  • 31. Data: 2018-04-21 22:17:44
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Już kupiłem zestaw do ręcznego wiercenia studni na głębokość 20m

    Powodzenia życzę. Napisz, jak Ci poszło.
    Pozdro.abomito.

  • 32. Data: 2018-04-22 18:10:56
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Powodzenia życzę. Napisz, jak Ci poszło. Pozdro.abomito.

    Zastanwiam się jak wyłaczać pompe w takiej turze 160mm kiedy poziom wody
    spadnie?
    Dostępne pływaki tutaj nie działąją, bo rura za wąska i pływak nie będzie
    miał miejsca zeby się położyć.
    Głowie się jeszcze, na ilu metrach pod lustrem wody zrobić otwoty w rurze?

  • 33. Data: 2018-04-25 19:22:25
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-22 18:10, Bob Budowniczy pisze:

    > Zastanwiam się jak wyłaczać pompe w takiej turze 160mm kiedy poziom wody
    > spadnie?
    > Dostępne pływaki tutaj nie działąją, bo rura za wąska i pływak nie
    > będzie miał miejsca zeby się położyć.

    Nie slyszalem o plywakach w malych studniach wierconych. Byc moze
    dobierzesz pompe, która nie wyssie calej wody i wyłącznik nie będzie
    potrzebny. Najsłabsza i dajaca doskonale cisnienie, to "ruska"
    membranówka chyba 150W. Niestety głośna. Nie boi się szlamu.

    Jesli beda klopoty z wyłączeniem, to zmontujesz cos "na Arduino"?

    > Głowie się jeszcze, na ilu metrach pod lustrem wody zrobić otwoty w rurze?

    Jesli bedziesz wiercic w oslonie, to na razie tym sie nie martw.
    Zobaczysz jak idzie, ile masz metrów poniżej lustra i zanurzysz
    tyle otworowanej rury, ile się da. Ryzyko: oslony nie da sie
    wyjac i znajdziesz się z ręką w nocniku, znaczy z ponawiercaną
    studnią w osłonie. Niedobrze.

    Jesli jechałbyś od razu studnią właściwą, nawiercilbym dolne 2-3 metry.
    Plus modlitwa, żeby obszar otworów dobrze wslizgiwał się w Matkę Ziemię.

    Lepiej od otworów dzialaja naciecia pilką do metalu. Bardzo gęsto,
    bardzo pracowicie, tak rozmieszczone aby zbytnio nie oslabic rury.
    Obszar nacięć należy solidnie owinąć nylonową siatką, w ostateczności
    workiem polipropylenowym.

    Tu moja studnia, z której wiatrak lub solarek wydobywa max 1m3 wody na
    dobe. To bardzo mało:

    http://www.astar05.pl/wind/w76a.jpg

    Szykuj szwagrów, bo w pojedynkę nie ma zabawy. Powodzenia.
    --
    A S

  • 34. Data: 2018-05-06 10:33:03
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Nie slyszalem o plywakach w malych studniach wierconych. Byc moze
    > dobierzesz pompe, która nie wyssie calej wody i wyłącznik nie będzie
    > potrzebny.

    Cyba tak zrobię że dobiorę pompę o odpowiedniej wydajności, dostosowanej do
    studni i odbiorniak wody, to wtedy system będzie działą bez hydroforu:)

> [...]
    > Plus modlitwa, żeby obszar otworów dobrze wslizgiwał się w Matkę Ziemię.
    > Tu moja studnia, z której wiatrak lub solarek wydobywa max 1m3 wody na

    Widzę że dałeś najbardziej skomplikowany filtr siatkowy, oczko siadtki
    dobiera się do ziarnistości piasku, to za dużo zabawy. Ponawiercam rurę
    wiertłem 2mm, tylko co będzie gdy piasek będzie drobniejszy niż 2mm, będzie
    mi się do rury lał piasek mimo wypłukania studni?

    Czy dno rury na końcu zatkałeś i jak?