  • 11. Data: 2018-04-12 18:18:35
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Potrzebujesz wakacji i "wiertnicy ręcznej" (wpisz w Allegro).
    >
    > Wiercenie to drobiazg, choc w kamienistym gruncie potrafi
    > doprowadzic do łez. Diabeł tkwi w szczegółach, a najboleśniejsze
    > będzie osuwanie się błota i koniecznosc stosowania rur
    > osłonowych, gdy znajdziejsz się w warstwie mokrej. Zazwyczaj
    > amator nie da rady wyjąć tej osłony i jest problem, bo
    > zaoslonowany otwór bierze wodę tylko denkiem ...
    >
    > Jest duzo niespodzianek i technik, bogaty material na yuotube.
    > Zapomnij, ze woda wyleci sama. Srednica musi byc taka, aby
> [...]

    Albo wiertnica, albo ruta z zaworem kulowym, albo rura z klapką.
    O co chodzi z tą rurą osłonową w warstwie mokrej i po co trzeba ją wyciągać?
    Przecież wystarczy żeby osłonowa kończyła się powyżej filtra rury właściwej
    i nie trzeba jej wyciągać.
    Z tego co wiem to osłonowa jest potrzebna wyłącznie po to żeby zlikwidować
    opór wciskania rury na głębokości kilku metrów. Jak już osłonowej nie idzie
    wepchać głębiej, to wciskasz w nią cieńszą i dalej idzie wciskanie.
    Jeszcze zauważyłem że jedni dają filtry siatkowe a inni nie, tylko wypłukują
    piasek i tworzą filtr z kamyków na zewnątrz rury.

  • 12. Data: 2018-04-12 18:19:40
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Jasne ze jest sposob. Sloik po ogorkach na sznurku.

    No, widzę ze ci się zagryzka skończyła.

  • 13. Data: 2018-04-12 20:57:35
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > To napisz, jak wygląda zrobienie takiej studni na 15m?
    Bardzo prosto.Dogadujesz się s facetem od wiertnic, że zrobi Ci studnię.
    Jak powiedzialem, granicą jest 30 metrów, cena- nie wiem, niedawno było okolo 100
    PLN z metra. Głębokości, plus materiał.Szczegóły: czasami mają sprawdzanie
    elektrooporowe, czy woda jest.Czasami da się zrobić tak, że - jeśli woda nie
    wyszła- płacisz tylko za dojazd.Ale to szczegóły.
    Potem szlamowanie-to już powiedzą ile- ale ze dwa dni trzeba.A potem tylko
    pąpa w rule i można się myć!
    Pozdro.abomito

  • 14. Data: 2018-04-13 07:49:36
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 18:18, Bob Budowniczy pisze:

    > Albo wiertnica, albo ruta z zaworem kulowym, albo rura z klapką.

    W suchej warstwie lepszy jest swider, w błocie jakas rura z zamknięciem
    (szlamówka)

    > O co chodzi z tą rurą osłonową w warstwie mokrej i po co trzeba ją
    > wyciągać?

    Rura oslonowa moglaby byc obudową studni i wtedy jej nie wyciagasz.
    Jednak jej najglebszy segment powinien byc ponacinany i owiniety
    nylonowa siatka, a to utrudnia jej wciskanie w otwór . Owijka
    wciskana bez oslony moze sie zmechacic. Niemniej tak wlasnie robilem.

> [...]
    > zlikwidować opór wciskania rury na głębokości kilku metrów. Jak już
    > osłonowej nie idzie wepchać głębiej, to wciskasz w nią cieńszą i dalej

    Czasem nie da sie wciskac bez wybierania materialu, a to powoduje
    obwalanie sie scianek.
    Aby pracowac w oslonie trzeba miec drugi - węzszy zestaw narzedzi.

    > Jeszcze zauważyłem że jedni dają filtry siatkowe a inni nie, tylko
    > wypłukują piasek i tworzą filtr z kamyków na zewnątrz rury.

    Pewnie zalezy od osrodka. Mialem plynna glinke, zero kamyków.

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2018-04-13 17:41:14
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Bardzo prosto.Dogadujesz się s facetem od wiertnic, że zrobi Ci studnię.
    > Pozdro.abomito

    ha ha, chyba się trochę nie zrozumieliśmy, mi chodzi o samodzielne wykonanie
    takiej studni a nie zlecenie wykonania specjalistycznej firmie :)

  • 16. Data: 2018-04-13 17:59:06
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > W suchej warstwie lepszy jest swider, w błocie jakas rura z zamknięciem
    > (szlamówka)

    Na allegro można dostać zestaw za 500zł ze świdrem do 10m, razem ze
    szlanówka,więc pewnie do 10m wiercimy a potem szlamówką:) No i świdrem 185mm
    bez problemu wsadzę rurę osłonową 160mm na głębokość 10m:)

    > Pewnie zalezy od osrodka. Mialem plynna glinke, zero kamyków. pozdro -- A

    Skoro studnia kręgowa u mnie działa, to znaczy ze jest piach:)

  • 17. Data: 2018-04-13 21:07:25
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > ha ha, chyba się trochę nie zrozumieliśmy, mi chodzi o samodzielne wykonanie
    > takiej studni a nie zlecenie wykonania specjalistycznej firmie :)
    Nie wiem jak Ty, ale ja doskonale Cię zrozumiałem.
    Jeżeli nie widziałeś wiercenia studni, lepiej dać zarobić innym, bardziej
    doświadczonym.Wystarczy, że na to zarobisz.A czas też kosztuje.A najdroższa jest
    nauka.
    Szczegolnie jest kosztowna nauka na własnych błędach...
    Może się to zrobić inaczej.Choćby rura w studni, którą masz.A jeśli masz już
    studnię to po co druga- jak przy samochodach- kolor się znudził?
    Ale nie mój czas, nie moje pieniądze.
    Pozdro. abomito

  • 18. Data: 2018-04-13 22:29:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 21:07:27 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

    > A jeśli masz już
    > studnię to po co druga- jak przy samochodach- kolor się znudził?

    Inżyniery tak maja
    Bob kilka razy już tu za inżyniera robił;)

  • 19. Data: 2018-04-14 18:05:14
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    W jedna i drugą trzeba zainwestować żeby mieć z niej wodę,
    koszt podobny a mogę wywiercić studnię blisko miejsca docelowego.

    > Inżyniery tak maja
    > Bob kilka razy już tu za inżyniera robił;)

    Bob przynajmniej może sie pochwalić technicznym wykształceniem inżynierskim,
    natomiast Kris to pewnie typowy handlowiec pompami ciepła, lub innym
    badziewiem budowlanym, ze skończona podstawówką w wieku 20 lat, ha ha:)

  • 20. Data: 2018-04-14 19:14:25
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > studnię to po co druga- jak przy samochodach- kolor się znudził?
    > Ale nie mój czas, nie moje pieniądze. Pozdro. abomito

    Koszt jest ten sam, żeby uzyskać wodę z mojej studni, to trzeba zainwestować
    2-3 tyś zł, tyle samo wydał bym na samodzielne zrobienie tej studni i tyle
    samo kosztowało by zlecenie zrobienia takiej studni fachowcom, tylko że w
    mojej okolicy z tymi fachowcami jest problem, bo wszyscy po podłączali się
    sieci i studni praktycznie nikt nie robi.