  • 1. Data: 2021-10-16 16:09:17
    Temat: Szmata na ścianę - ekran dla projektora
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czy możecie polecić coś niedrogiego a zadowalającego jakościowo jako ekran
    do projekcji?
    Chodzi mi o projekcję normalną (nie tylną) oraz o wykorzystywanie wewnątrz
    pomieszczenia.

    Robiłem rozeznanie, ludzie chwalili szmaty o nazwie "Salange".
    Można znaleźć na aliexpress.com pod hasłem "salange ekran projekcyjny".

    Oprócz wielu pozytywnych opinii, spotkałem też sporo negatywnych.

    Może ktoś coś polecić - ten materiał albo coś innego?

    Z mojego punktu widzenia:
    Chciałbym mupić sam materiał, podstawa ekranu wystarczyłby mi około 2,5
    metra.
    Do tego wziąłbym jakąś rurę (kanalizacja? rynna?) i na niej bym owijał,
    robiłaby też za górną ramę. Jako dolna rama to albo kształtownik metalowy
    (aluminium, dural, miedź), albo cieńsza rura.

    Chodzi mi o zwijanie i ewentualny chwilowy montaż w innej lokalizacji.
    Ważnym kryterium jest też cena.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-10-16 16:54:53
    Temat: Re: Szmata na ścianę - ekran dla projektora
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 16 October 2021 at 16:09:18 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    > (aluminium, dural, miedź), albo cieńsza rura.
    >
    > Chodzi mi o zwijanie i ewentualny chwilowy montaż w innej lokalizacji.

    Mam 3 ekrany zwijane automatycznie
    Brakuje pilota ale jest kabel
    Przywiezione z Niemiec i nieużywane
    Leżą u kolegi
    Kupiłem bo kupiłem też kilka projektorów video
    i chcialem je przerobić na projektory laserowe z oświetlaczem laserowym matrycy
    pixelowej, aby robić projekcje laserowe na ścianie budynku, bo fabryczne projektory
    laserowe ASCII i video animation sa bardzo drogie.

    Nie pamiętam już rozmiarów, ale sprawdzę i odpiszę

    Tam jest silnik i automatycznie ekran wysuwa, zwija
    i wygląd jest elagancki, dobrej firmy.

  • 3. Data: 2021-10-16 17:08:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2021 07:54:53 -0700 (PDT), a a napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie pamiętam już rozmiarów, ale sprawdzę i odpiszę
    >
    > Tam jest silnik i automatycznie ekran wysuwa, zwija

    Ok, dzięki, czekam na info.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2021-10-16 22:19:22
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 16 Oct 2021 17:08:07 +0200, Adam pisze:
    > Ok, dzięki, czekam na info.

    Trochę sobie poczekasz, bo rozmawiasz z książkowym trollem...

    Ad rem. Może zamiast kombinować z samoróbą, może spróbowałbyś jakiegoś
    niedrogiego gotowca, żeby zobaczyć z czym to się je? Jakiś czas temu
    wysłałem zdjęcie z ekranu BUENOscreen. Dokładnie to:
    https://oc.lh2.pl/index.php/s/oyz2aLLr9H3jwJD

    Jest to dolna półka, ale w sumie obraz całkiem niezły, jak na tę cenę.
    Największa wada, to tendencja do skręcania się na bokach. Spróbować nie
    zaszkodzi.

    k.

    PS OIDP masz doświadczenia klasyczną projekcją kinematograficzną.
    Uprzedzam, kontrastu jaki daje film tradycyjny, na projektorze cyfrowym
    w domu nie osiągniesz.

  • 5. Data: 2021-10-16 22:54:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 16 October 2021 at 22:19:24 UTC+2, Krzysztof Gajdemski wrote:
> [...]
    > PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
    > Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg
    czego marudzi
    chętnie się tych ekranów pozbędę bo nie używam
    a mogą się komuś przydać

    ale muszę pojechać i je przywieźć, podłączyć, sprawdzić, wymierzyć

    Bo leżą sobie, a nie interesowalem się nimi od roku

    Kazdy kupuje różne sprzęty, gromadzi, duma, a potem zmienia zainteresowania i mu
    jedynie zalegają

    Może przywioze za tydzień, jak znajdę trochę czasu i wtedy sprawdzę

    Nigdzie nie wystawiam bo nie chce ciągłych telefonow i 100 pytań

  • 6. Data: 2021-10-16 23:13:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 października 2021 o 22:54:40 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Może przywioze za tydzień, jak znajdę trochę czasu i wtedy sprawdzę
    >
    > Nigdzie nie wystawiam bo nie chce ciągłych telefonow i 100 pytań
    Likwidujesz mieszkania po nazistach?

  • 7. Data: 2021-10-17 13:27:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Oct 2021 20:19:22 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

    > Trochę sobie poczekasz, bo rozmawiasz z książkowym trollem...

    Nie śpieszy mi się.
    Projektor leży już z rok czasu. Jeśli go będę używał, to sporadycznie -
    może kilka razy do roku.

> [...]
    > https://oc.lh2.pl/index.php/s/oyz2aLLr9H3jwJD
    >
    > Jest to dolna półka, ale w sumie obraz całkiem niezły, jak na tę cenę.

    Ekran biały - więc raczej niski kontrast. Chyba, że to budowa perełkowa
    albo coś w tym rodzaju.
    Ale mimo wszystko szary ekran (a w zasadzie sam materiał) o nazwie Salange
    kosztuje około jedną dziesiątą tego, co Ty proponujesz.

    Owszem, mogę zapłacić więcej, ale za coś, co subiektywnie uznam, że warte
    jest większej kasy.

    > Największa wada, to tendencja do skręcania się na bokach. Spróbować nie
    > zaszkodzi.
    >
    > k.
    >
    > PS OIDP masz doświadczenia klasyczną projekcją kinematograficzną.

    Byłem kinooperatorem, elektroakustykiem, a w dawnej Wytwórni Filmowej we
    Wrocławiu robiłem (miesięczny? dwumiesięczny?) kurs dla operatorów kamer.

    > Uprzedzam, kontrastu jaki daje film tradycyjny, na projektorze cyfrowym
    > w domu nie osiągniesz.

    Dobry kontrast jest na "szarych" ekranach.

    Mnie chodzi o obejrzenie "przy browarku" jakiegoś filmu kilka razy do roku.
    Dlatego też nie chcę inwestować pieniędzy w coś drogiego, sporadycznie
    wykorzystywanego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-10-17 15:13:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 października 2021 o 13:27:38 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > Dlatego też nie chcę inwestować pieniędzy w coś drogiego, sporadycznie

    Trujesz dupę. Kilka razy do roku możesz iść do kina i kupić kole do picia. Do koli
    dolać małpkę tego co chcesz.

  • 9. Data: 2021-10-17 15:29:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Oct 2021 16:09:17 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy możecie polecić coś niedrogiego a zadowalającego jakościowo
    > jako ekran
    > do projekcji?

    Nie wiem jaki budżet masz do dyspozycji ale zamiast zwykłego ekranu
    zapoznaj się z możliwościami ekranu ALR (redukującego odbicia światła
    otoczenia):

    https://youtu.be/ykOe9lDU4wU

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-10-17 20:39:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/10/2021 16:09, Adam wrote:
    > Robiłem rozeznanie, ludzie chwalili szmaty o nazwie "Salange".

    Szmaty sprzedawane na allegro (biała płachta z otworami na sznurek) nie
    posiadają technologii odblaskowej (3M?). Istnieje więc zasadnicza
    różnica w jasności jaką uzyskasz z projektora między taką szmatą, a
    ekranem z warstwą odblaskową.

    Zrobiłem kiedyś eksperyment, rzucając ten sam obraz na szmatę i stary,
    ale prawdzwiy ekran. Efekt: w dzień widać tylko to, co na ekranie.

    Innymi słowy, to się nada, ale raczej tylko jeśli masz zapas jasności.