  • 1. Data: 2018-08-13 22:34:10
    Temat: Spostrzeżenia po pierwszych trzech miesiącach na swoim
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    1. W jednym z wcześniejszych wątków, przytakiwałem że WM jest użyteczna
    ale w okresie letnim, pewnie także będę używał okien zamiast "kisić się"
    jak to ktoś inny napisał - dzisiaj stwierdzam, że absolutnie nie czuję
    takiej potrzeby. WM chodzi 24/7, w domu jest cicho, nie ma przeciągów, a
    walkę wieczorami z komarami sąsiada, oglądam tylko przez szybę. I nie
    czuję się jakby cokolwiek się kisiło w domu. Jestem alergikiem i w
    porównaniu do starego domu w którym wcześniej mieszkaliśmy, to niebo a
    ziemia. Co z tego że wszystkie okna w lato pootwierane na noc jak
    powietrze stało i wieczny zaduch. Przy WM, takie zjawisko odchodzi po
    prostu w zapomnienie. Dodatkowo temperatura w domu jest cały czas
    podobna, a nie upał za dnia, zimne przeciągi w nocy kiedy tak jak
    ostatnio do 14C spadało.

    2. Pisałem że grzeję zbiornik 300L (250L netto) codziennie raz rano
    (4-6) na dwie osoby + dziecko z cyrkulacją 06-22. Aktualnie ponieważ mam
    G12w, to grzanie przeniosłem na godziny w dolinie dziennej. I daje to
    zdecydowanie wyższe średnie temperatury kiedy się to zauważa czyli pod
    prysznicem - niby żadna różnica, ale wcześniej zanim doszedł wieczór to
    cyrkulacja + odkręcanie wody w ciągu dnia, powodowały że na wieczorne
    mycie woda czasami potrafiła być letnia. A teraz, całą noc woda po
    prostu stoi w zbiorniku. Wtedy grzałem 45C, teraz 40C i rano nadal nie
    myje się z "gałką maksymalnie w ciepłą stronę", ani żona nie marudzi już
    po zmianie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-08-14 09:19:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Aug 2018 22:34:10 +0200, Mateusz Bogusz

    > 1. W jednym z wcześniejszych wątków, [...]

    Czyli mówisz, że nie będę żałować zrobienia wszędzie FIXów? ;) Póki co
    jedynie mi dwa okna dopiekły jak musiałem taśmy z zewnątrz zaciągnąć
    klejem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-08-14 09:49:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 22:34:15 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > prostu stoi w zbiorniku. Wtedy grzałem 45C, teraz 40C i rano nadal nie
    > myje się z "gałką maksymalnie w ciepłą stronę", ani żona nie marudzi już
    > po zmianie.

    Ja mam ustawione załącz grzanie kiedy temperatura spadnie do 38C.
    I tyle automatyki, miałem plany jakoś to ustawiać oszczędnościowo
    ale w zasadzie dla paru złotych na rok szkoda się użerać. Są jakieś
    granice skąpstwa :]

    L.

  • 4. Data: 2018-08-14 19:08:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 09:49, Lisciasty pisze:
> [...]
    > I tyle automatyki, miałem plany jakoś to ustawiać oszczędnościowo
    > ale w zasadzie dla paru złotych na rok szkoda się użerać. Są jakieś

    W tym przypadku oszczędność mierzysz zużyciem prądu czy cyklami pompy?
    ;-) W zimie kiedy pompa PW na potrzeby CO chodzi non-stop, to myślenie o
    cyklach można faktycznie pominąć.

    Domyślnie na pompie miałem ustawiony zakres 40-45C. Napiszę szczerze że
    biorąc prysznic przy 30C wydaje mi się że nadal nikt nie będzie narzekał
    na "chłodną wodę". Ale jeżeli ktoś nie stosuje na co dzień mikro
    zarządzania, to nalanie wanny adhoc w tym przypadku
    może być faktycznie problematyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-08-14 19:11:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 09:19, Myjk pisze:
    > Czyli mówisz, że nie będę żałować zrobienia wszędzie FIXów?;) Póki co
    > jedynie mi dwa okna dopiekły jak musiałem taśmy z zewnątrz zaciągnąć
    > klejem.

    Wszędzie nie wiem. Ale ja ma jednego większego fixa w salone i szczerze
    napiszę, że teraz zrobił bym także w kuchni :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-08-14 22:56:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 19:08:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > W tym przypadku oszczędność mierzysz zużyciem prądu czy cyklami pompy?
    > ;-) W zimie kiedy pompa PW na potrzeby CO chodzi non-stop, to myślenie o
    > cyklach można faktycznie pominąć.

    Latem włącza się raz na dobę, cyrkulację wyłączyłem bo nie jest
    potrzebna, jak będzie chłodniej to załączę. Mieszkamy dopiero 1,5 roku
    i ciągle jest coś grzebane, może kiedyś się to ustawi raz a dobrze :>

    L.

  • 7. Data: 2018-08-14 23:32:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > prostu stoi w zbiorniku. Wtedy grzałem 45C, teraz 40C i rano nadal nie
    > myje się z "gałką maksymalnie w ciepłą stronę", ani żona nie marudzi już
    > po zmianie.

    Nie założyłeś baterii termostatycznej?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-08-15 15:28:52
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 23:32, Adam pisze:

    > Nie założyłeś baterii termostatycznej?

    termostatyczna też ma gałkę zimno-ciepło :D

  • 9. Data: 2018-08-17 11:34:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 22:56, Lisciasty pisze:
    > Latem włącza się raz na dobę, cyrkulację wyłączyłem bo nie jest
    > potrzebna, jak będzie chłodniej to załączę. Mieszkamy dopiero 1,5 roku
    > i ciągle jest coś grzebane, może kiedyś się to ustawi raz a dobrze :>

    Z ciekawości, sterowanie masz ustawione cały czas na "auto" czy na lato
    wyłączasz np. funkcję CO? Pytam o tyle, o ile na auto grzanie domu też
    się nie załączy, to chociażby pompa CO cały czas chodzi.

    Nie wiem kiedy wolniej się pompa zużyje. Kiedy będzie chodzić cały czas
    czy kiedy po 4-5 miesiącach będzie odpalana i pewnie jakieś nagary
    trzeba będzie zerwać/przemielić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-08-17 11:38:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 11:34:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Z ciekawości, sterowanie masz ustawione cały czas na "auto" czy na lato
    > wyłączasz np. funkcję CO? Pytam o tyle, o ile na auto grzanie domu też
    > się nie załączy, to chociażby pompa CO cały czas chodzi.

    Niby dlaczego ma chodzić pompka CO jak się grzeje wodę? Cóż za dziwny pomysł?
    U mnie pompa ciepła steruje pompkami obiegowymi i jak nie ma grzania
    to pompki obiegowe podłogówki stoją.

    > Nie wiem kiedy wolniej się pompa zużyje. Kiedy będzie chodzić cały czas
    > czy kiedy po 4-5 miesiącach będzie odpalana i pewnie jakieś nagary
    > trzeba będzie zerwać/przemielić.

    Nagary w pompce obiegowej? Hm...

    L.