  • 1. Data: 2015-10-20 18:10:29
    Temat: Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://www.gorenje.pl/produkty/urzadzenia-gospodarst
    wa-domowego/pralki-i-suszarki/modeli/suszarki
    Gdzieś czytałam, że zużycie energii jest tu o 50% mniejsze, niż w
    klasycznych suszarkach klasy A. Czy ktoś uważa to za prawdopodobne?
    korzysta? potwierdza/zaprzecza?

  • 2. Data: 2015-10-21 15:09:56
    Temat: Re: Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
    Od: pw <w...@w...pl>

    Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
    Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na
    najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

  • 3. Data: 2015-10-21 15:17:13
    Od: pw <w...@w...pl>

    Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej prądożerności suszarki jest
    korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

  • 4. Data: 2015-10-21 15:18:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:09:56 +0200, pw napisał(a):

    > Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
    > Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na
    > najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

    No łał! To chyba pomyślę o zakupie, bo zima idzie i z suszeniem bywa
    problem (domu nie chcę zawilgocić, rozwieszając pranie) :-)

    Dzięki za informację! :-)

  • 5. Data: 2015-10-21 15:32:25
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-20 o 18:10, Ikselka pisze:
> [...]
    > Gdzieś czytałam, że zużycie energii jest tu o 50% mniejsze, niż w
    > klasycznych suszarkach klasy A. Czy ktoś uważa to za prawdopodobne?

    A czy to cudo można postawić na pralce (lub nad pralką)?
    U mnie nie ma innej opcji :(
    No i suszarka też musiałaby być w wersji "slim" :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-10-21 15:46:36
    Od: pw <w...@w...pl>

    > Dzięki za informację! :-)

    No nie ma sprawy, ale proponuję jakąś konkurencję jednak.
    W obu moich Elektroluxach (pralka i suszarka) nawaliła elektronika.
    Na szczęście chwilkę przed upływem gwarancji.
    Źle se bidoki wyliczyli czas życia produktu...

  • 7. Data: 2015-10-21 22:22:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:17:13 +0200, pw napisał(a):

    > Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej prądożerności suszarki jest
    > korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

    To oczywiste - im mniej wody do odparowania, tym mniejsze zużycie energii.