  • 1. Data: 2019-07-02 23:34:38
    Temat: Stare budownictwo
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Jest sobie stare budownictwo, takie poniemieckie.
    Ma być remont kapitalny, totalny. Trzeszczy podłoga.
    Jak się do takiego remontu przygotować? Instalacje to jasna sprawa.
    gorzej z podłogami, czy tam się jakoś wymienia ocieplenie i robi coś
    żeby nie trzeszczały?

  • 2. Data: 2019-07-03 00:10:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrywa sie deski i kladzie plyte osb. Lepiej klejone dwie ciensze warstwy zeby sie
    mijaly niz jedna grubsza. Jest trend zeby zastepowac polepe, jesli zastosowali jak
    budowali, styropianem. Bledna droga bo polepa jest na wypadek pozaru a nie do
    izolacji termicznej czy akustycznej. Polepa dociaza rowniez strop i sciany. Jak sie
    ubila dosypac keramzytu, piachu. Jak kamienica nieocieplona to dolozyc od srodka
    betonowe bloczki do ocieplania od srodka. Jak sciany zdrowe i zewnetrzny tynk w
    dobrym stanie to mozna ocieplic od srodka styropianem. 2 centymetry styropianu od
    srodka jest w sam raz.

  • 3. Data: 2019-07-03 17:33:22
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Pod względem izolacji cieplnej taka polepa to porażka. Jeśli ją zostawiamy to
    dodmuchałbym ekofibru (strych-piętro).

  • 4. Data: 2019-07-04 00:52:36
    Temat: Re: Stare budownictwo
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-02 o 23:34, KIKI pisze:
> [...]
    > Jak się do takiego remontu przygotować? Instalacje to jasna sprawa.
    > gorzej z podłogami, czy tam się jakoś wymienia ocieplenie i robi coś

    Bez obejrzenia wszystkiego nie da się ot tak powiedzieć.

    Wszystko zależy od stanu budynku i oczekiwanego efektu końcowego.
    Czasami taniej wyjdzie zburzyć i postawić nowe.

    Podstawą są fundamenty. Z czego zrobione i jak jest wykonana i czy jest
    skuteczna izolacja pozioma.

    Opisz nieco  ten budynek.

    Ile ma kondygnacji, czy są piwnice, czy jest wilgoć, w jakim stanie są
    te podłogi? Bo to trzeszczą nie oznacza, że od razu trzeba zrywać i
    kłaść nowe. Można na stare deski położyć OSB, skręcić wkrętami i kłaść
    nową podłogę. Można też położyć płytki robiąc na deskach specjalną
    wylewkę żywiczną. Ale trzeba wiedzieć w jakim stanie są legary. Czy
    legary i deski są zbutwiałe, spróchniałe, zeżarte przez korniki?

  • 5. Data: 2019-07-04 01:00:18
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 16:34:40 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    > Jak się do takiego remontu przygotować? Instalacje to jasna sprawa.
    > gorzej z podłogami, czy tam się jakoś wymienia ocieplenie i robi coś

    Masz na mysli podloge na gruncie, na piwnicy czy miedzy pietrami?

    Jak remont kapitalny to wywalic wszystko, zostawic sciany, i zaczac od instalacji
    tynkow i nowych podlog.
    Ale to temat rzeka...

  • 6. Data: 2019-07-04 02:02:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydaje mi sie ze sto lat temu specjalnie nie zawracali sobie gitary izolacyjnoscia
    materialow. Zwlaszcza jak to byly stropy pomiedzy pietrami. Polepa dociazala strop i
    sciany. Byla izolacja akustyczna. I stanowila marna bariere ale zawsze bariere w
    przypadku pozaru.

  • 7. Data: 2019-07-04 06:05:24
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Mam jakieś doswiadczenia z budynkiem typu połówka bliźniaka, z lat 30 tych.
    Fundamenty słabe, izolacji poziomej brak.
    Pokój na piętrze, ze ścianą mansardową (tak to się chyba nazywa), ścianka zrobiona z
    płyty betonowo-trocinowej, grubości 4 cm,
    nad nią tylko dachówki. Jak na Niemców jakość taka sobie.

  • 8. Data: 2019-07-04 12:57:53
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Wszystko zależy od stanu budynku i oczekiwanego efektu końcowego.
    > Czasami taniej wyjdzie zburzyć i postawić nowe.

