  • 1. Data: 2019-10-20 20:30:21
    Temat: Styropian Austrotherm
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Znajomy budował dom i ocieplał styropianem Austrotherm, chyba jedynym
    obecnie na rynku z deklaracją gwarantowanej gęstości, czyli podobno
    wymieniają jak styropian nie spełnia deklarowanej gęstości.
    Po budowie zostało mu kilka paczek a ja kupiłem od niego zwie, bo do czegoś
    potrzebowałem, ale okazało się że te paczki nie spełniają deklarowanej
    gęstości i to grubo, potem okazało się że w jednej paczce są płyty o różnej
    gęstości, część zgodnych z deklaracją a część nie, następnie okazało się że
    w jednej paczce są płyty różne grubości, cześć zgodnych z tolerancją, część
    nie, normalnie odjazd, aż strach pomyśleć co z tym ocieplonym domem będzie.
    Finalnie znajomemu została jedna paczka, więc mówię mu żeby zgłosił to
    producentowi, to wymienią (oczywiście tą jedną paczkę a nie ten w
    ociepleniu)), przynajmniej może dowiemy się w czym był problem.
    Więc po długim czasie przyjechał przedstawiciel tej firmy, przywiózł paczkę
    styropianu zgodną z deklaracją a zabrał reklamowana i cisza, więc znowu po
    długim czasie dzwonimy do firmy i się pytamy o tą paczkę co się stało i
    usłyszeliśmy odpowiedź że oni nie stwierdzili nieprawidłowości gęstości
    odebranej paczki styropianu, szczęki nam opadły!!!
    Może ta historia da komuś do myślenia co warte są te wszystkie deklaracje w
    budowlance a zwłaszcza w styropianie, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2019-10-21 09:59:05
    Temat: Re: Styropian Austrotherm
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Może ta historia da komuś do myślenia co warte są te wszystkie deklaracje w
    > budowlance a zwłaszcza w styropianie, pozdrawiam.

    Onegdaj pastuszek zaczął mordę piłować, że złe wilki mu owce mordują.Inni
    pastuszkowie pastuszkowie przybiegli, ale ale zainteresowany powiedział,
    że tylko żartował, bo chciał sprawdzić jak szybko koledzy przybiegną.
    Wkurzeni poszli.
    Kilka dni póżniej znowu pastuszek zaczął się wydzierać, że wilki...
    Koledzy przybiegli, ale znowu ich w trąbę zrobił, więc mu mordę obili i
    poszli.
    Jakiś czas póżniej znowu: wilki! Ale nikt nie pobiegł, żeby na idiotę nie
    wyjść.I złe wilki zażarły pastuszka i jego owce...
    Może ta historia da komuś do myślenia...
    Pozdro.abomito.

  • 3. Data: 2019-10-21 10:15:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 października 2019 21:18:12 UTC+2 użytkownik SpiskowyMocny
    napisał:

    > następnie okazało się że
    > w jednej paczce są płyty różne grubości,

    linie produkcyjną ktos przestawiał, zeby różne grubosci w paczce były, zaiste spisek

    b.

  • 4. Data: 2019-10-21 10:20:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > Po budowie zostało mu kilka paczek a ja kupiłem od niego zwie, bo do czegoś
    > potrzebowałem, ale okazało się że te paczki nie spełniają deklarowanej
    > gęstości i to grubo,

    A jak to sprawdziłeś?

  • 5. Data: 2019-10-21 18:40:54
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 października 2019 03:20:57 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > A jak to sprawdziłeś?

    Uwaga, wroze:
    zmierzyl wymiary plyt, uzyl tajemnej widzy przekazywanej dzieciom w okreslonych
    porach przedwieczornych kiedy ich rodzicie nie patrza uzyskujac objetosc plyty. Uzyl
    nastepnie przyrzadu czarnoksieskiego wskazujacego na ilosc materyi w rzeczonej plycie
    a nastepnie przy uzyciu weglowego precika i glownie weglowych cienkich plyteczek
    uzywajac tajemnej metody uzyskal gestosc.

    Taka to procedure wykonal dla calej paczki plytek styropianowych.

    Tak wywrozylem :)

  • 6. Data: 2019-10-24 17:11:12
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał:

> [...]
    > cienkich plyteczek uzywajac tajemnej metody uzyskal gestosc.
    > Taka to procedure wykonal dla calej paczki plytek styropianowych.

    W dzisiejszych czasach gimnazjów i gimbusów to jest naprawdę wiedza tajemna,
    sam odniosłem takie wrażenie dyskutując z przedstawicielem handlowym
    Austrothermu, zaczynają się czasy wróżenia i czarnej magii.

  • 7. Data: 2019-10-24 19:57:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 21, 2019 at 6:40:56 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

    > zmierzyl wymiary plyt,

    >. Uzyl nastepnie przyrzadu czarnoksieskiego wskazujacego na ilosc materyi w
    rzeczonej plycie

    no dobra, a zalegalizowane w odpowiednim urzedzie (miar i hgw czego)?
    bo jak nie to pomiar jest bezwartosciowy ;)

  • 8. Data: 2019-10-24 20:05:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2019 20:30, SpiskowyMocny wrote:
    > Może ta historia da komuś do myślenia co warte są te wszystkie
    > deklaracje w budowlance a zwłaszcza w styropianie, pozdrawiam.

    Ale to wszyscy wiedzą -
    https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/jak
    osc-wyrobow-budowlanych-prawda-czy-falsz-aa-hNqd-WJM
    S-cBfe.html?player=1108

    "84 % producentów styropianów podaje na opakowaniu inne parametry niż ma
    w rzeczywistości produkowany i sprzedawany styropian."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-10-25 15:03:24
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > "84 % producentów styropianów podaje na opakowaniu inne parametry niż ma w
    > rzeczywistości produkowany i sprzedawany styropian."

    Myślę że te dane są i tak mocno zniżone, bo w rzeczywistości jest znacznie
    gorzej, ale kto posmaruje, ten jedzie.
    Nie wiem czy wszyscy wiedzą, bo nikt nie wie od czego im pękają ściany,
    posadzki, fundamenty.
    A ci co wieidzą to i tak są w takiej samej sytuacji co ci co nie wiedzą, bo
    niby co zrobią, otworzą własną fabrykę materiałów budowlanych?

  • 10. Data: 2019-10-25 15:09:09
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    WS napisał:

    > no dobra, a zalegalizowane w odpowiednim urzedzie (miar i hgw czego)?
    > bo jak nie to pomiar jest bezwartosciowy ;)

    Nie wiem czy zalegalizowane, ale myślę ze obecnie wszystkie miary muszą być
    wzorcowane w urzędzie miar.
    Zresztą ja wagę sprawdzałem na wzorcowanych odważnikach z plombą i pieczęcią
    urzędu miar i wyszła zgodność pomiaru 100%
    Zresztą czym byś nie mierzył, to nie masz błędów pomiaru na poziomie 20-40%.
    A o co chodzi z ą bezwartościowością pomiaru, wprowadzono jakiś dupochron
    dla nieuczciwych producentów materiałów budowlanych?