  • 1. Data: 2021-01-12 13:53:36
    Temat: Stolarstwo. Mocowanie formatek do profili stalowych
    Od: Kris <k...@g...com>

    Czy sa jakies systemy mocowania, łaczniki aby zamocowac formatki meblowe/dreweniane w
    ramkach z kształtowników stalowych
    chodzi mi o tzw meble loft
    Np coś takiego
    https://hugle.pl/regaly/915-regal-borlange.html
    Pomijając drzwi szuflad itp to w jaki sposób sa mocowane formatki drewniane wewnątrz
    ramek z profili stalowych

  • 2. Data: 2021-01-12 22:30:13
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 13:53, Kris pisze:
> [...]
    > https://hugle.pl/regaly/915-regal-borlange.html
    > Pomijając drzwi szuflad itp to w jaki sposób sa mocowane formatki drewniane

    Śruby. Wiercisz otwór w metalu i w drewnie. W metalu gwintujesz. W
    drewnie pogłębiasz żeby łeb schować. Skręcasz. Za resztę zapłacisz kartą
    mastercard.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2021-01-12 23:07:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.01.2021 o 22:30, Jakub Rakus pisze:

    > Śruby. Wiercisz otwór w metalu i w drewnie. W metalu gwintujesz. W
    > drewnie pogłębiasz żeby łeb schować. Skręcasz. Za resztę zapłacisz kartą
    > mastercard.

    za kawalera, miałem łóżko piętrowe. ja spałem na piętrze, na dole było
    biurko z kompem, lutownicą itp. konstrukcja była stalowa, z kątowników.
    mama prosiła abym to zostawił, ale może jakoś poprawił estetykę. kupiłem
    listewki drewniane w o profilu kątownika i ponaklejałem za pomocą
    silikonu na wszystkie kątowniki. wyglądało to jakby całośc była wykonana
    z drewnianych listewek o przekroju kwadratu. przeżyło jakies 25 lat. w
    zeszłym tygodniu to rozwalałem. ani jedna listewka nie przetrwała
    odrywania od metalu. siła spójności drewna była mniejsza, niż siła
    silikonu spajającego listewkę z metalem.

    Reasumując: spróbuj połączyć metal z drewnem zwykłym silikonem, albo
    czymś co się nazywa klej do szyb samochodowych boll

    ToMasz

    PS
    Choć w tym meblu na fotce jest to prawdopodobnie posrkęcane wkrętami do
    drewna, nidagipsami - czymś takim

  • 4. Data: 2021-01-12 23:26:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 12 stycznia 2021 o 22:30:09 UTC+1 Jakub Rakus napisał(a):

    > Śruby. Wiercisz otwór w metalu i w drewnie. W metalu gwintujesz. W
    > drewnie pogłębiasz żeby łeb schować. Skręcasz. Za resztę zapłacisz kartą
    > mastercard.

    Nie zrozumiałeś Ty mnie albo ja Ciebie?
    Dla uproszczenia: ramka że stalowych profili o przekroju 2x2cm
    Wewnątrz tej ramki wpasowana płyta meblowa czy inna klejonka grubości 2cm
    Jak przymocować płytę do ramki aby na zewnętrznych krawędziach ramki nic nie wiercić

  • 5. Data: 2021-01-13 07:41:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież napisał receptę.

    -----

  • 6. Data: 2021-01-13 08:25:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 12 stycznia 2021 o 23:26:52 UTC+1 Kris napisał(a):

> [...]
    > Jak przymocować płytę do ramki aby na zewnętrznych krawędziach ramki nic nie

    Ja bym wkręcil jakies blachowkręty (albo nagwintował czy jakieś nitonakrętki i
    gwintowane pręty...) na przednim profilu od strony płyty, w płycie na krawędzi
    odpowiednie otwory, żeby te śruby tam wlazły, następnie włozył płytę lekko po skosie
    na śruby, jak wejdą, to cała płyta już w ramce będzie... . Od tylu (niewidoczne)
    przykręcił bym na wylot...
    Druga opcja to takie bolce z przodu i z tyłu i całość po włożeniu płyt poskręcać
    (czyli jakoś dokręcić tylną część stelaża)

  • 7. Data: 2021-01-13 08:32:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    albo (nierozbieralne) jakieś piny na sprężynach, coś typu
    https://bobin.com.pl/akcesoria-do-stolow-pin-lokujac
    y-stolu-cepacomo,c27,p2548,pl.html
    bez mocowania, sama tulejka... wsadzić w płytę meblową, w profilu tylko otwory...

  • 8. Data: 2021-01-13 08:52:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 stycznia 2021 o 08:25:29 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    na śruby, jak wejdą, to cała płyta już w ramce będzie... . Od tylu (niewidoczne)

    Cos takiego chodzi mi po głowie właśnie
    Mam przyrząd do połączeń niewidocznych, nawiedziłbym więc otwory w formatkach i
    wkrętami samogwintujacymi przykręcił do profila a nawiert zamaskował .
    I póki co tylko taka opcję rozważam właśnie.
    Miałem nadzieję że są jakieś systemowe rozwiązania
    Inaczej- są bo kilka miesięcy temu w jakimś markecie widziałem meble loft do łazienek
    i właśnie takie dedykowane łączniki tam były zastosowane.
    Ale wtedy nie sfociłem, a teraz via net znaleźć nie mogę

  • 9. Data: 2021-01-13 08:53:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 stycznia 2021 o 08:32:11 UTC+1 WS napisał(a):
> [...]
    y-stolu-cepacomo,c27,p2548,pl.html
    > bez mocowania, sama tulejka... wsadzić w płytę meblową, w profilu tylko otwory...

    Jest to jakiś trop
    Dzięki

  • 10. Data: 2021-01-13 10:13:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Jak przymocować płytę do ramki aby na zewnętrznych krawędziach ramki nic nie
    Odradzam Ci robienie takiego mebla. Nie dasz rady pospawać z wymaganą dokładnością
    elementów. Żeby dobrze pospawać potrzebny jest przyrząd spawalniczy. To droga rzecz i
    dla jednego elementu nie opłaca się robić. Bez przyrządu elementy się pogna przy
    spawaniu. Jeśli miałbym takie rzeczy robić na sprzedaż, czyli w ilości większej niż
    jedną sztuka to bym elementy stalowe zagrzewał. Też potrzebny przyrząd ale
    delikatniejszy niż do spawania. Półki wklejone w ramki. Drewniane elementy pionowe
    mocowane do półek i klejone do szkieletu.