  • 1. Data: 2014-07-24 20:58:37
    Temat: Studnia vs pozwolenia
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Hej
    Mam pytanie przymierzam się do wiercenia studni(tylko wiercenia bez obudowy
    bo to ważne). I się pytam naszych oficjeli w strostwie czy jakąś dokumntację
    im się należy przy poborze do 5m3 na własny użytek i h studni poniżej 30m?
    Jakież moje zdiwienie było, że wymagają
    Projektu prac geologicznych
    Dokumntacje hydrologiczną
    Te kwity do nich potem do 2 mcy czekania i mogę wiercic.
    ========
    Ale ta dokuntacja to jakies 1,5 kPLN wiec pomyszkowałem troche i się okazuje
    że w innych powiatach nic nie trzeba :( tylko po wywierceniu zgłosić obudowę
    studni do wydziału bodownictwa ot wszystko).
    A pan u nas w Strostwie na to że jego nie interesuje że u nas to jest z
    projektami i JUŻ. Wydaje mi się że prawo w kreju obowiązuje takie samo ale
    chyba się mylę jak jemu udowanić zeby mieć "dupochron", żeby zraz nie
    powiedzieli że prace górnicze bez zezwolenia i potem sądy a na końcu NSA.
    Jakieś pomysły???
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2014-07-24 21:46:52
    Temat: Re: Studnia vs pozwolenia
    Od: a...@g...com

    > .:Artur:.

    wode dostarcza spolka gminna? acha...
    to jak wszyscy by mieli studnie to przydupasy aktualnego krolika w tej spolce pojda
    na bruk?
    eeee tak to nie bedzie zeby to tak moglo byc...
    to i trudnosci sie pojawiaja.
    pogadaj z prawnikiem czy mozna kopac bez pytania, czyli 3,14erdol ich po prostu:
    "panie ta studnia tu juz byla, z przed wojny chyba, okopalim na nowy system i tyle."
    zaznaczam prawnika bo nie wiem czy czasem nie maja prawa zabic ci pierworodne dziecko
    za taka studnie....

  • 3. Data: 2014-07-24 22:09:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-24 20:58, .:Artur:. wrote:
> [...]
    > chyba się mylę jak jemu udowanić zeby mieć "dupochron", żeby zraz nie
    > powiedzieli że prace górnicze bez zezwolenia i potem sšdy a na końcu NSA.

    Ten kwit może Cię zainteresować:

    <http://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_03/9f7c0584cb7c2a
    168796dc560d5b22bc.pdf>

    Tak więc zgłosiłbym roboty budowlane (obudowa ujęć wód podziemnych, no
    bo chyba coś w tę dziurę w ziemi planujesz wetknąć) i poczekałbym na
    sprzeciw starostwa (pewnie się odniosą do samego wiercenia studni),
    który bym zaskarżył powołując się na kwit z linku.

    BTW, zdarza się też, że na wiercenie studni starostwa wymagają PnB. Ale
    tu IMHO przeginają jako, że studnia nie jest wymieniona w art. 3 ustawy
    prawo budowlane.

    Piotrek

  • 4. Data: 2014-07-24 22:25:59
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > <http://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_03/9f7c0584cb7c2a
    168796dc560d5b22bc.pdf>

    Widzialem to i zadzwonilem nawet w tej sprawie do klienta a on do mnie ze
    jego to nie interesuje gla niego liczy sie prawo wodne i geologiczne po
    prostu BETON.
    Tam myślę czy Ministerstwo Górnictwa wyda mi takiego kwita i potwierdzi mi
    to na piśmie bo jak mam się kopać z urzędasami to mi sięnie uśmiecha.
    Tymbardziej że sprawa sąsiada zakończyła się w NSA oczywiście urząd
    przewalił z kretesem....
    --
    .:Artur:.

  • 5. Data: 2014-07-24 22:57:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dokumntację
    > im się należy przy poborze do 5m3 na własny użytek i h studni poniżej

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/26694B662C
    Przeczytaj uważnie.
    Wyroki sądów administracyjnych są obowiązującą wykładnią w zakresie
    przepisów powołanych w rozstrzygnięciu.

    Znaczy to, że żaden urząd nie może wydać decyzji sprzecznej z wyrokiem
    sądu.
    g.

  • 6. Data: 2014-07-24 23:07:51
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisów powołanych w rozstrzygnięciu.
    >
    > Znaczy to, że żaden urząd nie może wydać decyzji sprzecznej z wyrokiem

    Dodatkowo:
    II OSK 2227/10 - Wyrok NSA z 2012-02-07
    II SA/Kr 1109/13 z wyrok WSA w Krakowie z 2013-12-09

  • 7. Data: 2014-07-24 23:11:19
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Dodatkowo:
    > II OSK 2227/10 - Wyrok NSA z 2012-02-07
    > II SA/Kr 1109/13 z wyrok WSA w Krakowie z 2013-12-09

    Tu jest chyba to o co Ci chodziło:
    http://prawo.rp.pl/artykul/1089987.html
    g.

  • 8. Data: 2014-07-24 23:54:21
    Temat: [OT] Re: Studnia vs pozwolenia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-24 22:57, Grzegorz wrote:
    > Wyroki sądów administracyjnych są obowiązującą wykładnią w zakresie
    > przepisów powołanych w rozstrzygnięciu.

    W ogólnym przypadku nie są. Zresztą to nic dziwnego jako, że sądy
    administracyjne potrafią wydawać odmienne wyroki w bardzo podobnych
    sprawach.

    Nieco upraszczając: dopiero uchwały NSA są wiążące.

    Piotrek

  • 9. Data: 2014-07-24 23:59:01
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 20:58:37 UTC+2 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > Hej Mam pytanie przymierzam si? do wiercenia studni(tylko wiercenia bez obudowy bo
    to wa?ne). I si? pytam naszych oficjeli w strostwie czy jak?? dokumntacj? im si?
    nale?y przy poborze do 5m3 na w?asny u?ytek i h studni poni?ej 30m? Jakie? moje
    zdiwienie by?o, ?e wymagaj? Projektu prac geologicznych Dokumntacje hydrologiczn? Te
    kwity do nich potem do 2 mcy czekania i mog? wiercic. ======== Ale ta dokuntacja to
    jakies 1,5 kPLN wiec pomyszkowa?em troche i si? okazuje ?e w innych powiatach nic nie
    trzeba :( tylko po wywierceniu zg?osi? obudow? studni do wydzia?u bodownictwa ot
    wszystko). A pan u nas w Strostwie na to ?e jego nie interesuje ?e u nas to jest z
    projektami i JU?. Wydaje mi si? ?e prawo w kreju obowi?zuje takie samo ale chyba si?
    myl? jak jemu udowani? zeby mie? "dupochron", ?eby zraz nie powiedzieli ?e prace
    g?rnicze bez zezwolenia i potem s?dy a na ko?cu NSA. Jakie? pomys?y??? -- .:Artur:.

    Witam
    A kto ci każe tak glęboko wiercić?Pogadaj z fachowym studniarzem,on ci wyjaśni.
    Haczyk jest w tych"poniżej 30 m"na taką studnię potrzebna dokumentacja.Do 30m nic
    nie trzeba(no dobra,może zgloszenie)a glębokości studni nikt nie
    sprawdza-przynajmniej ja o tym nie slyszalem.

  • 10. Data: 2014-07-24 23:59:52
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    > wyrokiem

    > Tu jest chyba to o co Ci chodziło:
    > http://prawo.rp.pl/artykul/1089987.html

    Abstrachujac od racjonalnej wykladni sadu w mule nieracjonalnych przepisow;
    kurwa, to juz nawet na wykopanie dziury na wlasnej ziemi trzeba kolanami
    trzec urzednicze podlogi?
    To zadna zatem wlasnosc w tym kraju.

    Tmek