  • 1. Data: 2018-06-09 19:50:59
    Temat: Szybko dojrzewają owoce, czy mi się zdaje?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam wrażenie, że w tym roku wyjątkowo szybko dojrzewają owoce.
    Porzeczki czerwone wyglądają, że jeszcze 2-3 dni i będą do zbioru.
    Wiśnie są już czerwone i chyba za tydzień też się będą nadawały do
    zrywania. Dopiero początek czerwca, czy mi się zdaje, czy w tym roku
    faktycznie wyjątkowo szybko owoce dojrzewają?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-09 21:35:01
    Od: i...@g...pl

    Też mam wrażenie, że wszystko ma raz dojrzeje. Gorąco i słonecznie.

  • 3. Data: 2018-06-09 21:59:55
    Od: i...@g...pl

    na raz

  • 4. Data: 2018-06-09 23:12:50
    Temat: Re: Szybko dojrzewają owoce, czy mi się zdaje?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.06.2018 o 19:50, Jacek pisze:
    > Mam wrażenie, że w tym roku wyjątkowo szybko dojrzewają owoce.

    W ogóle przyspieszona wegetacja w tym roku jest. Lato może być chłodne.

    Ewa

  • 5. Data: 2018-06-09 23:55:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.06.2018 21:59, i...@g...pl pisze:

    > na raz

    Naraz.

  • 6. Data: 2018-06-10 13:23:44
    Od: i...@g...pl

    Nie ucz ojca dzieci robić.
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/naraz-czy-na-raz;2
    686.html

  • 7. Data: 2018-06-10 13:33:17
    Od: i...@g...pl

    > Lato może być chłodne

    Taktak.
    http://www.sadyogrody.pl/owoce/101/iung_na_terenie_p
    olski_wystepuje_susza_rolnicza,14031.html
    http://sprawdzpogode.pl/32dniowa
    ,,Po weekendzie jeszcze poniedziałek 11 czerwca oraz wtorek 12 czerwca przyniosą
    kontynuację upałów i groźnych burz. Zaś od środy 13 czerwca czeka nas diametralna
    przebudowa pogody. Jak nie trudno się domyślić burze ustąpią, a w miejsce ich
    zapanuje sucha, spokojna i słoneczna aura, której towarzyszyć będzie temperatura
    wzrastająca maksymalnie do poziomu 25 stopni C. Będzie to wspaniały czas dla naszego
    funkcjonowania. Utrzyma się przez około pięć dni. Poczym od około 18 czerwca zacznie
    wracać męcząca pogoda, której towarzyszyć ma wysoka temperatura oraz porcja burz,
    które będą nieść ze sobą najróżniejsze zjawiska atmosferyczne często powodujące
    szkody. Okres groźnej i męczącej aury ma też utrzymać się przez około pięć dni by
    potem od około 24 czerwca ustąpić chłodniejszej i spokojniejszej pogodzie. Ale też
    nie na długo, bo z początkiem miesiąca lipca powróci pogoda, którą będziemy mieli
    serdecznie i dość i tak na przemian ma być przez cały lipiec.(...)
    miesiąc lipiec przywitamy iście tropikalną pogodą. Na trwalsze okresy z suchą
    słoneczną i nie upalną aurą w lipcu się nie zanosi. Najwcześniej w sierpniu mamy
    szanse na pogodę, która będzie odpowiednia dla naszych urlopowych wyjazdów. ,,

    Tylko że do tej pory wszystko wyschnie na pieprz.

  • 8. Data: 2018-06-10 14:46:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.06.2018 13:23, i...@g...pl pisze:

    > Nie ucz ojca dzieci robić.

    Tobie co najwyżej jakiś kumaty ojciec mógł dziecko zrobić.
    A ponieważ nie rozumiesz tego co czytasz i potem piszesz
    bezrozumnie, to najpierw przeczytaj definicje -
    tę:
    https://sjp.pwn.pl/sjp/naraz;2486932.html
    potem tę:
    https://sjp.pwn.pl/szukaj/na%20raz.html
    a na koniec przykłady u Doroszewskiego:
    https://sjp.pwn.pl/doroszewski/naraz-I;5455920.html

    Nie dziękuj.

  • 9. Data: 2018-06-10 15:09:34
    Od: i...@g...pl

    Nie mam za co.

    https://sjp.pwn.pl/szukaj/Na%20raz.html

    na raz (na jeden raz; za jednym zamachem)

  • 10. Data: 2018-06-11 12:33:01
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 10.06.2018 o 13:23, i...@g...pl pisze:
    > Nie ucz ojca dzieci robić.
    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/naraz-czy-na-raz;2
    686.html

    No i? Czytanie ze zrozumieniem siadło. Nie pierwszy to raz...

    Ewa