  • 1. Data: 2019-03-14 12:25:41
    Temat: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przeglądam sobie gotowe zestawy, takie z zaworami z siłownikami na
    belce rozdzielacza, np:

    https://allegro.pl/oferta/sterowanie-ogrzewaniem-pod
    logowym-podlogowka-7123554409

    Z opisów takich siłowników wynika, że one umieją tylko w pełni
    otworzyć lub zamknąć. A przecież przy regulacji temperatury konieczne
    będzie płynna regulacja przepływu więc jak to ma działać? Pomijam
    oczywiście kwestie bezwładności. Chodzi mi o możliwość zdalnej
    regulacji temperatury czynnika w każdej pętli osobno. Tutaj powinien
    być jakiś zawór trójdrożny z płynną regulacją a nie onoff.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-14 13:02:42
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Tutaj powinien
    > być jakiś zawór trójdrożny z płynną regulacją a nie onoff.

    A skąd taki pomysł?

    --
    PozdrawiAM!

  • 3. Data: 2019-03-14 13:34:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 marca 2019 12:25:05 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > regulacji temperatury czynnika w każdej pętli osobno. Tutaj powinien
    > być jakiś zawór trójdrożny z płynną regulacją a nie onoff.

    zasadniczo to tak ma być jak jest - chcesz grzac pomieszczenie to tam sie otwiera
    zawór.
    Aczkolwiek uwazam to za wydawanie kasy na bezdurno - zrób normalnie, raz wyreguluj i
    zapomnij.
    Im mniej elementów mogacych sie zep-suć tym lepiej.

    b.

  • 4. Data: 2019-03-14 13:57:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2019 05:02:42 -0700 (PDT), ArekM
    <a...@g...com> wrote:
    > A skąd taki pomysł?

    To czym regulować przepływ?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-03-14 13:59:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2019 05:34:51 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Aczkolwiek uwazam to za wydawanie kasy na bezdurno - zrób
    > normalnie, r
    > az wyreguluj i zapomnij.
    > Im mniej elementów mogacych sie zep-suć tym lepiej.

    No ale ja chcę mieć możliwość regulacji zdalnej nawet jeśli będzie to
    akcja jednorazowa lub np. raz w roku.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-03-14 14:02:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@g...com> wrote:
    > A skąd taki pomysł?

    To może inaczej. Szukam zaworu z siłownikiem z płynną regulacją
    otwarcia (np. 30% otwarcia) a nie tylko on/off. Z dostępną
    dokumentacją szczegółów sterowania bym mógł zaimplementować go we
    własnym sterowniku.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-03-14 14:39:13
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > No ale ja chcę mieć możliwość regulacji zdalnej nawet jeśli będzie to
    > akcja jednorazowa lub np. raz w roku.

    Do podłogówki tylko on/off, ale mądrzejszy (TPI / PWM czy jak to u innych producentów
    się nazywa). Wcześniej obowiązkowo prawidłowo wyregulowana instalacja (przepływy,
    krzywa).

    --
    PozdrawiAM!

  • 8. Data: 2019-03-14 14:41:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2019 13:59:13 +0100, Marek

    > No ale ja chcę mieć możliwość regulacji zdalnej nawet jeśli będzie to
    > akcja jednorazowa lub np. raz w roku.

    Jaką masz wylewkę, beton czy (cienki) anhydryt? A dalej ponownie pytanie,
    pococita regulacja? Oszczędzać będziesz zakręcając przepływy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-03-14 14:44:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2019 12:25:41 +0100, Marek

    > Chodzi mi o możliwość zdalnej
    > regulacji temperatury czynnika w każdej pętli osobno. Tutaj powinien
    > być jakiś zawór trójdrożny z płynną regulacją a nie onoff.

    Że one są on-off to dlatego, że, z tego co widać, na bieżąco wspópracują ze
    sterownikami pokojowymi i to niby ma zapewnić sterowanie. No ale właśnie,
    bezwładność...

    Jak chcesz to zrobić tak jak potrzebujesz, czyli bez rozregulowania a tylko
    zakręcenia od czasu do czasu, to musisz zastosować elektrozawory za
    standardową regulacją belki. Sterujesz tym później z jakiegoś PCL.

    Ale nadal, to jakiś absurd jeśli masz betonową wylewkę z bezwładnością na
    poziomie 4-6h.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-03-14 14:51:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2019 06:39:13 -0700 (PDT), ArekM
    <a...@g...com> wrote:
    > Do podłogówki tylko on/off, ale mądrzejszy (TPI / PWM czy ja
    > k to u innych producentów się nazywa). Wcześniej obowi?
    > ?zkowo prawidłowo wyregulowana instalacja (przepływy, krzywa).

    No ale te przepływy czym regulować jak nie ma zaworu? Jak na belce
    jest tylko on/off na sekcje to gdzie ta regulacją przepływu ma być?

    --
    Marek