  • 1. Data: 2019-09-03 19:33:30
    Temat: Sylikon bialy - nie smierdzi octem.
    Od: s...@g...com

    Nazwalem to sylikonem bo i konsystencja i zastosowanie to samo. Ale nie smierdzi
    octem.

    Ktos wie co to za wymysl? Tu niestety bardzo rzadko producenci sie chwala co w
    produkt wtykaja i trzeba sie domyslac organoleptycznie czy cos jest akrylem, gipsem,
    alkidem czy co tam badz.

    Pytam bo chcialem wiedziec z czym to zjesc. Zastosowanie pudelkowe to oklejanie
    wanny, brodzika zeby woda nie wciekala miedzy nia a sciane.

    PS. Trafilem nawet na cos co opisane bylo jako "alkyd" i nawet troche alkidem
    smierdzialo (ale bardzo mizernie), konsystencja podobna, krycie tez. Ale jak z
    rozpedu chcialem pedzel umyc rozpuszczalnikiem to nijak sie tego nie lapal.

    Okazalo sie ze to wodnorozcieczalne.

    Mam pewne podejrzenie ze pierdolec na punkcie mikroplastikow w wodzie bierze sie
    wlasnie z tych wodnorozcieczalnych farb. Chyba dodam kolejny idiotyzm do listy tego
    co wiedzialem ze jest debilizmem zanim jakas dobrze oplacana madra glowa tego naukowo
    dowiedzie...

  • 2. Data: 2019-09-03 20:48:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Silikon z innym niz kwasny mechanizmem polimeryzacji. Nie powoduje korozji stali i
    innych materialow korodujacych w kwasnym srodowisku.

  • 3. Data: 2019-09-03 20:55:06
    Temat: Re: Sylikon bialy - nie smierdzi octem.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 września 2019 13:48:43 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Silikon z innym niz kwasny mechanizmem polimeryzacji. Nie powoduje korozji stali i
    innych materialow korodujacych w kwasnym srodowisku.

    Mamy taki odpowiednik w marketach?

  • 4. Data: 2019-09-03 21:47:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-03 o 20:55, s...@g...com pisze:
    innych materialow korodujacych w kwasnym srodowisku.

    > Mamy taki odpowiednik w marketach?

    "Neutralny". Nawet sanitarny jest:
    https://www.soudal.pl/silikony-menu/item/362-neutral
    ny-silikon-sanitarny
    I może być nawet kolorowy, ale nie sanitarny:
    https://www.soudal.pl/silikony-menu/item/361-silikon
    -neutralny
    Chyba nie widziałem neutralnego sanitarnego innego niż biały i bezbarwny.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2019-09-03 23:25:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 września 2019 14:47:19 UTC-5 użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
> [...]
    -neutralny
    > Chyba nie widziałem neutralnego sanitarnego innego niż biały i bezbarwny.

    Dzieki, poczytam sobie o tym, brakowalo mi przymiotnika "neutralny".

  • 6. Data: 2019-09-04 12:05:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Budowlany też będzie odporny - https://ibb.co/0q5n8k0

    --