    Wiadomo jak stare to rozwalić i postawić nowe.
    A takie koloseum w Rzymie
    Czy Wawel w Krakowie
    Czy zamek w Malborku
    Jak oni to budowali że jeszcze do tej pory się nie rozpadło?
    Bez izolacji poziomej pionowej srakiej takiej i owakiej.

    Ostatnio rozmawiałem z fachowcem i wg niego to remont generalnym trzeba
    robić co 30 lat.
    Panowie co się dzieje ?????

    Ja pamietam jak w latach 90tych kupowałem komputer
    już w momencie zakupy jako nowy był przestarzały a po dwóch latach
    to nie dało sie na nim nic zrobić.

    Teraz mam komputer który cztery lata temu miał dwa lata.
    I robi wszystko to co chcę.
    Ja rozumiemy komputery bo to nowość i 100 lat temu nikt o nich nie słyszał.
    Ale budowlanka istniej tak ze 10000 lat.

    Wiec dlaczego tak jest że 50 letni dom najlepiej rozwalić w Polsce.
    A w takiej angli (byłem raz) widziałem stare chałupy z instalacją wod-kan
    na zewnątrz. Myślę dlatego że ponieważ nie ma mrozu to jak robili
    remont czyli tak naprawdę nową instalacje to poszli po łatwiźnie.
    Bo tam zim nie ma.

  • 9. Data: 2019-07-04 14:54:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bolko napisał:

    > Wiadomo jak stare to rozwalić i postawić nowe.
    > A takie koloseum w Rzymie
    > Czy Wawel w Krakowie
    > Czy zamek w Malborku

    Pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, ale rzymskie Koloseum w średniowieczu,
    renesansie i epokach późniejszych traktowane było często jako podręczny
    składzik materiałów budowlanych. Idea ochrony zabytków jest ideą
    stosunkowo nową.

    > Ostatnio rozmawiałem z fachowcem i wg niego to remont generalnym
    > trzeba robić co 30 lat. Panowie co się dzieje ?????

    To jakiś umiarkowany ten fachowiec. Tu jeden mi kilka miesięcy temu
    dowodził, że po trzydziestu latach to tylko wyburzenie.

    > Wiec dlaczego tak jest że 50 letni dom najlepiej rozwalić w Polsce.

    Bo nam tu panie dwieście lat temu rozwalili społeczeństwo. Do dzisiaj
    są o to spory -- czy to wina brzydkich zaborców, czy nas samych.
    Potem nie było lepiej, jeździli nam po kraju, że kamień na kamieniu
    nie zostawał. A myśmy to odbudowywali. Pojawił się u ludu prostego
    taki kanon piękna -- piękne to, co nowe, lub jak nowe wygląda. To tu
    wymienia się dachówki po kilku latach, "bo się emalia przkurzyła
    i mchem porasta". I jeszcze z dumą, "a co, stać mnie na to!". To tu
    kładzie się tynk z plastiku i kostkę z betonu nie dlatego, że tanie,
    tylko że takie lśniące. Może mój opis nieco przejaskrawiony, ale coś
    w tym jest.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2019-07-04 15:33:04
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 lipca 2019 05:57:55 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:

    > Wiadomo jak stare to rozwalić i postawić nowe.
    > A takie koloseum w Rzymie
    > Czy Wawel w Krakowie
    > Czy zamek w Malborku
    > Jak oni to budowali że jeszcze do tej pory się nie rozpadło?

    Zdradze ci super sekret. Wiekszosc cegiel jakie tam widzisz od zewnatrz byla juz
    wymieniona.

    > Wiec dlaczego tak jest że 50 letni dom najlepiej rozwalić w Polsce.

    Bo byl budowany z byleczego.

    > A w takiej angli (byłem raz) widziałem stare chałupy z instalacją wod-kan

    Tak, widzialem w tv, haupa z 4 czy 5 poziomami podlogi. Salon niski bo w nim 30 lat
    wczesniej krowy na ziemie sraly. Cena pol miliona funtow.

    > na zewnątrz. Myślę dlatego że ponieważ nie ma mrozu to jak robili
    > remont czyli tak naprawdę nową instalacje to poszli po łatwiźnie.
    > Bo tam zim nie ma.

    Daj spokoj z takimi porownaniami.