  • 1. Data: 2016-01-26 23:08:26
    Temat: Suszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę?
    Od: n...@g...com

    Chcę kupić suszarkę j.w.t. , mam upatrzony model tani i dobry (opinie) - podobają mi
    się jego zalety, choć wady też dobrze przemyślałam, więc nie chodzi mi o ich
    wałkowanie tutaj, więc mam TYLKO nastepujące pytanie:
    Czy ma sens wyprowadzenie pary przez ścianę na zewnątrz budynku? Suszarka będzie
    używana głównie zimą...

  • 2. Data: 2016-01-27 15:39:03
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-01-26 23:08, n...@g...com pisze:
> [...]
    wałkowanie tutaj, więc mam TYLKO nastepujące pytanie:
    > Czy ma sens wyprowadzenie pary przez ścianę na zewnątrz budynku? Suszarka będzie

    A gdzie chciałbyś to wilgotne powietrze wyprowadzić?
    Skoro masz upatrzoną to zerknij w instrukcję a tam zapewne będzie
    wspomniane o kanale wentylacyjnym i odpowiedniej wentylacji pomieszczenia.
    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2016-01-27 20:09:47
    Od: n...@g...com

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 15:38:31 UTC+1 użytkownik krak napisał:
> [...]
    > >
    > A gdzie chciałbyś to wilgotne powietrze wyprowadzić?

    "przez ścianę na zewnątrz budynku"

    > Skoro masz upatrzoną to zerknij w instrukcję

    Nie mogę - ten model mogę kupić tylko w necie.

    > a tam zapewne będzie
    > wspomniane o kanale wentylacyjnym i odpowiedniej wentylacji pomieszczenia.

    To sa rzeczy oczywiste, jednak wiem, że podobnie jak spaliny z pieców gazowych WPROST
    PRZEZ ŚCIANĘ, można tak wyprowadzać i parę z suszarek. Interesują mnie
    doświadczenia/przemyślenia - tj czy np w zimie ściana/rura nie obmarza z zewnątrz,
    czy zbytnio nie wychładza się pomieszczenie, w którym stoi suszarka (konieczność
    pobrania do suszenia dużej ilości powietrza wprost z ogrzewanego przecież
    pomieszczenia i wyalenie go na zewnątrz = utrata ciepła z domu) itp.

  • 4. Data: 2016-01-29 16:17:58
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-01-27 20:09, n...@g...com pisze:

> [...]
    pobrania do suszenia dużej ilości powietrza wprost z ogrzewanego przecież
    pomieszczenia i wyalenie go na zewnątrz = utrata ciepła z domu) itp.

    Czyli analizować te sprawy potrafisz (nie znam nikogo-przemyśleli sprawę
    dziury w ścianie) i takie właśnie są minusy ujemne. Można kombinować ze
    śluzami, zatyczkami, więc dziwię, że uparłeś się przy takiej a nie
    myślisz o kondensacyjnej.
    Znajoma użwała ewakuacyjnej przez rok i wyczekała jakiejś promocji na
    kondensacyjne. Potem przyjechali kupcy na ewakuacyjną i byli szczęśliwi,
    że prawie za darmo sprawili sobie to "udogodnienie" z wystającą rurą.

  • 5. Data: 2016-01-29 22:36:57
    Od: n...@g...com

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 16:17:25 UTC+1 użytkownik krak napisał:

> [...]
    > dziury w ścianie) i takie właśnie są minusy ujemne. Można kombinować ze
    > śluzami, zatyczkami, więc dziwię, że uparłeś

    Aś :-)

    > się przy takiej a nie
    > myślisz o kondensacyjnej.

    Miałam kondensacyjną. Kupę (zimnej) wody pobierała do skraplania pary, to po
    pierwsze. Po drugie - dla oszczędności prądu (grzanie wody) chcę podłączyć pralkę do
    wody ciepłej, tj. podgrzanej za pom. fotowoltaiki, która mi bardzo efektywnie pracuje
    nawet zimą i szkoda byłoby tego nie wykorzystać. No a jak wiadomo kiepsko się skrapla
    parę ciepłą wodą :-))
    No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

    > Znajoma użwała ewakuacyjnej przez rok i wyczekała jakiejś promocji na
    > kondensacyjne. Potem przyjechali kupcy na ewakuacyjną i byli szczęśliwi,
    > że prawie za darmo sprawili sobie to "udogodnienie" z wystającą rurą.

    Rura mi nie przeszkadza - mogę wyprowadzić ją przez strych na dach lub w niewidocznym
    miejscu pod okap domu. Nie mogę podłączyć suszarki do kanału wentylacyjnego, ponieważ
    znajduje się on za daleko od istniejącego doprowadzenia wody w ścianie, a nie chce mi
    się zmieniać biegu instalacji i rozkładu łazienki tylko z powodu suszarki.

  • 6. Data: 2016-01-29 22:40:03
    Od: n...@g...com

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 22:37:00 UTC+1 użytkownik n...@g...com
    napisał:

> [...]
    pierwsze. Po drugie - dla oszczędności prądu (grzanie wody) chcę podłączyć pralkę do

    prądu el. z

> [...]
    w ścianie, a nie chce mi się zmieniać biegu instalacji i rozkładu łazienki tylko z

    j.w.

  • 7. Data: 2016-01-29 22:41:53
    Od: n...@g...com

    napisał:
    > (...)
    > No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

    ...a i płukanie będzie bardziej efektywne - w ciepłej wodzie wzrasta rozpuszczalność
    :-)

  • 8. Data: 2016-02-28 13:48:59
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-01-29 22:36, n...@g...com pisze:

> [...]
    parę ciepłą wodą :-))
    > No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

    Suszarka kondensacyjna nie pobiera nic poza ENERGIĄ ELEKTRYCZNĄ, więc
    Jeśli chcesz podłączyć ciepłą wodę do pralki i wystarczy jej do płukania
    to i tak woda zostanie odwirowana i co najwyżej będziesz miał ciepłe
    odwirowane pranie a suszarka kondensacyjna w bębnie będzie podnosić
    temperaturę żeby tę pozostała wodę oddzielić od prania.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-02-28 22:28:00
    Od: n...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 13:48:03 UTC+1 użytkownik krak napisał:

> [...]
    > odwirowane pranie a suszarka kondensacyjna w bębnie będzie podnosić
    > temperaturę żeby tę pozostała wodę oddzielić od prania.

    Wczytaj się może uważniej w to, co piszę, albo co...
    JUŻ NIE MAM kondensacyjnej, NIE CHCĘ kondensacyjnej, NIE KUPIĘ kondensacyjnej.
    Chcę WYWIEWOWĄ, która do odparowania wody z CIEPŁEGO prania zużyje mniej energii, niż
    do ZIMNEGO, a ciepłe płukanie mam (w sumie) niemal za darmo.

  • 10. Data: 2016-03-03 10:40:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 29.01.2016 o 16:17, krak pisze:

    > i takie właśnie są minusy ujemne.