  • 1. Data: 2016-06-27 10:16:28
    Temat: Stopa pod słupek bramy przesuwnej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Robię wjazd i wszelkie betony pod bramę przesuwną.

    Światło 4,3 m, masa z wypełnieniem jakieś 200 kg (pusty profil i drewno).

    Wykonawca robót bud: panie, stopa co najmniej 2 m długa, 50 cm szeroka i
    metr głęboka.
    Producent (i instalator) bram: stopa 1,4 m długości na 40 cm szerokości na
    1 metr głębokości.
    Kto ma rację?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-06-27 12:01:41
    Temat: Re: Stopa pod słupek bramy przesuwnej
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > metr głęboka.
    > Producent (i instalator) bram: stopa 1,4 m długości na 40 cm szerokości na

    Ten, który wiedzę opiera o doświadczenie i oględziny gruntu.I daje gwarancję!!

    Pozdrawiam - JK

  • 3. Data: 2016-06-27 15:37:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-27 o 10:16, Maciek pisze:

> [...]
    > metr głęboka.
    > Producent (i instalator) bram: stopa 1,4 m długości na 40 cm szerokości na

    Dlugosc zalezy od dlugosci bramy w konsekwencji rozstawu wozkow. Jak
    instalator mowi 1,4 to to jest pewnie jakas wartosc minimalna zeby drugi
    wozek ustawic tak zeby brama mogla sie zamknac. Reszta zalezy od gruntu.
    Moj kolega robiacy bramy opowiadal mi przypadek, ze montowal brame a
    wczesniej kopal pod fundament. No i pieknie sie kopalo, szlo leciutko,
    grunt piekny. Zabetonowal, poczekal iles tam i przyjechal z brama. Po
    zalozeniu i probie zamkniecia, caly betoniak w tym gduncie zaczal sie
    klasc razem z brama. Wiec pewnie lepiej glebiej, szerzej i dluzej niz
    zbyt oszczednie.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2016-06-27 15:55:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:37:18 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > klasc razem z brama. Wiec pewnie lepiej glebiej, szerzej i dluzej niz
    > zbyt oszczednie.

    Tym bardziej, ze roznica to 0,5 kubika betonu (~80-90 pln). Plus z 10-20
    pln wiecej za wykopanie dla koparkowego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-06-27 15:57:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:55:38 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > pln wiecej za wykopanie dla koparkowego :)
    To takie pół grobu
    Po co tam koparkowego mieszac.

  • 6. Data: 2016-06-27 16:09:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 15:57:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > To takie pół grobu
    > Po co tam koparkowego mieszac.

    Taniej pewnie wyjdzie niz grabarz ;))
    No i mozna zrobic przy okazji innych wykopalisk :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-06-27 16:20:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2016 15:37:29 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Reszta zalezy od gruntu

    Glina, twarda jak cholera i zbita. Wody gruntowe nie istnieją (przynajmniej
    do 2,5 m).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-06-27 16:23:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 16:20:49 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Glina, twarda jak cholera i zbita. Wody gruntowe nie istnieją (przynajmniej
    > do 2,5 m).

    Akurat glina to niezbyt dobry material pod fundament - pod wplywem wody
    robi sie jak plastelina, jest elastyczna i fundament moze sie w niej
    "utopic" :) Ja bym zrobil dla pewnosci troche szerzej, sily dzialajace
    na taki fundament sa duze:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-06-27 20:06:47
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > metr głęboka.
    > Producent (i instalator) bram: stopa 1,4 m długości na 40 cm szerokości na

    Ani jeden ani drugi. Fundament pod bramę ma być na całości, jednolity.
    Od słupka do elementu nośnego bramy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2016-06-27 20:34:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 20:06:50 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Ani jeden ani drugi. Fundament pod bramę ma być na całości, jednolity.
    > Od słupka do elementu nośnego bramy.

    Mam tak (jakos tak wyszlo;) ale to niepotrzebne, bo i po co?
    To ma sens jak bys robil brame dwuskrzydlowa albo fundament pod dwa slupki
    z furtka. Inaczej - szkoda kasy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.