  • 1. Data: 2018-09-11 14:47:25
    Temat: Sterownik pokojowy
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Witam, pytanie dotyczy sterownika pokojowego.
    dom ogrzewany jest piecem gazowym. do tej pory do jego uruchamiania służy sterownik
    pokojowy. Niestety przy takim rozwiązaniu w niektórych pomieszczeniach zimą jest
    chłodno. Przed nadchodzącą zimą planuję na każdym grzejniku założyć głowicę
    termostatyczną i regulować temperaturę w każdym pomieszczeniu osobno. Jak to będzie
    się miało do istniejącego sterownika? Czy konieczne jest odpięcie go od pieca? czy
    można go nie wypinać i ustawić na nim np wyższą temperaturę niż na każdej głowicy?

  • 2. Data: 2018-09-11 15:29:15
    Temat: Re: Sterownik pokojowy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-11 o 14:47, Marcin pisze:
> [...]
    > istniejącego sterownika? Czy konieczne jest odpięcie go od pieca? czy
    > można go nie wypinać i ustawić na nim np wyższą temperaturę niż na

    Dokładnie tak jak piszesz, sterownik pozostaw na wyższą temp. a głowice
    poustawiaj tak jak Ci pasuje.

  • 3. Data: 2018-09-11 15:49:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 15:29, nadir pisze:

    > Dokładnie tak jak piszesz, sterownik pozostaw na wyższą temp. a głowice
    > poustawiaj tak jak Ci pasuje.

    A jak to zadziała, jak wszystkie głowice się zamkną, więc cieplej
    szczególnie w pomieszczeniu z czujnikiem pokojowym nie będzie a piec
    będzie grzał bo temperatura na czujniku jest niska? Czy jest tam jakiś
    bufor?
    Należało by głównym termostatem stabilizować temperaturę bufora.
    Myślę, że może to być pomieszczenie z czujnikiem ale bez głowicy na
    grzejniku. Niestety będzie przegrzewane.

  • 4. Data: 2018-09-11 15:52:29
    Od: m...@g...com

    czyli rozumiem że w przypadku gdy w każdym pomieszczeniu będzie osiągnięta wymagana
    temperatura, zawory na grzejnikach się pozamykają i piec się wyłączy pomimo tego że
    sterownik pokojowy będzie wymagał wyższej temperatury?

  • 5. Data: 2018-09-11 17:57:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2018 05:47:25 -0700 (PDT), Marcin napisał(a):

> [...]
    można go nie wypinać i ustawić na nim np wyższą temperaturę niż na każdej głowicy?

    Niemądry pomysł. Piec będzie się starał dogrzać więc się nie wyłączy. A
    głowice się pozamykają bo już wg. nich za ciepło. W tej sytuacji coś
    musi p... albo zadziała wyłącznik awaryjny pieca.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-09-11 18:06:37
    Od: m...@g...com

    to chyba w takim przypadku najlepsze i bezpieczne rozwiązanie to we wszystkich
    pomieszczeniach głowice na grzejniki a sterownik np w łazience gdzie ma być najwyższa
    temperatura i tam już bez głowicy na grzejniku wtedy?

  • 7. Data: 2018-09-11 19:47:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    można go nie wypinać i ustawić na nim np wyższą temperaturę niż na każdej głowicy?

    Piszesz bardzo enigmatycznie i nie da się dać rady na podstawie tak
    skąpych informacji.

    Jak duży jest dom?

    Czy jest ocieplony?

    Co to jest za kocioł (kondensacyjny czy nie), a najlepiej podaj model?

    Czy kocioł posiada wbudowany regulator pogodowy i czy jest zamontowany
    czujnik temperatury zewnętrznej?

    Jakie masz temperatury w pomieszczeniach i jakie chcesz uzyskać?

    Jaki jest rodzaj sterownika pokojowego (ON/OFF czy Open Therm),
    przewodowy, bezprzewodowy? Najlepiej podaj model tego regulatora.

    Gdzie i w jaki sposób jest on zamontowany?

    Czy w instalacji jest jakiś bufor ciepła?

    Jaki jest rodzaj instalacji grzewczej - grzejniki czy podłogówki?

  • 8. Data: 2018-09-11 20:14:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Niemądry pomysł. Piec będzie się starał dogrzać więc się nie wyłączy.
    > A głowice się pozamykają bo już wg. nich za ciepło. W tej sytuacji
    > coś musi p... albo zadziała wyłącznik awaryjny pieca.

    Mam tak od 6 lat i nic nie p...
    Temp. na kotle ustawiona na około 50st.C, jak się wszystkie zawory
    pozamykają a nie zdąży wyłączyć tego sterownik, to kocioł sam się
    wyłącza. Z tym, że ja mam sterownik w takim miejscu, że głowica rzadko
    zdąży zamknąć się wcześniej niż zadziała sterownik.

  • 9. Data: 2018-09-11 20:34:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 20:14, nadir pisze:

> [...]
    > wyłącza. Z tym, że ja mam sterownik w takim miejscu, że głowica rzadko
    > zdąży zamknąć się wcześniej niż zadziała sterownik.

    Ciesz się, że nic się do tej pory nie stało. Jacek tutaj ma rację.

  • 10. Data: 2018-09-11 20:37:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.09.2018 o 15:52, m...@g...com pisze:
> [...]
    temperatura, zawory na grzejnikach się pozamykają i piec się wyłączy pomimo tego że
    sterownik pokojowy będzie wymagał wyższej temperatury?

    Tak. Miałem piec gazowy z pokojówką i termostatami na każdym kalafiorze.
    Dokładnie tak to działało. Gdy temperatura powrotu dochodzi do
    ustawionej na piecu, ten zwyczajnie się wyłączał mimo że czujnik kazał
    grzać. Gdy temperatura powrotu spadłą, to się włączał.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz