  • 1. Data: 2018-03-05 11:38:11
    Temat: Szambo betonowe czy z tworzywa
    Od: a...@g...com

    Jakie szambo mam kupic o pojemnosci ok 8000 litrow?
    Do wczoraj bylem zdecydowany na szambo z tworzywa poniewaz jest w pelni szczelne.
    A dzisiaj doczytalem, ze zdaza sie, ze te szamba sa miazdzone przez napor ziemi.
    No i nie wiem co mam zrobic. Betonowe juz mialem i mam problem bo jest nieszczelne.
    Gleba jest u gory piaszczysta na dole jest glina. W lecie, 1,5 pret stalowy wchodzi
    bez wiekszych problemow w ziemie, chociaz jak elektryk wbijal szpilke z uziomu to
    ponizej 3 metrow juz walczyl ostro.
    Czy jak wkopuje drugie szambo a stare zadypuje to mam miec jskies pozwolenia,
    ptojekty i inne bzdety?

  • 2. Data: 2018-03-05 13:34:45
    Temat: Re: Szambo betonowe czy z tworzywa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.03.2018 o 11:38, a...@g...com pisze:
    > Jakie szambo mam kupic o pojemnosci ok 8000 litrow?
    > Do wczoraj bylem zdecydowany na szambo z tworzywa poniewaz jest w pelni szczelne.
    > A dzisiaj doczytalem, ze zdaza sie, ze te szamba sa miazdzone przez napor ziemi.
    Tak się niestety zdarza, zwłaszcza jak podejdą wody gruntowe albo z
    roztopów, a szambo nie do końca napełnione.
    Nieszczelność szamba betonowego niektórzy uważają za zaletę ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2018-03-05 13:49:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-05 o 11:38, a...@g...com pisze:
    > Jakie szambo mam kupic o pojemnosci ok 8000 litrow?
    > Do wczoraj bylem zdecydowany na szambo z tworzywa poniewaz jest w pelni szczelne.
    Ale po co Ci szambo? Nie lepiej oczyszczalnię? szambo trzeba wywozić co
    miesiąc a nawet częściej, z oczyszczalnią masz spokój, sam mam i sobie
    chwalę, mam zbf-5c
    http://www.domi-zbiorniki.pl/oferta/przydomowe-biolo
    giczne-oczyszczalnie-sciekow-zbb.html

    > A dzisiaj doczytalem, ze zdaza sie, ze te szamba sa miazdzone przez napor ziemi.
    Jak jest puste, dlatego trzeba zalewać wodą tyle że przy szambie to bez
    sensu,
    a przy oczyszczalni żaden problem bo i tak musisz mieś odpływ.

    > No i nie wiem co mam zrobic. Betonowe juz mialem i mam problem bo jest nieszczelne.
    i tak prawie z każdym betonowym będzie, musiałbyś go zrobić jak basen a
    to koszty będziesz miał jak za oczyszczalnię.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-03-05 14:36:26
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > i tak prawie z każdym betonowym będzie, musiałbyś go zrobić jak basen a
    > to koszty będziesz miał jak za oczyszczalnię.

    Nie koniecznie wystarczy poprosić o wykonanie z betonu klasy C30/37
    kruszywowego który praktycznie gwarantuje szczelność klasy W8 ;) drożej
    fakt ale gorzej bo mogą nie chcieć tego uczynić!

    Robak

  • 5. Data: 2018-03-05 16:58:50
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    z tego co wiem są dwa rodzaje tych szamb z tworzyw sztucznych.
    robione z polietylenu i z włókna szklanego.
    Niby te z PE pękają a z włókna sa tak wytrzymale, ze można po tym ciężkimi
    samochodami jeździć, nawet jak nie sa głęboko wkopane.

  • 6. Data: 2018-03-07 14:24:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2018 13:49:30 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    ,
    > a przy oczyszczalni żaden problem bo i tak musisz mieś odpływ.
    Gdzie u Siebie masz ten odpływ?

  • 7. Data: 2018-03-07 18:14:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 14:24, Kris pisze:
    > W dniu poniedziałek, 5 marca 2018 13:49:30 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > ,
    > Gdzie u Siebie masz ten odpływ?

    Do rowu w drodze, tam płynie czysta woda :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-03-07 20:35:52
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
> [...]
    > Niby te z PE pękają a z włókna sa tak wytrzymale, ze można po tym ciężkimi
    > samochodami jeździć, nawet jak nie sa głęboko wkopane.

    Natomiast w obu wypadkach jest kłopot w wypadku wysokiego poziomu wody
    gruntowej.Jeżeli masz pusty zbiornik szamba (niech ma 5ooo litrów), to jego
    wyporność wynosi te 5000 minus waga własna plus ziemia które jest na wierzchu.
    I wystarczy, że wyporność będzie tylko trochę wyższa, a zbiornik zacznie
    wypływać.Są stosowne filmy.Dlatego zakopuje się tylko pełne zbiorniki a dobrą
    praktyką jest dawanie przynajmniej grubego chudziaka na wierzchu.Ale o pełnym
    zabetonowywaniu też słyszałem.
    A czy to przypadkiem nie obowiązek na niektórych wypadkach?
    Pozdro.abomito

  • 9. Data: 2018-03-07 20:46:00
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > zabetonowywaniu też słyszałem.
    > A czy to przypadkiem nie obowiązek na niektórych wypadkach?
    Częściej w tych wypadkach robią kotwienie w wykopie i dopiero zasypują.
    Uwaga bez takiego zabiegu (lub wykonaniu płyty dociążającej) wysadzi pół
    podwórka ;)

    Robak

  • 10. Data: 2018-03-07 21:06:43
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    nawet jak jest zbiornik betonowy, ciezki?