  • 1. Data: 2016-06-12 17:38:34
    Temat: Szaconkowa moc potrzebna do klimatyzacji domku
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam prosty domek 200m^2 ocieplanmy styropianem 12cm. Żadnych fanaberii
    typu przeszklenia na całości. Dach dwuspadowy, dachówka betonowa.

    Czy mozna pi x drzwi oszacować ile energii w jednostce czasu potrzebne
    jest do odprowadzenia podczas upalów aby uzyskać komfort cieplny (22C)?
    Wiem że to pytanie jest absurdalne, ale potrzebuje z grubsza informacje
    w celu jako-takiego oszacowania mocy klimatyzacji i kosztów. Wiem że
    wiele firm patrzy na budynek i z grubsza szacują w ciemno więc nie
    przypuszczam żeby to było specjalnie trudne.

  • 2. Data: 2016-06-12 18:46:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z grubsza to troche wiecej niz potrzeba mocy do ogrzania w czasie mrozow. Oczywiscie
    mocy chlodniczej, elektrycznej 3,5-4 razy mniej.

  • 3. Data: 2016-06-14 17:43:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 12 czerwca 2016 17:38:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Mam prosty domek 200m^2 ocieplanmy styropianem 12cm. Żadnych fanaberii
    > typu przeszklenia na całości. Dach dwuspadowy, dachówka betonowa.

    Ile ocieplenia w dachu? Jaka wentylacja? Są jakieś żaluzje/podcienie?
    Jaka szerokość geograficzna/strefa klimatyczna?
    Trochę za mało danych :>

    L.

  • 4. Data: 2016-06-15 13:20:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > wiele firm patrzy na budynek i z grubsza szacują w ciemno więc nie
    > przypuszczam żeby to było specjalnie trudne.

    7 kW.