  • 11. Data: 2018-04-16 16:55:58
    Temat: Re: Straty ciepła przez nieocieplone ściany szczytowe
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.04.2018 23:54, s...@g...com wrote:

    > Ale mysle ze kupujac ze 2-3 tarcze diamentowe i przycinajac te szczyty mozna to
    samodzielnie zrobic w 2-4 dni.

    Nowo budujący tego jeszcze nie rozumieją. Przekonają się jak będzie już
    za późno i za kosztownie :-)

  • 12. Data: 2018-04-19 16:52:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 12, 2018 at 7:04:15 PM UTC+2, cyceron wrote:

    > Tak sobie na szybko przeliczyłem, zakładając lambdę pianki na poziomie
    > 0,04 W/mK to dla 2cm warstwy i 6m^2 powierzchni - mam 12W/K strat. Ok,
    > może realnie wyjdzie trochę mniej bo gdzieniegdzie jest 4cm.

    a nie trzeba doliczyc jeszcze grubosci sciany miedzy sufitem a tym ociepleniem?
    pewnie ponad 30cm zelbet + cos?

    wg http://www.styropmin.pl/1,6,6,0,kalkulatory
    sciana 25cm zelbetu + 2cm styropianu 040 ma U=1.22 W/(m2K), co juz daje prawie polowe
    mniej...

    WS