  • 1. Data: 2017-10-11 10:04:01
    Temat: Stojaca woda w rurze w ziemi
    Od: olga <o...@g...com>

    Mam problem ze stojącą wodą w rurze i chciałem się zapytac czy nic się z
    nia nie stanie w zime, czy nie rozsadzi jak bedzie mroz itd
    A wiec tak z garazu jest rynna, wchodzi do takiego koszyczka(na liscie
    itd) a pozniej w ziemie i do rury ktora jest wkopana w ziemi na
    glebokosci ok 30 cm, moze wiecej i dochodzi do kratki ktora jest na rogu
    domu. Ostatnio zauwazylem ze stoi troche wody w tej rurze. jest troche
    mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

  • 2. Data: 2017-10-11 10:42:43
    Temat: Re: Stojaca woda w rurze w ziemi
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 października 2017 10:04:04 UTC+2 użytkownik olga napisał:
> [...]
    > mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    jesli rura jest napelniona w całym przekroju to pęknie.
    A u mnie było podobnie, pękło i cały róg budynku mi zawilgociło.

    b.

  • 3. Data: 2017-10-11 11:26:20
    Od: olga <o...@g...com>

    W dniu 2017-10-11 o 10:42, Budyń pisze:

    > jesli rura jest napelniona w całym przekroju to pęknie.
    > A u mnie było podobnie, pękło i cały róg budynku mi zawilgociło.
    >

    > b.

    Jest troche wody na dnie

  • 4. Data: 2017-10-11 12:19:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.10.2017 11:26, olga wrote:

    > Jest troche wody na dnie

    Jak na dnie to nic nie będzie. Ale jak Budyń napisałm jak jest pełna to
    pęknie.

  • 5. Data: 2017-10-11 12:34:01
    Od: olga <o...@g...com>

    No jest wody w rurze ok 30-40%, wiecej nie bedzie bo troche spadek jest

  • 6. Data: 2017-10-11 12:36:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.10.2017 12:34, olga wrote:
    > No jest wody w rurze ok 30-40%, wiecej nie bedzie bo troche spadek jest

    To nie pęknie
    Plastikowe foremki do lodu nie pękają w lodówce.

  • 7. Data: 2017-10-11 13:18:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.10.2017 o 10:04, olga pisze:
> [...]
    > mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    Trudno przewidzieć.
    Teraz wody jest tylko 30% i tyle jak zamarznie, to nic się nie stanie.
    Problem w tym, że w zimie z dachu będzie zawsze trochę kapać i ściekać w
    dół i tam może zamarzać (nawet na pewno) i może dojść do stanu, gdzie
    stopniowo zamarznie cały przekrój rury i ją rozsadzi.
    Ja bym poczekał i obserwował. Ja się okaże, że rura zamarza, to sypać sól.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-10-11 23:19:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    Jak robili fachowcy, to nic nie trzeba robić :-)

    Jak rura nie jest pełna, to nic się nie stanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2017-10-12 12:23:49
    Od: "n...@s...pl" <j...@g...com>

> [...]
    > mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    ==================
    Witam.
    Być może nie stanie się nic.
    Ale podpowiem skrajną sytuację:
    grunt (wraz z rurą odprowadzającą) zamarza.
    Przy chwilowych odwilżach z dachu spływa woda pozostając w niedrożnym (zamarzniętym)
    kanale odpływowym. I zaczyna się problem. W takim przypadku możliwe jest nawet
    rozsadzenie rury spustowej z dachu, a to już koszty...
    Taką sytuację (nie tylko gdy w odpływie stoi woda, ale także np. gdy odprowadzenie
    jest posadowione/zakopane zbyt płytko) może rozwiązać kabel grzewczy oporowy,
    najlepiej ze sterowaniem termostatycznym. Rozwiązuje sprawę definitywnie.
    Pozdrawiam - JK.

  • 10. Data: 2017-10-12 14:06:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 października 2017 23:20:00 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Jak robili fachowcy, to nic nie trzeba robić :-)
    >
    > Jak rura nie jest pełna, to nic się nie stanie.

    tak - ale trzeba pamietac ze do chwili gdy sie nie napelni. Gdy grunt bedzie
    zamrożony a z dachu bedzie ciekło to korek sie moze powiekszac.

    b.