  • 1. Data: 2014-10-01 10:23:01
    Temat: Sterownik temperatury Auraton economic a głowica termostatyczna
    Od: aga <a...@n...eu>

    Witam
    Ostatnio załozyli mi w domu nowe zawory, głowice termostatyczne gdzie
    mogę ustawiac temp w skali od 1-5. Posiadam równiez na pietrze sterownik
    temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku
    pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

  • 2. Data: 2014-10-01 11:42:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "aga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku pokojowym
    >czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

    Na max, albo po prostu zdjąć głowice. W tym pomieszczeniu rządzi sterownik -
    grzanie kotła jest skoncentrowane na utrzymaniu właściwej temperatury
    właśnie w tym miejscu, głowica mu tylko będzie przeszkadzać. Pytanie czy
    pomieszczenie dla sterownika jest wybrane poprawnie. Powinno być w miarę
    często używane i zużywające najwięcej energii, spośród wszystkich istotnych
    pomieszczeń.

  • 3. Data: 2014-10-01 12:37:23
    Od: aga <a...@n...eu>

    W dniu 2014-10-01 11:42, Ghost pisze:

> [...]
    > Pytanie czy pomieszczenie dla sterownika jest wybrane poprawnie. Powinno
    > być w miarę często używane i zużywające najwięcej energii, spośród

    Ale to będzie sterownik dla 1 piętra czy dla wszystkich czyli parter i
    drugie ?

  • 4. Data: 2014-10-01 14:18:33
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "aga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    .pl...

    >Ale to będzie sterownik dla 1 piętra czy dla wszystkich czyli parter i

    Sterownik podejmuje decyzje o grzaniu kotła, więc odpowiada de facto za cały
    dom. Włącza gdy spadnie temperatura poniżej określonej i wyłącza gdy się
    odpowiednio nagrzeje. Dlatego pomieszczenie, w którym ma być zamontowany
    musi się nagrzewać najdłużej (tak aby wszystkie inne zdążyły się nagrzać
    zanim kocioł się wyłączy, i aby nie zdążyły się wychłodzić zanim się
    ogrzewanie włączy). Sterownik zna temperaturę tylko pomieszczenia, w którym
    jest zamontowany. W pozostałych pomieszczeniach decydują głowice, ale jak
    kocioł nie grzeje, to otwarcie głowicy nic nie da, nie będzie ciepłej wody.