  • 1. Data: 2018-10-25 12:45:32
    Temat: Stary tynk w mieszkaniu
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Chciałem się zapytać czy mam dobry pomysł, bo może jest lepszy.

    Mam w starym mieszkaniu kiepski tynk, miejscami dobry a miejscami jak
    się puka to słychać jakby się nie trzymał ściany.
    Niby sam nie odpada jakoś kawałkami, ale...

    Właśnie drę starą farbę do żywego tynku aby nałożyć gładź, ale na tynku
    są rysy i pęknięcia, czy wyjdą na gipsie? Wolałbym nie sprawdzać.

    Mój pomysł jest taki żeby na ten goły tynk zaciągnąć siatkę z włókna
    szklanego taką jak na styropian przy docieplaniu i dopiero na tą siatkę
    z klejem dać gips.

    Da radę?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2018-10-25 13:38:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to stary tynk to pewno stary nie ocieplony dom. Przy malowaniu na sciany
    zewnetrzne od srodka przyklej centymetr poltora centymetra styropianu. Przyklej
    siatke, zaciagnij i kladz gladz albo co tam chcesz. Warunkem do wykonania czegos
    takiego jest zdrowa bez grzyba sciana i sprawna wentylacja.

  • 3. Data: 2018-10-25 14:29:16
    Temat: Re: Stary tynk w mieszkaniu
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

> [...]
    siatke, zaciagnij i kladz gladz albo co tam chcesz. Warunkem do wykonania czegos
    takiego jest zdrowa bez grzyba sciana i sprawna wentylacja.

    Blok z lat 50. lecz niedawno ocieplony i nie ma potrzeby ocieplać od
    wewnątrz.
    Wentylacja jest, ale poprzedni właściciele zatkali wełną mineralną.
    Chyba za mocno wychładzało mieszkanie.

  • 4. Data: 2018-10-25 15:05:55
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 października 2018 05:45:33 UTC-5 użytkownik Agent0700 napisał:
> [...]
    >
    > Mój pomysł jest taki żeby na ten goły tynk zaciągnąć siatkę z włókna
    > szklanego taką jak na styropian przy docieplaniu i dopiero na tą siatkę

    Moze dac moze nie dac.
    Jak ten tynk sie sciany nie trzyma to raczej sam nagle nie odpadnie. Ale jak ktos
    stuknie to juz tak.
    Jak dasz siatke to na pewno bedzie mocniejszy albo przynajmniej jak odpadnie to nie
    zniszczy az tyle.

    Jak nie masz zamiaru tynkowac i ewentualnie wymieniac instalacji, daj siatke i klej.
    Ale jak ten tynk pracuje to i tak pekniecia moga byc widoczne. Nikt ci nic nie
    obieca. Ale szanse ze pekniec nie bedzie jakies sa.

  • 5. Data: 2018-10-25 15:13:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 12:45:33 UTC+2 użytkownik Agent0700 napisał:
> [...]
    >
    > Mój pomysł jest taki żeby na ten goły tynk zaciągnąć siatkę z włókna
    > szklanego taką jak na styropian przy docieplaniu i dopiero na tą siatkę

    I tak bałaganu tam nie unikniesz
    Nie lepiej skuć to co luźne, kupić najtańszy klej do glazury i wypełnić te miejsca
    gdzie tynk skułeś a później już tradycyjnie gładź czy co tam chcesz.
    Worek najtańszego kleju do kafli(a nic lepszego nie potrzebujesz) kosztuje pewnie w
    okolicach 10zł

  • 6. Data: 2018-10-25 15:47:26
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > I tak bałaganu tam nie unikniesz

    Kto tam wejdzie to "ło matko" :-)

> [...]
    > Worek najtańszego kleju do kafli(a nic lepszego nie potrzebujesz) kosztuje pewnie w

    Jak zacznę skuwać to... może mało zostać :-)
    Kleję siatkę

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-10-25 17:16:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    miejsca gdzie tynk skułeś a później już tradycyjnie gładź czy co tam chcesz.

    > Jak zacznę skuwać to... może mało zostać :-)

    Ja w tamtym roku u mamy zaczałem skuwać.
    I w pewnym momencie musiałem kilka cegieł kupić bo tak szło.

    > Kleję siatkę
    Też tak zrobiłem i pękało tylko w innym miejscu.
    A taki profil + GK
    http://www.e-instalacje.pl/zdjecia-instalacji/system
    y-suchej-zabudowy-metpol-6404/profil-kapeluszowy-355
    26.html

    Jeśli będzie pękać ale tylko przy suficie albo przy podłodze

  • 8. Data: 2018-10-25 18:48:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak karton gips to po co jakies profile. Kleic na pianke i bedzie git.

  • 9. Data: 2018-10-25 18:52:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 18:48:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Jak karton gips to po co jakies profile. Kleic na pianke i bedzie git.

    Jak masz równe ściany to zgoda

  • 10. Data: 2018-10-25 19:17:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialem krzywe i kleilem na pianke. Jak to blok to ma proste.