  • 1. Data: 2018-12-09 18:31:41
    Temat: Sprawność Elektrometa 25 na wungiel
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Mam taką zagwozdkę. Jest sobie chata dwukondygnacyjna,
    120m2 użytkowej. Kocioł stoi w stodole, rurki (ponoć dobrze
    zaizolowane) idą pod ziemią, odległość jakieś 10m.
    Zastanawiam się nad sprawnością rzeczywistą w odniesieniu
    do energii dostarczanej do chałupy. Kocioł ma teoretycznie 80%,
    z czego w użytkowaniu pewnie zrobi się 70%, wziąwszy pod uwagę
    że stoi poza domem i straty przez obudowę i komin nie ogrzewają
    chałupy tylko idą kurom pod ogon, do tego ten przesył, mam wrażenie
    że sprawność nie będzie większa jak 65%. Jest to w miarę logiczne
    rozumowanie czy niekoniecznie?

    Na ogrzewanie idzie 5 ton w mroźną zimę lub 4 tony w lżejszą.

    L.

  • 2. Data: 2018-12-10 00:06:13
    Temat: Re: Sprawność Elektrometa 25 na wungiel
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam

    > Na ogrzewanie idzie 5 ton w mroźną zimę lub 4 tony w lżejszą.

    Mimo wszystko to trochę za mało danych.Nie wiadomo jako izolacja, stropy,
    szczelność- to wszystko jest ważne.Nawet umiejętność palenia w piecu(jakim?).Jednak
    miałem podobny dom ( lata 90, 5 cm styropianu)i użycie
    groszku miałem podobne.Tych 10 metrów pod ziemią też specjalnych strat nie robi-
    o ile nie masz wody zbyt wysoko.A sprawdzisz straty albo kamerą termowizyjną -
    albo obserwując opad śniegu. Działa zadziwiająco dobrze...
    Pozdro. abomito

  • 3. Data: 2018-12-10 00:15:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedz mi dlaczego jakiegos uzywanego cieplomierza Ty i inni nie zainstalujecie?
    Dzisiaj na allegro najtanszy 55 zlotych kosztuje. Troche pierdolenia z
    zainstalowaniem jest ale to sie raz robi. Co 5 lat nowa bateria. Kupisz wegiel i po
    trzech dniach wiesz na ile w chuja zrobili.

  • 4. Data: 2018-12-10 09:19:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 00:15:09 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    > pierdolenia z zainstalowaniem jest ale to sie raz robi. Co 5 lat nowa bateria.
    > Kupisz wegiel i po trzech dniach wiesz na ile w chuja zrobili.

    Kurde to nawet jest jakiś pomysł, myślałem że to jest drogie :>

    L.

  • 5. Data: 2018-12-10 09:50:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 00:06:15 UTC+1 użytkownik abomito napisał:

    > Mimo wszystko to trochę za mało danych.Nie wiadomo jako izolacja, stropy,
    > szczelność- to wszystko jest ważne.Nawet umiejętność palenia w piecu(jakim?).

    Ja to wszystko wiem ale na razie tyle danych. Ściany nieocieplone
    z grubej cegły, strop ponoć ocieplany wełną, okna nowe.

    Jednak miałem podobny dom ( lata 90, 5 cm styropianu)i użycie

    > albo obserwując opad śniegu. Działa zadziwiająco dobrze...

    Śnieg ponoć leży i nie znika. Ale to raczej bym się spodziewał
    przy większych ciepłociągach a nie calowej rurce zagrzebanej gdzieś głeboko.

    L.

  • 6. Data: 2018-12-10 10:43:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    zainstalowaniem jest ale to sie raz robi. Co 5 lat nowa bateria. Kupisz wegiel i po
    trzech dniach wiesz na ile w chuja zrobili.

    Jakiego przyłącza tam się można spodziewać? 1cal?

    Robert

  • 7. Data: 2018-12-10 10:53:00
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Śnieg ponoć leży i nie znika. Ale to raczej bym się spodziewał
    > przy większych ciepłociągach a nie calowej rurce zagrzebanej gdzieś głeboko.
    Właśnie to"glęboko" może być kluczowe.Woda może wyciągnąć sporo ciepła i nie wiadomo
    gdzie się podziało.Ale przy zużyciu węgla widzę że wszystko jest w granicach
    rozsądku.

  • 8. Data: 2018-12-10 13:05:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jakiego przyłącza tam się można spodziewać? 1cal?
    Chciałbyś :) to co Zenek proponuje to gówniane pół calowe ciepłomierze
    które tylko do grzejnika się nadają a nie na instalację bo mają za duże
    opory przepływu do tego są to używki których nie da się łatwo wyzerować
    ani ustawić.
    Pierwszy sensowy używany wyzerowany fi20 kosztuje 800zł, a nowe kilka
    razy więcej
    więc jak kogutek znowu coś zacznie pieprzyć o ciepłomierzach to od razu
    można go wysłać na drzewo z tymi jego radami.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-12-10 13:37:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 13:05, Janusz pisze:

> [...]
    > więc jak kogutek znowu coś zacznie pieprzyć o ciepłomierzach to od razu
    > można go wysłać na drzewo z tymi jego radami.

    A jak sprawdzić samemu węgiel? Nie tyle ile ma MJ, ale który ma
    więcej/mniej.
    Zbudować mały piecyk na np. 100g węgla i zmierzyć o ile podgrzał wodę?

    Robert

  • 10. Data: 2018-12-10 15:42:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 02:50:11 UTC-6 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Śnieg ponoć leży i nie znika. Ale to raczej bym się spodziewał
    > przy większych ciepłociągach a nie calowej rurce zagrzebanej gdzieś głeboko.

    Nadal za malo danych.

    U mnie 4 tony schodza na ogrzanie domu 130m3, ocieplonego a temperatura w srodku 27
    stopni.

    Ale jakbym mial kury grzac to pewnie bym tone musial dolozyc albo i dwie.

    Zrob tak:
    Zmierz temperature wody przy piecu i na wylocie tego cieplociagu.
    Jak jest pompka to zbadaj ile ma wydajnosci.
    Bedziesz wiedzial ile ciepla znika miedzy budynkami a jak se policzysz sprytniej to
    sie dowiesz ile ciepla piec wyslal w jeden dzien.
    I bedziesz mogl policzyc sprawnosc.

    A jak pompki nie ma to dupa. Pogdybac mozna.