  • 1. Data: 2021-02-19 23:31:57
    Temat: Tanio to chyba już było.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://spidersweb.pl/bizblog/podatek-katastralny-no
    wy-podatek/amp/

  • 2. Data: 2021-02-20 09:30:38
    Temat: Re: Tanio to chyba już było.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-19 23:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > https://spidersweb.pl/bizblog/podatek-katastralny-no
    wy-podatek/amp/

    Myślę że zwolnią pierwszą nieruchomość (być może z wyłączeniami i
    ograniczeniami) żeby nie musieli się ograniczać ze stawkami i mogli
    jeszcze bardziej uderzyć w 'bogaczy'...

  • 3. Data: 2021-02-20 10:00:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Zenek Kapelinder.
    On 19.02.2021 23:31 you wrote:

    > https://spidersweb.pl/bizblog/podatek-katastralny-no
    wy-podatek/amp/

    Ten i każdy kolejny rząd sra w gacie żeby nie stracić większości w
    najbliższych wyborach.
    W życiu nie wprowadzą nowego powszechnego podatku bo ich suweren pogoni.
    Prędzej zwiększa pit albo VAT, bo tępy lud tego nie zauważy jak mu raz w
    roku 14 emeryturę wypłacą.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2021-02-20 11:51:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > https://spidersweb.pl/bizblog/podatek-katastralny-no
    wy-podatek/amp/

    takie zgadywanie- to że opodatkują co się da, to pewne, a czy taki czy
    inny podatek - uderzy w jednych albo w drugich (a w zasadzie jak zwykle
    i w jednych i w drugich).
    te <1% kogutków mieszkających w kamienicach w których nie podniosą za
    dużo czynszu będzie dalej żyło i tylko lekko to odczują, dla pozostałych
    będzie gorzej i drożej.
    Podobnie w UK - jeszcze chwila i wprowadzą zakaz eksmisji przez dłuższy
    czas, co doprowadzi do wzrostu cen i problemów ze znalezieniem
    mieszkania dla osób z niskimi/niestabilnymi dochodami - landlord
    sprawdzi raport kredytowy czy wyciągi z konta (o które ma prawo pytać) i
    zadecyduje czy warto wynająć...

    Lukasz

  • 5. Data: 2021-02-20 12:07:34
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 11:51:41 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    > te <1% kogutków mieszkających w kamienicach w których nie podniosą za
    > dużo czynszu będzie dalej żyło i tylko lekko to odczują, dla pozostałych
    > będzie gorzej i drożej.

    skąd pomysł że kamienice nie będą opodatkowane, lub że właścicele nie podniosą z tego
    powodu czynszów?
    Chyba że "nie podniosą za dużo" to chodzi ci o to, że podatek jest od wartości, a to
    są rudery? Takiego
    myślenia nie podejrzewam jednak.

    b.

  • 6. Data: 2021-02-20 15:53:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 12:07:36 UTC+1 budynPL napisał(a):

> [...]
    tego powodu czynszów?
    > Chyba że "nie podniosą za dużo" to chodzi ci o to, że podatek jest od wartości, a

    Jak byś potrafił przeczytać więcej niż 5 zdań i nie zapominał co było w pierwszych to
    byś zauważył że w artykule jest napisane że nieruchomości komercyjne są już obciążone
    podatkiem katastralnym. W 2018 sejm go uchwalił. Obciążenie dotyczy nieruchomości o
    wartości większej niż 10 milionów złotych. Z osiem lat temu napisałem że będzie
    wprowadzony odcinkowy pomiar prędkości. Ci sami co teraz mają do mnie pretensje że
    dostarczyłem im pod pyski informacje wtedy pozbawiali mnie czci. Twierdzili że się
    nie da, że niemożliwe, że będzie rewolucja itd. W styczniu na autostradzie
    korzystając z odcinkowego pomiaru prędkości złapali 37 tysięcy baranów a do
    trzydziestu tysięcy z nich wysłali zawiadomienia że strzyżenie się dla nich zaczęło.
    Jesteśmy chyba ostatnim państwem w Europie w którym nie ma podatku katastralnego.
    Zamiast się burzyć może byś ty z innymi poszukał w necie informacji o tym podatku.
    Jakie są stawki, jak jest liczony, jakie konsekwencje oszukania na wartości. Jak bym
    miał nieruchomość to już bym zaczynał odkładać kasę na ten podatek. Ale nie mam. Już
    go w czynszu place. Mieszkanie w kamienicy cechuje się tym że można mieć brzydkie
    drzwi od strony klatki, ważne żeby od środka były ładne. Mnie to nie dotyczy bo
    mieszkam w kamienicy w której w oknach na klatce są witraże, schody są marmurowe, a
    jak się wciśnie przycisk żeby w nocy widno się zrobiło na klatce to światło jest z
    zyrandoli.

