 UTC+1 użytkownik Tmek napisał:
    > Czyli, jak mam pomaranczowa rure i nie chce aby spoina byla widoczna to
    > moge to polaczyc uzywajac jako spoiny paska odcietej rury?
    Te laski klejowe tez sa w różnych kolorach.

  • 8. Data: 2014-12-09 10:27:17
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-09 o 10:14, dolniak pisze:
    > Witam
    > Można rówmież-niezależnie od klejenia z poprzedniego postu-wkleić w środek
    pierścień z tworzywa i skręcić wkrętami z plytą.
    > pozdro dolniak

    Srodek ma miec pelne swiatlo, pierscien - plyta na zewnatrz.

    Ogolnie juz opracowalem idee i ide w spawanie.

    pozdro
    Tmek

  • 9. Data: 2014-12-09 10:35:48
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-09 o 00:41, Tmek pisze:

    Dzieki wszystkim za pomoc!

    pozdro
    Tmek

  • 10. Data: 2014-12-11 07:34:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > użyj kleju do klejarki termiczej.

    Weź się puknij.. chłop chce mieć wytrzymałe połączenie.
    Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się
    i rozwiać wszelkie wątpliwości.
    Jacek