  • 1. Data: 2014-10-01 10:23:16
    Temat: Sterownik temperatury Auraton economic a głowica termostatyczna
    Od: aga <a...@n...eu>

    Witam
    Ostatnio załozyli mi w domu nowe zawory, głowice termostatyczne gdzie
    mogę ustawiac temp w skali od 1-5. Posiadam równiez na pietrze sterownik
    temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku
    pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

  • 2. Data: 2014-10-04 13:57:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    aga wrote:
> [...]
    > sterownik temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w
    > sterowniku pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien

    a sterownik pokojowy czym steruje?

    jeffrey

  • 3. Data: 2014-10-04 15:48:54
    Od: aga <a...@n...eu>

    W dniu 2014-10-04 13:57, Jeffrey pisze:

    > a sterownik pokojowy czym steruje?
    >
    > jeffrey

    Temperatura :)
    Mam piec gazowy

  • 4. Data: 2014-10-05 00:45:05
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    aga wrote:

    > Temperatura :)
    > Mam piec gazowy

    ja znam dwie szkoły:
    1 czujnik do najzimniejszego pomieszczenia i tam otwieramy zawór na
    max - to bardziej logiczne
    2 czujnik do pomieszczenia w którym przebywamy najczęściej i w
    zasadzie otwieramy tam zawór na max - mogą być niedogrzane
    pomieszczenia

    zawory trzeba obczaić w której pozycji będzie dobrze, przeważnie w
    okolicach 3 ale to zależy od wielu zmiennych

    jeffrey

  • 5. Data: 2014-10-05 11:12:06
    Od: dsw <d...@g...com>

    ja znam trzecią: czujnik w każdym pomieszczeniu
    Tylko po co te regulowane głowice na grzejnikach? Wtedy powinny być automaty
    podłączone do tego czujnika.

    IMHO jeden czujnik na cały dom tylko pozornie robi oszczędności.

  • 6. Data: 2014-10-05 16:47:24
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-01 10:23, aga pisze:
> [...]
    > temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku
    > pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

    Jedyne słuszne rozwiązanie tej zagadki, to sterownik pokojowy dać na
    maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
    Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2014-10-05 16:54:15
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    dsw wrote:
    > ja znam trzecią: czujnik w każdym pomieszczeniu
    > Tylko po co te regulowane głowice na grzejnikach? Wtedy powinny być
    > automaty podłączone do tego czujnika.
    >
    > IMHO jeden czujnik na cały dom tylko pozornie robi oszczędności.

    zawory on/off w każdym pomieszczeniu wprowadzą duże wahania, te z
    płynną regulacją są drogie bo mało popularne
    a tak w ogóle to wystarczy pogodówka i głowica na każdym grzejniku
    oczywiście można zrobić regulator PI np do delta P na pompie - też
    będzie działać
    albo regulację na powrocie - ale to może niezbyt dobrze chodzić
    ile ludzi tyle pomysłów

  • 8. Data: 2014-10-05 16:57:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
    > Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

    niezbyt idealne rozwiązanie ale coś w tym jest

    jeffrey

    ps jedyne słuszne już było teraz jest nie modne :P

  • 9. Data: 2014-10-06 08:55:05
    Od: aga <a...@n...eu>

    W dniu 2014-10-05 16:47, wolim pisze:

> [...]
    > maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
    > Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

    Hmm no tak, ale np jak ustawiłam na 21 stopni to piec się wyłączał, a
    jak ustawie np na 28 stopni to piec bedzie cały czas chodził.

    Mysle ze jak ustawiłam te 21 stopni na pokojowym to w tych pokojach w
    ktorych bede siedziala zawor na max tj na 5 ( i mysle ze bede miala 21
    stopni tak jak ustawione w pokojowym) , a w tych ktorych nie to na 3,
    lub calkiem zakrece.
    Tylko boje sie ze jak calkiem zakrece w tych pokojach ktorych nie
    przebywam to zeby grzyb na sciany nie wszedl - przy jakiej temp wchodzi
    grzyb

  • 10. Data: 2014-10-06 11:50:46
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    aga wrote:

> [...]
    > Tylko boje sie ze jak calkiem zakrece w tych pokojach ktorych nie
    > przebywam to zeby grzyb na sciany nie wszedl - przy jakiej temp

    to nie zakręcaj na max,
    ja nie rozumiem 80%? społeczeństwa nie pojmuje co to jest zawór
    termostatyczny?
    ustaw np na 3 i poczekaj dobę, jeśli jest za ciepło to zmniejsz o 1
    kreskę(kropkę czy co tam jest narysowane) i znowu poczekaj dobę aż
    ustawisz optymalnie
    jezeli właczenie grzejnika powoduje gwałtowny wzrost temp a później
    powolne ochładzanie to znaczy że trzeba zkryzować zawór (po odkreceniu
    głowicy są jakieś numerki i tam się przekręca,
    grzejnik przy normalnej pracy powinien być ciepły na części wysokości
    a nie cały

    jeffrey