  • 7. Data: 2021-02-20 17:51:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 11:07, budynPL pisze:

> [...]
    tego powodu czynszów?
    > Chyba że "nie podniosą za dużo" to chodzi ci o to, że podatek jest od wartości, a

    kogutek płaci nierynkowo niski czynsz - nie pamiętam nawet z jakiego
    powodu, ale na pewno w cenie w której wynajmuje nie można wynająć
    mieszkania - dlatego przypuszczam że może też mieć nierynkowo niską
    podwyżkę. Docelowo zapłaci tyle samo - jak nie on, to jego dzieci...
    W sumie podobnie jest tu w UK - wynajem od Housing Association jest
    30-50% tańszy niż na wolnym rynku, ale landlordów jest sporo więcej i
    coraz rozważniej segregują najemców (jak ja 3 lata temu chciałem wynająć
    to przychodziło oglądać kilka osób i landlord wybierał kogo chce, poza
    tym może wymagać wyciągów z twojego konta, świstków wypłaty czy
    sprawdzić twój raport kredytowy). Im wyższe koszty czy ryzyko, tym
    drożej i trudniej będzie wynająć coś sensownego (np. teraz w UK ma wejść
    prawo, że jak ktoś ma mental problem to 90 dni może mieszkać nie płacąc
    - a przecież każdy ma..)

    p.s. sprawdzałem dla kilku obszarów w moim rejonie - średnio cena
    nieruchomości rośnie 100% w ciągu 20 lat (przy czym stosunek raty
    kredytu do zarobków jest cały czas na podobnym poziomie, kilkanaście %)
    - co oczywiście nie oznacza, że rosną co rok, bo m.in. ok. 2007 były
    spadki - ale sumarycznie po 20 latach wartość jest 2x wyższa.
    Ogólnie dość fajne narzędzia porównawcze tutaj mają- możesz sprawdzić po
    ile i kiedy były sprzedane domy w twojej okolicy (trzeba brać pod uwagę,
    że niektóre domy są ub były kupowane od Councilu w niższych cenach), czy
    nawet stosunek ludzi zatrudnionych na wyższych stanowiskach do
    bezrobotnych (to akurat aktualizowane raz na 10 lat - przykładowe dane:
    https://www.streetcheck.co.uk/postcode/ls131eb )

    Lukasz

  • 8. Data: 2021-02-20 23:04:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 17:51:26 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > nawet stosunek ludzi zatrudnionych na wyższych stanowiskach do
    > bezrobotnych (to akurat aktualizowane raz na 10 lat - przykładowe dane:

    Jak w cenie jaka place nie można wynająć skoro ja wynajmuje, ludzie mieszkający w tej
    samej kamienicy wynajmują. We wszystkich kamienicach wynajmują w podobnej stawce na
    metr kwadratowy. Właściciele kamienic wynajmują na innych zasadach niż Kwiatkowski co
    w spadku dostał mieszkanie po babci. Twierdzisz że place niski czynsz w stosunku do
    tego jaki sobie życzy Kwiatkowski. Miałem kilka mieszkań, byłem takim Kwiatkowskim.
    Lepszym interesem okazało się sprzedanie mieszkań i kupienie obligacji. W Łodzi przez
    dwadzieścia pięć lat ubyło prawie 200 tysięcy ludzi. Przez kolejne 20 lat ubędzie
    kolejne 200 tysięcy. Takie są dane demograficzne. Dla innych miast z wyjątkiem dwóch
    czy trzech są podobne albo gorsze. Dużo mieszkań i mało ludzi źle wróży właścicielom
    mieszkań. W tej chwili u kamieniczników jest trend łączenia mieszkań a raczej
    doprowadzania do stanu pierwotnego sprzed czasu w którym po wojnie dzielono duże
    mieszkania na kilka mniejszych żeby dalo się upchnąć więcej rodzin na mniejszym
    metrażu. Urzędowy czynsz w wyremontowanym mieszkaniu komunalnym w Łodzi to ok 9zl/m?.
    Za stu metrowe mieszkanie komunalne czynsz niższy niż za kawalerkę wynajmowana od
    Kwiatkowskiego.

  • 9. Data: 2021-02-20 23:12:04
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-02-20 o 15:53, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Jak bym miał nieruchomość to już bym zaczynał odkładać kasę na ten podatek. Ale nie
    mam.
    biedactwo. w tej budowlance to chyba słabo płacili, a za "pracę" w ormo
    nie masz "renty" za "obalenie komunizmu". wykiwali cię! ;-))) ;-)))

    >Już go w czynszu place.
    POważnie? Jak wysoki jest czynsz za twoja 100 m2 klitkę? ;-)))

    > Mieszkanie w kamienicy
    POżydowskiej ;-)))

    >cechuje się tym że można mieć brzydkie drzwi od strony klatki, ważne żeby od środka
    były ładne.
    to tak jak twoje kalesony. tylko odwrotnie ;-)))

    > Mnie to nie dotyczy bo mieszkam w kamienicy w której w oknach na klatce są witraże,
    schody są marmurowe,
    kamienica jest pożydowska, w twojej rodzinie od pokoleń, twój
    "praszczur" ją własnymi rękoma "zbudował". ;-)))

    > a jak się wciśnie przycisk żeby w nocy widno się zrobiło na klatce to światło jest
    z zyrandoli.
    POważnie? Przycisk się naciska by było widno? ot technika! ;-)))))

    --
    Runt

  • 10. Data: 2021-02-20 23:12:09
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-02-20 o 23:04, kanalia Zenek Kapelinder bełkocze:

    > Jak w cenie jaka place nie można wynająć skoro ja wynajmuje, /.../

    buuhahahhahahahaha! POsadziłeś już drzewo? ;-)))

    patrzcie, taki cwaniak,taki mędrzec, a własnego mieszkania się nie
    dorobił ;p))))

    odkurzacz ma na sprężynę, jeździ hulajnogą z kierunkowskazami, kaszanke
    kupuje w "promocji" i podgrzewa w "szynkowarze". luksusy! ;-)))

    P A N I S K O ;-)))

    --
    Runt